OrangeSupercharger MPI

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: Konrad K_2 »

flapjck1 pisze:jest kolezka ktory tanio robi kompy wg schematu megasquirta

a takie wynalazki jak wtrysk dołożony do ganikowego turbo?

sorki za OT
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: flapjck1 »

nie wiem :)
zagleb sie w dzialanie megasquirta ver. 1
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Michal
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 285
Rejestracja: 15 lis 2007, 09:50
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: Michal »

no pasek raczej sie nie poślizga bo ma węcej niż jakieś 200 stopni opasania. Powinno być OK :grin:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: flapjck1 »

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=242306&c=53&f=25

kiedys w necie na stronie fiat-furious.pl byl opis zalozenia ms-a do poczciwego malucha
niestety po awarii serwera wylecialo to wsio w powietrze, ae poszperaj moze gdzies sa jakies "przedruki"

sporo na ten temat jest na elektroda.pl
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: monsterk »

wczoraj przerobiłem górny element przedniego pasa, tak aby w razie czego zmieścił się większy kompresor, dwa webery, albo wtrysk od BMW :mrgreen:
Udało mi się w miejscu chłodnicy cieczy MPI zamontować chłodnicę oleju.
Zastanawia mnie tylko fakt że są dostępne zestawy do montażu chłodnicy oleju w silnikach MPI, nie wiem tylko gdzie ją by się dało zamontować, bo w MPI nie ma z przodu nigdzie miajsca
Załączniki
moc chodnicy 2.jpg
moc chodnicy 2.jpg (142.62 KiB) Przejrzano 1915 razy
mod pasa2.jpg
mod pasa2.jpg (158.77 KiB) Przejrzano 1915 razy
mod pasa.jpg
mod pasa.jpg (159.2 KiB) Przejrzano 1915 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: monsterk »

Blacharku już była skończona ,ale wziąłem się jeszcze za przeróbkę tylnych nadkoli. Aby wygospodarować więcej miejsca na skok zawieszenia podniosłem krawędz błotnika o 30mm, swobodnie można jeszcze z 5mm też się wciąć. Z doświadczenia nawet przy jeżdzie na 10" kołach jest problem z dobiciem tylnych kół i obcierania o nadkole, związane jest to z rozstawem kół. W pierwszych modelach koła chowały sie w metalowych nadkolach, póżniej wprowadzono szersze bębny i tarcze i koła rozjechały się na zewnątrz.
Zobaczymy w praktyce jak nisko da się jeżdzić na 13" kołach :grin:
Załączniki
nadkole tył3.jpg
nadkole tył3.jpg (94.45 KiB) Przejrzano 1834 razy
nadkole tył2.jpg
nadkole tył2.jpg (111.52 KiB) Przejrzano 1834 razy
nadkole tył.jpg
nadkole tył.jpg (133.76 KiB) Przejrzano 1834 razy
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: Konrad K_2 »

dla siebie go budujesz?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: markfive »

Tak to powinno wyglądać przy szerszych rozstawach, 13", szerszych felgach. Więcej nie potrzeba. Bardzo dobre rozwiązanie tematu przy zachowaniu std nadkoli wewnętrznych.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: monsterk »

Wczoraj zmordowałem prawe tylnie nadkole, zgrzewarka robi robote :mrgreen: . W swych czeluściach znalazłem podstawkę pod filtr oleju z termostatem, przymierzyłem i okazuje się że jest cienko z miejscem na węże. prawdopodobnie zakupie podstawkę mocala bez termostatu wtedy da się to upchnąć
Załączniki
podstawa filtra.jpg
podstawa filtra.jpg (155.88 KiB) Przejrzano 1764 razy
podstawka filtraoleju.jpg
podstawka filtraoleju.jpg (145.41 KiB) Przejrzano 1764 razy
prawe nadkole.jpg
prawe nadkole.jpg (158.19 KiB) Przejrzano 1764 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: markfive »

monsterk pisze:...jest cienko z miejscem na węże

Tak patrząc na foto rzeczywiscie cienko. Ale w sumie najlepiej by było żeby termostat był własnie w tym miejscu. Nie wiem moze podkładka miedzy podstawke a blok jezeli z tej strony wadzi. Moze jakieś redukcje na wyjsciu / wejsciu żeby odsunąć nyple węży. Moze redukcja przedłuzka pod czujnik z prawej.
To takie garażowe porady " na chłopski rozum" moze sie przydadza a może to nie o to idzie. :grin:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: monsterk »

problemem jest miejsce na filtr oleju, ponieważ nad nim bedzie kompresor i silnik krokowy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: markfive »

monsterk pisze:problemem jest miejsce na filtr oleju

A próbowałeś dobrać inny niższy / krótszy filtr ? . Chyba, że tam w ogóle miejsca nie ma na żaden dostępny z innych silników :cry:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: monsterk »

Najgorszy etapw jakim się znalazłem to szpaclowanie, ale przyszły rury do kompresora
Załączniki
rury  do kompresora.jpg
rury do kompresora.jpg (127.88 KiB) Przejrzano 1665 razy
szpachlowanie drzwi.jpg
szpachlowanie drzwi.jpg (130.33 KiB) Przejrzano 1665 razy
szpachlowanie.jpg
szpachlowanie.jpg (156.54 KiB) Przejrzano 1665 razy
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: Mayon »

kurde monsterk potrafisz wpędzić w kompleksy :) te rury będą wyglądały świetnie i czekam aż buda będzie w kolorze ciekawi mnie jak będzie się prezentować ten Orange bo zapowiada się ostro :twisted:
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: OrangeSupercharger MPI

Post autor: Konrad K_2 »

jaka srednica tych rur?
jaka grubosc scianki kolanka?
i po wiela te kolanka bo to chyba samco nie jest?
ODPOWIEDZ