SWAP alternator
Moderator: flapjck1
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
SWAP alternator
jak to w swapowanych miniakach ma odwrotnie alternator , mechanicznie po 1000 km nic mu nie jest ale przestał ładować , 2 razy spalił sie regulator napięcia.
Czy to moze być od tego ze sie kreci odwrotnie czy gdzies moze przebicie złapałem?
Czy to moze być od tego ze sie kreci odwrotnie czy gdzies moze przebicie złapałem?
Re: SWAP alternator
Konrad K_2 pisze:jak to w swapowanych miniakach ma odwrotnie alternator , mechanicznie po 1000 km nic mu nie jest ale przestał ładować , 2 razy spalił sie regulator napięcia.
Czy to moze być od tego ze sie kreci odwrotnie czy gdzies moze przebicie złapałem?
"Elektrycznie" wszystko jedno w którą stronę się kręci. Kierunek obrotów może mieć znaczenie dla wentylatora- może właśnie się przegrzewa ?
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: SWAP alternator
wentylator jest "dostosowany"
moze to kwesta wzbudzenia?
wzbudzenie mam podpięte pod stacyjke , skok przed rozruchem
moze to kwesta wzbudzenia?
wzbudzenie mam podpięte pod stacyjke , skok przed rozruchem
Re: SWAP alternator
Konrad K_2 pisze:wentylator jest "dostosowany"
moze to kwesta wzbudzenia?
wzbudzenie mam podpięte pod stacyjke , skok przed rozruchem
Wzbudzenie tak się podłącza - "po stacyjce" - jak alternator tego wymaga- (6 diodowy) . Ale takie to już staroć raczej . Coś źle podłączone pewnie...
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: SWAP alternator
no wlasnie - silnik w sumie jest 82 rocznik , alternator z clio 1 wiec tez nie nówka.
jak powienien wyglądać taki układ wzbudzania?
jak powienien wyglądać taki układ wzbudzania?
Re: SWAP alternator
Może być różnie."po stacyjce" przez regler do szczotki +.Na przykład. Ale najpierw dobrze byłoby wiedzieć jaki alternator...
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: SWAP alternator
a przez cewke?
to bedzie taki alternator http://www.as-pl.com/filesLib/katalog_2 ... _valeo.pdf
A13N157
to bedzie taki alternator http://www.as-pl.com/filesLib/katalog_2 ... _valeo.pdf
A13N157
Re: SWAP alternator
Znać to się co nieco znam. Ale nie na tyle żeby poznać po obrazku schemat połączeń alternatora -jest tego " jak mrówków". Generalnie "wzbudzenia " oddzielnym kabelkiem wymagają alternatory z 6 diodowym prostownikiem- starsze. Nowsze mają (wewnątrz)dodatkowy prostownik (3 diody) wzbudzenia . Na odległość to się można wymądrzać długo i nic z tego nie wyniknie . Podjedź do elektryka i tyle.
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: SWAP alternator
to powiedz mi tylko czy wzbudzenie to impuls po odpaleniu czy czły czas sygnał po odpaleniu
Re: SWAP alternator
Konrad K_2 pisze:to powiedz mi tylko czy wzbudzenie to impuls po odpaleniu czy czły czas sygnał po odpaleniu
Jeśli przez "wzbudzenie' rozumiemy prąd podawany do wirnika-przez szczotki to cały czas .Ale musi to być podawane przez regulator - jak na twornik dasz bezpośrednio prąd z akumulatora to sfajczysz coś , najprędzej diody prostownicze.To musi być regulowane w zależności od obciążenia . Po to właśnie jest tzw regler. Posłuchaj dobrej rady-jedź do elektryka. Diabli wiedzą co i jak tam masz popodłączane .