Stuku puku

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Wódz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 474
Rejestracja: 06 mar 2008, 22:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Stuku puku

Post autor: Wódz »

Jadąc ok 110-120km/h i zdejmując noge z gazu zaczynać coś pukać pod nogami , aż czuję na pedale gazu, jak zejdzie poniżej 80 km/h przestaję, tylko w tym zakresie i tylko jak całkowicie zdejmę noge z gazu.Przy przyspieszaniu nic takiego nie ma miejsca. Jakieś rady od czego zacząć?
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Stuku puku

Post autor: se7ven »

Sprawdź drążki reakcyjne mocowania silnika - mogły się urwać mocowania.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: markfive »

Sprawdź również (przód) felgi i wyważenie kół szczególnie prawy przód. Takie objawy mogą występować w powiązaniu z luzem prawej tulei przekładni kierowniczej. Sprawdź również mocowanie samej przekładni do przegrody czołowej. i podłogę w okolicy mocowania (czy nie ma pęknięć blach.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 12:25 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: monsterk »

sprawdz nakrętki kół, a póżnie4j podnieś miniaka i sprawdz czy nie ma luzów na kołach. Należało by też sprawdzić centralną nakrętkę piasty
Awatar użytkownika
Wódz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 474
Rejestracja: 06 mar 2008, 22:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Stuku puku

Post autor: Wódz »

Jeśli chodzi o wyważenie kół to były wyważane 4 dni temu gdyż zakładałem nowe opony. A stukać zaczęło wczoraj. Jutro będę wszystko sprawdzał, choć trochę mnie to zmartwiło na kilka dni przed YTP. Miesiąc temu zmieniałem łożyska w piastach , może coś źle skręciłem, choć co tam można źle skręcić.
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: flapjck1 »

jak zmieniales opony 4 dni temu to pewnie kola masz niedokrecone :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
forki
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 160
Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
Lokalizacja: Piastów / Łapy

Re: Stuku puku

Post autor: forki »

Wodzu...
Udoało Ci się wyleczyc ta przypadłość - chyba i mnie coś w tym stylu dopadło ?
I tak zbieram się do wymiany łożysk ale pewnie to nie one bo nie mam swistów tylko chrobotanie i stuki.

Zakładam że nie są to też luzy na swozniach.

Co było u Ciebie przyczyna tych stuków po odpuszczeniu gazu ?

ośka , przegub ??
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Stuku puku

Post autor: Arafat »

Witam, również mam podobny problem od dawna i pasuje go wkoncu rozstrzygnąć. Przy dodawaniu lub odejmowani gazu stuknie puknie jak bym miał przekładnie lub przednia kołyskę niedokręcona (nie zawsze gwałowne dodanie gazu (przeważnie) lub odjęcie-musi byc tzw "szarpnęcie") . Przekładnia jest nowa niema 500km przebiegu, cały zawias wymieniony gruszki gumy itd, kołyska a ani nie drgnie. sztywne mocowania. Mocowania przy pasie podłodze nowe podłoga również. Stabilizator dolny i górny silnika ma nowe gumy ale:... (zdjęcia)
Dolny stabilizator po dokceniu wygląda jak by był "małościsniety -gumy) tulejka za długa? Śruba stabilizatora ma znaczny luz w stosunku do tulejki. Kolejny pomysł to pogwałcone miseczki drażka zła kolejność jaka ma być prawidłowa?
Załączniki
1.jpg
(508.24 KiB) Pobrany 335 razy
2.jpg
(508.73 KiB) Pobrany 335 razy
Arafat
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: flapjck1 »

Gumki w drazku wymien na polibusze albo przynajmniej kkf z mpi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: Sadam »

Flap ma na myśli drążki silnika. Nie zwróciłem uwagi co tam jest zamontowane, w górnym stabilizatorze, też masz gumowe?

złap za pokrywę zaworów i szarpnij przód tył, silnik nie powinien drgnąć, objawy masz jak przy wyklepanych tulejkach stabilizatorów.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Stuku puku

Post autor: Arafat »

flapjck1 pisze:Gumki w drazku wymien na polibusze albo przynajmniej kkf z mpi
Polibusze , - tzn Poliuretany ? Jak prawidlowo maja isc miseczki tych gum? (Tylko po zewnetrznej stronie gum a pomiedzy kolyske a gume nic nie idzie ? Zamontowalem tak jak na zdjeciu bo tak byly poprzednio) Roznie manual podaje. KKF sa przeciez dla stabilizatora silnika a nie dla drazka jak piszesz wiec co wymienic?
Arafat
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Stuku puku

Post autor: Arafat »

Silnik gora jest stabilny, ani nie drgnie. Sa zalozone błekitne wzmacniane. Takie jak zewnetrzne na drazku reakcyjnym.
Arafat
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: flapjck1 »

pisze o stabilizatorze silnika, te gumki nic nie warte sa

polibusze = poliuretany

w drazku zawieszenia masz zalozone prawidlowo wszystko o ile dobrze widze
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
lilek
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1142
Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star
Lokalizacja: CK
Kontakt:

Re: Stuku puku

Post autor: lilek »

Sprawdź poduszki mocowania silnika i dolny stabilizator silnika jeśli górny jest ok!
Z twojego opisu wygląda to na wytłuczone jakieś mocowanie silnika.
Arafat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 127
Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dobczyce

Re: Stuku puku

Post autor: Arafat »

Poliuretany dolnego stabilizatora juz jada :) dam znac. dzieki
Arafat
ODPOWIEDZ