obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

DAREK100

obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

Post autor: DAREK100 »

witam
w moim miniaku jak zapewniał poprzedni niemiecki właściciel jest obniżone zawieszenie. samochód rzeczywiście siedzi niżej od normalnego miniaka. chciałbym sprawdzić czy jest to rzeczywiście zasługa celowego zabiegu czy raczej zużytych gruszek.
co powinienem zmierzyć? długość jakiego elementu zawieszenia?
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

Post autor: Konrad K_2 »

a masz tam hi-lo czy nie?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

Post autor: Sadam »

najprościej będzie w tylnym zawieszeniu... zdejmiesz koło i będzie widać czy jest tam hi-low czy nie, a przy okazji możesz zmierzyć długość amortyzatora przy podniesionym aucie

jedna rzecz to właśnie regulatory a druga że oprócz nich można założyć np. spaxy które przeznaczone są do obniżonych miniaków czyli jak przypuszczam są krótsze od seryjnych amorów, długość seryjnych mogę zmierzyć
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

Post autor: flapjck1 »

obnizenie zawieszenia bylo tez realizowane przez krotsze "lejki"

ale sadze ze po prostu ma uklepane gruszki :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
DAREK100

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

Post autor: DAREK100 »

nie mam hi-low
amortyzatory to żółte regulowane spax'y, zmierzyłem długość amora przy aucie stojącym na kołach, od śruby górnej do dolnej mocującej amora jest ok 23cm
auto "siedzi" niżej regularnie i symetrycznie na wszystkich kołach
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

Post autor: se7ven »

Można również przez sworzeń, który ma dwa ranty.
Zmierzyć musisz na wymontowanym amortyzatorze. Różnica wynosi ok. 2cm jeżeli dobrze pamiętam.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: obniżone zwieszenie - jak sprawdzić czy rzeczywiście?

Post autor: Sadam »

przy aucie stojącym na kołach amor nie jest do końca rozciągnięty, przedni nawet przy podniesionym aucie nie jest, tylny raczej tak, bo na tyle to amor trzyma całość, żeby nie wypadła
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ