cooper a dodanie mu mocy :)

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

matthew90

cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: matthew90 »

witam, od jakiegoś czasu posiadam cooper'a z 2002r. 120KM, jednak chciałbym troszkę mocy mu dać.. bo już mi mało :lol: co proponujecie dla dodania mu mocy? myślałem nad turbiną, lub kompresorem jednak sam nie wiem co lepsze dla cooper'a? moze jakies inne rozwiazanie? :wink:
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: pididi »

dla coopera lepsza jest wymiana na MCSa.
Wszelkie modyfikacje to grzebanie na siłę.
Jeśli się uprzesz, to dolot, wałek + głowica, kolektor + wydech, ale to wszystko bez sensu.
ress
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 124
Rejestracja: 29 mar 2009, 23:45
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wawa

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: ress »

pididi pisze:dla coopera lepsza jest wymiana na MCSa.
Wszelkie modyfikacje to grzebanie na siłę.
Jeśli się uprzesz, to dolot, wałek + głowica, kolektor + wydech, ale to wszystko bez sensu.


true true...sprzedaj, doloz, kup mcs. najprostszy tuning coopera :)
matthew90

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: matthew90 »

yhh.. do mojego już się przyzwyczaiłem :roll: :roll: ale dzięki :smile:
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: dawid »

naklej pare groznych naklejek (wiesz np TUNING,slynny diabelek z rurami wydechiwymi w buzi itd) a poczujesz roznice !
ojciec

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: ojciec »

Jest opcja dokupienia turbo kita za jakieś 2500$ - wzrost mocy do 170KM. Cena z montażem to jakieś 8000 - 8500zł.

Najlogiczniej jest - jak piszą pozostali - sprzedać, dołożyć i kupić MSSa, ale jak wiadomo trzeba sprzedać ten, znaleźć odpowiedni egzemplarz MCS, zapewne zrobić w nim co nieco z bieżących napraw i dopiero wtedy się cieszyć oryginalną mocą.

Jak ma sie własny zadbany egzemplarz (tak jak w moim przypadku), to opcja sprzedaży i wchodzenie w ryzyko szukania kolejnego niepewnego egzemplarza jest wizją odstraszającą. A tutaj wkładasz turbo kita i jazda. Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie co lepiej.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: pididi »

hehehe, chcecie uturbić Coopera za 2500$, z Midlandem w dodatku? :lol:
Lepiej od razu wymienić skrzynie na 6-biegową z MCSa, a tanie to nie jest, nie mówiąc o tym ile wyniesie koszt przeróbek, dorabiania, strojenia etc.

Jest jakiś link do tego kitu?
ojciec

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: ojciec »

No wiesz - to jest jakaś alternatywa :) Czy słuszna czy nie - kwestia indywidualnej oceny i finansów. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :) To jest gotowy kit typu plug&play wiec strojenie odpada bo masz w komplecie box z mapą. Za to odgłos blow-off'a - bezcenny :mrgreen:

LINK
Rafi

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: Rafi »

ze jeszcze ludzie się łapią na takie kity TO NIE DZIAŁA !!!!


a co z hamulcami zawieszeniem sprzęgłem półosiami i wieloma rzeczami które nie wytrzymają 170 KM ??

w serii mocna auto to jest jedyne rozsądne rozwiązanie
matthew90

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: matthew90 »

dawid pisze:naklej pare groznych naklejek (wiesz np TUNING,slynny diabelek z rurami wydechiwymi w buzi itd) a poczujesz roznice !


dobre, dobre :wink: nie no jak już to chyba zmienie sobie na wersję S, bo taki tuning to ja raczej nie chce :smile:
ojciec

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: ojciec »

Rafi pisze:ze jeszcze ludzie się łapią na takie kity TO NIE DZIAŁA !!!!


a co z hamulcami zawieszeniem sprzęgłem półosiami i wieloma rzeczami które nie wytrzymają 170 KM ??

w serii mocna auto to jest jedyne rozsądne rozwiązanie


Hamulce, zawieszenie są jednakowe dla wersji Cooper i Cooper S. Wątpliwość może wzbudzać sprzęgło i skrzynia biegów ale to są elementy nie wpływające bezposrednio na bezpieczeństwo. Zresztą nie wiem skąd wniosek, że TO NIE DZIAŁA skoro doskonale sprawdza sie w innych samochodach. Nie działa bo nie działa nie jest żadnym argumentem.
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: dawid »

ojciec - mylisz sie. miedzy cooperem a s jest sporo roznic i m.in zawieszenie bardzo sie rozni
ojciec

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: ojciec »

Mówimy o budowie czy o sztywności? Bo ja mam na myśli sztywność całego układu. Gwoli ścisłości - ja nie namawiam na montaż kita i nie obstaję, że jest to super inwestycja, ale takowe rozwiązanie stanowi jakąś alternatywę (chyba zresztą jedyną) dla zakupu MCS.

Ja nie ukrywam, że mam głód mocy i zaglądam na ogłoszenia o sprzedaży MCS, ale mam tak ściśle określone kryteria co do koloru i pewnych elementów wyposażenia, że znalezienie idealnego egzemplarza nie wiem czy w ogóle będzie możliwe, więc montaż takowego kita byłoby rozwiązaniem dla mnie, ale nie mam pewności jak taką ingerencję przyjąłby Cooper. Czy wytrzymają półośki, skrzynia, sprzęgło itp. ? Więc sobie podaruję, odłożę kasę i zaczekam :), no chyba, że w końcu znajdę czerwonego MCSa :)
Rafi

Re: cooper a dodanie mu mocy :)

Post autor: Rafi »

ojciec pisze:
Rafi pisze:ze jeszcze ludzie się łapią na takie kity TO NIE DZIAŁA !!!!


a co z hamulcami zawieszeniem sprzęgłem półosiami i wieloma rzeczami które nie wytrzymają 170 KM ??

w serii mocna auto to jest jedyne rozsądne rozwiązanie


Hamulce, zawieszenie są jednakowe dla wersji Cooper i Cooper S. Wątpliwość może wzbudzać sprzęgło i skrzynia biegów ale to są elementy nie wpływające bezposrednio na bezpieczeństwo. Zresztą nie wiem skąd wniosek, że TO NIE DZIAŁA skoro doskonale sprawdza sie w innych samochodach. Nie działa bo nie działa nie jest żadnym argumentem.


troszkę siedziałem w uturbianiu aut seryjnych w takich kitach są to turbiny chinskie które rozpadają sie maja luzy na wirniku i sie do niczego nie nadają co to znaczy ze dodawany jest czip (komp) który to wystroi ?? każdy silnik jest inny i trzeba indywidualnego strojenia mi wyszła korba bokiem i zrbola dziure w bloku przy zlym strojeniu. Jak chcesz sie dowiedzieć więcej zapraszam na moje klubowe forum streetshadows.pl masz tam opisane pewnie 60 projektów uturbiania samochodów miedzy innymi także i moj samochod niestety trzeba sie zarejestrowac.
ODPOWIEDZ