SWAP alternator

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

SWAP alternator

Post autor: Konrad K_2 »

jak to w swapowanych miniakach ma odwrotnie alternator , mechanicznie po 1000 km nic mu nie jest ale przestał ładować , 2 razy spalił sie regulator napięcia.

Czy to moze być od tego ze sie kreci odwrotnie czy gdzies moze przebicie złapałem?
innocenti

Re: SWAP alternator

Post autor: innocenti »

Konrad K_2 pisze:jak to w swapowanych miniakach ma odwrotnie alternator , mechanicznie po 1000 km nic mu nie jest ale przestał ładować , 2 razy spalił sie regulator napięcia.

Czy to moze być od tego ze sie kreci odwrotnie czy gdzies moze przebicie złapałem?


"Elektrycznie" wszystko jedno w którą stronę się kręci. Kierunek obrotów może mieć znaczenie dla wentylatora- może właśnie się przegrzewa ?
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: SWAP alternator

Post autor: Konrad K_2 »

wentylator jest "dostosowany"

moze to kwesta wzbudzenia?

wzbudzenie mam podpięte pod stacyjke , skok przed rozruchem
innocenti

Re: SWAP alternator

Post autor: innocenti »

Konrad K_2 pisze:wentylator jest "dostosowany"

moze to kwesta wzbudzenia?

wzbudzenie mam podpięte pod stacyjke , skok przed rozruchem


Wzbudzenie tak się podłącza - "po stacyjce" - jak alternator tego wymaga- (6 diodowy) . Ale takie to już staroć raczej . Coś źle podłączone pewnie...
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: SWAP alternator

Post autor: Konrad K_2 »

no wlasnie - silnik w sumie jest 82 rocznik , alternator z clio 1 wiec tez nie nówka.

jak powienien wyglądać taki układ wzbudzania?
innocenti

Re: SWAP alternator

Post autor: innocenti »

Może być różnie."po stacyjce" przez regler do szczotki +.Na przykład. Ale najpierw dobrze byłoby wiedzieć jaki alternator...
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: SWAP alternator

Post autor: Konrad K_2 »

a przez cewke?


to bedzie taki alternator http://www.as-pl.com/filesLib/katalog_2 ... _valeo.pdf

A13N157
innocenti

Re: SWAP alternator

Post autor: innocenti »

Znać to się co nieco znam. Ale nie na tyle żeby poznać po obrazku schemat połączeń alternatora -jest tego " jak mrówków". :wink: Generalnie "wzbudzenia " oddzielnym kabelkiem wymagają alternatory z 6 diodowym prostownikiem- starsze. Nowsze mają (wewnątrz)dodatkowy prostownik (3 diody) wzbudzenia . Na odległość to się można wymądrzać długo i nic z tego nie wyniknie . Podjedź do elektryka i tyle.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: SWAP alternator

Post autor: Konrad K_2 »

to powiedz mi tylko czy wzbudzenie to impuls po odpaleniu czy czły czas sygnał po odpaleniu
innocenti

Re: SWAP alternator

Post autor: innocenti »

Konrad K_2 pisze:to powiedz mi tylko czy wzbudzenie to impuls po odpaleniu czy czły czas sygnał po odpaleniu


Jeśli przez "wzbudzenie' rozumiemy prąd podawany do wirnika-przez szczotki to cały czas .Ale musi to być podawane przez regulator - jak na twornik dasz bezpośrednio prąd z akumulatora to sfajczysz coś , najprędzej diody prostownicze.To musi być regulowane w zależności od obciążenia . Po to właśnie jest tzw regler. Posłuchaj dobrej rady-jedź do elektryka. Diabli wiedzą co i jak tam masz popodłączane .
ODPOWIEDZ