znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
MaTeRaTz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 123
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:45
Posiadane auto: Szerokie MPI 98r., British Open 95r.
Lokalizacja: Kraków-Libertów

znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla

Post autor: MaTeRaTz »

mam problemo...zacząłem używanie Mini po zimie, z resztą pierwszej zimie mojego Mini w kraju, bo przyjechał z Francji...i zauważyłem, że mi gubi płyn chlodniczy w dosyć szybkim tempie i do tego po rozgrzaniu silnika wydobywa się bezzapachowy dymek z okolic grilla po stronie właśnie chłodnicy. O ile sprawa wycieku jest oczywista bo widać na podłożu, że płynu ubywa to mam pytania dwa:

1. gdzie najczęściej rozszczelnia się układ chłodzenia(cieknie dokładnie pod chłodnicą, chłodnica u góry jest sucha)?
2. czy ten dym może być związany z tym, że płyn kapie na jakiś rozgrzany element silnika??
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla

Post autor: Sadam »

od tej strony może strzelić wszystko, węże, pompa, sama chłodnica, najlepiej po prostu przejrzeć i zlokalizować wyciek

dym absolutnie może być związany

przede wszystkim pytanie co miałeś zalane w układ i w jakich temperaturach miniak stał, bo jako, że dym jest bezwonny to śmierdzi mi to wodą w układzie, a jak miniak nie stał w dostatecznym ciepełku to możesz mieć niezły meksyk... ale to negatywny scenariusz
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla

Post autor: markfive »

MaTeRaTz pisze:gdzie najczęściej rozszczelnia się układ chłodzenia


Pierwszym "podejrzanym" elementem może być w tym przypadku pompa płynu chłodzącego (popularne określenie - pompa wodna).

Przy dokładniejszych oględzinach można to zauważyć w postaci nalotu o kolorze rdzawego błota poniżej pompy i na pokrywie łańcucha rozrządu. W skrajnych przypadkach można zaobserwować kapanie czy strużkę płynu lejacego się ponizej pompy gdy silnik pracuje na wolnych obrotach oraz rozpryskującą się mgłę / fontannę płynu przy większych obrotach gdy do akcji wkracza śmigło wentylatora chłodnicy. :smile:

Zacznij od sprawdzenia tego powodu.
Awatar użytkownika
MaTeRaTz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 123
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:45
Posiadane auto: Szerokie MPI 98r., British Open 95r.
Lokalizacja: Kraków-Libertów

Re: znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla

Post autor: MaTeRaTz »

...pojechałem sobie na kanał i rzeczywiście to jest pompa "wodna"...płyn ścieka po silniku pewnie to tak dymiło...występuje rdzawe "błoto"... więc sprawa jasna... dzięki eksperci:)
Awatar użytkownika
MaTeRaTz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 123
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:45
Posiadane auto: Szerokie MPI 98r., British Open 95r.
Lokalizacja: Kraków-Libertów

Re: znaczny ubytek płynu chłodzącego, dym z grilla

Post autor: MaTeRaTz »

a propos tego, co było zalane to po przyjeździe z Francji wymieniłem wszystkie płyny także nie martwie się przynajmniej o jakieś poważniejsze usterki...we Francji to tam pewnie nie lali jakiś płynów na mrozy spore...
ODPOWIEDZ