SPI zalewa się
Moderator: flapjck1
SPI zalewa się
niedawno zmieniłem uszczelkę pod głowicą (stan zaworów jak i silnika był bardzo dobry) niemniej po złożeniu wszystkiego razem samochodzik odpalił ale po rozgrzaniu nie schodzi z obrotów (1500~2000<) a za nim po odpaleniu pojawia się spora chmura dymu.
czy może to być wina źle wyregulowanych zaworów??
czy wina leży na 100% po stronie wtrysku
czy może to być wina źle wyregulowanych zaworów??
czy wina leży na 100% po stronie wtrysku
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: SPI zalewa się
pewnie ciagnie powietrze pod kolektorem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: SPI zalewa się
biały
to co z tym powietrzem??
uszczelka jest nowa, mam bardziej dokręcić kolektor??
to co z tym powietrzem??
uszczelka jest nowa, mam bardziej dokręcić kolektor??
Re: SPI zalewa się
A może uszczelka pod głowica ma wadę - nie ubywa płynu chłodniczego?
Re: SPI zalewa się
nie, nie samochodzik wyraźnie dostaje za dużą dawkę paliwa
poza tym to by nie podwyższało obrotów
spróbuje jutro rano dokręcić ten kolektor i zobaczymy co się stanie
poza tym to by nie podwyższało obrotów
spróbuje jutro rano dokręcić ten kolektor i zobaczymy co się stanie
Re: SPI zalewa się
wymieniłem czujnik temperatury różnica jest ale niewielka niema już potężnej chmury dymu za mną, ale nadal po rozgrzaniu trzyma wysokie ale stabilne obroty ok 1800, na zimnym silniku pracuje ładnie i równo
po lekkim dodaniu gazu spaliny zmieniają kolor na ciemniejszy
co może być powodem??
co sprawdzać
wydaje mi się że świece wyglądają troszkę dziwnie
po lekkim dodaniu gazu spaliny zmieniają kolor na ciemniejszy
co może być powodem??
co sprawdzać
wydaje mi się że świece wyglądają troszkę dziwnie
- Załączniki
-
- DSC00020a.JPG (57.35 KiB) Przejrzano 1760 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: SPI zalewa się
Jeżeli wszystko jest tak jak było przed zmianą uszczelki i nie popełniłeś żadnego błędu przy montażu, regulacji zaworów czy połączeniu wszystkich odpiętych wtyczek.
Sprawdź przewody podciśnienia podłączone z tyłu kolektora. Końcówki kątowe z elastycznego tworzywa pękają zwyczajnie "ze starości" i pod wpływem paliwa. Przewody dochodzą do termostatu klapy gorącego powietrza w obudowie filtra powietrza. Do separatora par paliwa (czarna prostokątna puszeczka z tworzywa) i dalej do ECU.
Jakiekolwiek nieszczelności na drodze podciśnienia powodują wiele problemów w prawidłowej pracy wtrysku.
To jedna z możliwych opcji
Sprawdź przewody podciśnienia podłączone z tyłu kolektora. Końcówki kątowe z elastycznego tworzywa pękają zwyczajnie "ze starości" i pod wpływem paliwa. Przewody dochodzą do termostatu klapy gorącego powietrza w obudowie filtra powietrza. Do separatora par paliwa (czarna prostokątna puszeczka z tworzywa) i dalej do ECU.
Jakiekolwiek nieszczelności na drodze podciśnienia powodują wiele problemów w prawidłowej pracy wtrysku.
To jedna z możliwych opcji
Re: SPI zalewa się
a gdzie dostanę nowe przewody podciśnieniowe albo same końcówki??
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: SPI zalewa się
możesz kupić wężyk gumowy zbrojony w kazdym sklepie motoryzacyjnym, jest to wężyk do ropy który odprowadza nadmiar paliwa od wtryskiwaczy, najlepiej firmy Gates.
Proponuje też wyjąć komputeri przemyć, przedmuchać czujnik podciśnienia, ten wystający króciec z kompa, potrafi się on zaciąć i wtedy silnik chodzi tak jakby cały czas na ssaniu, dodatkowo też skontroluj czy dochodzi podciśnienie w to miejsce, przed naprawami. Jak by co to zadzwoń
Proponuje też wyjąć komputeri przemyć, przedmuchać czujnik podciśnienia, ten wystający króciec z kompa, potrafi się on zaciąć i wtedy silnik chodzi tak jakby cały czas na ssaniu, dodatkowo też skontroluj czy dochodzi podciśnienie w to miejsce, przed naprawami. Jak by co to zadzwoń
Re: SPI zalewa się
witam, mam podobny problem z miniakiem co TRIP,
jakis czas temu wymienilem uszczelke pod glowica, po naprawie silnik pracowal rowno i po rozgrzaniu nie schodzil z 1000 obr, dodatkowo dymil na siwo, okopcony wydech i swiece czarne, czuc spaliny, plynu w chlodnicy nie ubywalo... stwierdzilem, ze pewnie nie jest podlaczony czujnik temp, po zdjeciu wtrysku okazalo sie, ze nie jest podlaczona wtyczka ktora dochodzi do niego od dolu. Dodam ze wszystkie przewody podcisnieniowe przeczyscilem i sa drozne. Po zlozeniu i odpaleniu obroty silnika utrzymuja sie teraz ok 2000, chodzi okolo 20 sek i gasnie, gdy dodam gazu obroty utrzymuja sie przez chwile na wyzszym poziomie ale po chwili rozniez gasnie. Plus to to ze swiece wygladaja jak u TRIP'a i nie kopci...
bardzo prosze o pomoc co zrobic aby nie gasl.
miłosz
jakis czas temu wymienilem uszczelke pod glowica, po naprawie silnik pracowal rowno i po rozgrzaniu nie schodzil z 1000 obr, dodatkowo dymil na siwo, okopcony wydech i swiece czarne, czuc spaliny, plynu w chlodnicy nie ubywalo... stwierdzilem, ze pewnie nie jest podlaczony czujnik temp, po zdjeciu wtrysku okazalo sie, ze nie jest podlaczona wtyczka ktora dochodzi do niego od dolu. Dodam ze wszystkie przewody podcisnieniowe przeczyscilem i sa drozne. Po zlozeniu i odpaleniu obroty silnika utrzymuja sie teraz ok 2000, chodzi okolo 20 sek i gasnie, gdy dodam gazu obroty utrzymuja sie przez chwile na wyzszym poziomie ale po chwili rozniez gasnie. Plus to to ze swiece wygladaja jak u TRIP'a i nie kopci...
bardzo prosze o pomoc co zrobic aby nie gasl.
miłosz
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
SPI problem z pracą silnika - po rozgrzaniu gaśnie
loq77 pisze:...Po złożeniu i odpaleniu obroty silnika utrzymuja sie teraz ok 2000, chodzi okolo 20 sek i gasnie, gdy dodam gazu obroty utrzymuja sie przez chwile na wyzszym poziomie ale po chwili rozniez gasnie.
I dokładnie taki problem przerabiałem po zamontowaniu kompletnego zespołu napędowego SPI po naprawie skrzyni biegów. Wszystko podłączone prawidłowo tak jak było przy wymontowaniu silnika, góra silnika nie była rozbierana, głowica nie była zdejmowana. Silnik odpalił od pierwszego obrotu ale podczas próbnej jazdy po rozgrzaniu spadł z obrotów i gasł. Nie pracował na wolnych obrotach. Postał 10 minut zapalał "od kopa" i znów chodził dotąd aż się nie rozgrzał i koniec.
Po 30 minutach oględzin wszystkiego po kolei pod kątem połączeń elektrycznych itd. doszedłem w końcu do przewodów podciśnienia. Pomimo, że na zewnątrz wyglądały na dobre były już sparciałe i nieszczelne. Szczegółnie trzeba zwrócić uwagę na końcówki kątowe z tyłu kolektora. Wymieniłem przewody i końcówki i auto śmiga już ze trzy lata bo widuję go na mieście a właściciel i tak jak coś mu nie działa przyjeżdża do mnie więc wiem, że jest OK.
Sprawdź przewody podciśnienia ponownie i dokładnie
Re: SPI zalewa się
miales racje markfive, sprawdzilem od nowa przewody podcisnienia i koncowki katowe i jedna z nich byla peknieta, uszczelnilem ja... silnik juz nie gasnie, nie kopci ale nadal utrzymuja sie obroty okolo 1200, ponadto 3 swece sa czarne a jedna tak jakby przepala (moze za malo przejechalem?-jakies 3km, bo juz pozno bylo). sprobuje wymenic wszystkie przewody podcisnenia i koncowki. dodatkowo zmartwil mnie fakt, ze zaczela sie swiecic kontrolka oleju na wolnych obrotach, gdy dodaje gazu i podczas jazdy gasne... pompa oleju do wymiany?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
SPI wysokie wolne obroty / świeci się kontrolka oleju
loq77 pisze:...nadal utrzymuja sie obroty okolo 1200, ponadto 3 swece sa czarne ...moze za malo przejechalem?-jakies 3km sprobuje wymenic wszystkie przewody podcisnenia i koncowki.
Najpierw wymień wszystkie przewody podciśnienia. Sprawdź też te połączone do termostatu klapy gorącego powietrza na wlocie filtra.
Każda nawet najmniejsza nieszczelność w układzie ssącym bedzie powodować problem.
Zwracam też uwagę na istotny szczegół przy montażu kolektora ssącego do głowicy. Zawsze stosować nową uszczelkę pod kolektor. Zwykłe "najtańsze" uszczelki są w zasadzie jednorazowego użytku. Wzmocnione "okute" muszą być dokładnie oczyszczone z nagaru przed ponownym użyciem. To samo dotyczy powierzchni głowicy i kolektora pod uszczelkę.
Zdarza się również w przypadku oddzielnych kolektorów aluminiowych ( w tym SPI) zły montaż pierścienia prowadzącego w otworze kanału głowicy. Krzywo umieszczony pierścień blokuje i uniemożliwia szczelne połączenie kolektora. Mocne dociśnięcie nakrętek zgniata pierscień i deformuje go a połączenie nadal jest nieszczelne.
Za mało przejechałeś dla samooczyszczenia się świec - potrzeba ok 25-30 km
log77 pisze:dodatkowo zmartwil mnie fakt, ze zaczela sie swiecic kontrolka oleju na wolnych obrotach, gdy dodaje gazu i podczas jazdy gasne... pompa oleju do wymiany?
Podaj przebieg ogólny Twojego silnika ( czy był remontowany) jeżeli jesteś w stanie to wiarygodnie określić ?