Toczenie bębnów

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Toczenie bębnów

Post autor: markfive »

_michal_ pisze:...Czy bębny z dystansem mają go z powodu jakichś wymagań technologicznych czy...?

Bębny z dystansem + 1 cal mają seryjnie wszystkie miniaki po 84/85 wyposazone w 12 calowe koła i tarcze z przodu.
Powód jest taki, że system z tarczami z przodu zwiększa rozstaw kół i tył też trzeba do tego dostosować, rozstaw powiekszając.
W Twoim przypadku jezeli z przodu masz teraz tarcze to powinieneś z tyłu zamontować piasty z dłuższymi szpilkami i bębny z poszerzaczem 1 cal. To wszystko standard / fabryka jak dla mini po 84/85.
Rozwiązanie takie zresztą stosowane było już wcześniej w modelach 1275 GT i Cooper z tarczami z przodu dla 10 cali.

Co do wyboru bębnów napewno superfiny nie są Ci potrzebne, chyba, że chcesz nimi nieco poszpanować na zlotach. Wystarczą oryginalne bębny żeliwne.
A gdzie kupić ?
Na to pytanie nie podejmuję się odpowiedzieć. Każda firma oferujaca części szuka tanich dostawców, co wiąże się bezpośrednio z jakością. Najlepiej było by znaleźć towar producenta części na tzw pierwszy montaż lub dobrej jakości zamiennik.

Może wypowie sie ktoś kto już porównywał oferty i ich jakość sam testował.
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Toczenie bębnów

Post autor: sezar »

Były święta i było troszkę czasu by zajrzeć w te hamulce. Na fotach poniżej to co zastałem. I pytania jak w temacie, chyba że coś innego się kolegą nasunie. Z góry dzięki. Najpierw bębny.
Załączniki
bęben prawy tył.JPG
bęben prawy tył.JPG (234.09 KiB) Przejrzano 947 razy
bęben lewy tył.JPG
bęben lewy tył.JPG (182.09 KiB) Przejrzano 947 razy
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Toczenie bębnów

Post autor: sezar »

Teraz szczęki
Załączniki
szczęki prawy tył.JPG
szczęki prawy tył.JPG (196.24 KiB) Przejrzano 943 razy
szczęki lewy tył.JPG
szczęki lewy tył.JPG (237.34 KiB) Przejrzano 943 razy
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Toczenie bębnów

Post autor: sezar »

Tarcze
Załączniki
tarcza prawy przód.JPG
tarcza prawy przód.JPG (208.29 KiB) Przejrzano 937 razy
tarcza lewy przód1.JPG
tarcza lewy przód1.JPG (278.65 KiB) Przejrzano 937 razy
Tarcza lewy przód.JPG
Tarcza lewy przód.JPG (197.16 KiB) Przejrzano 937 razy
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Toczenie bębnów

Post autor: sezar »

A może taki kwiatek jest winien temu trzęsieniu ??
Załączniki
nakrętka lewy przód.JPG
nakrętka lewy przód.JPG (161.58 KiB) Przejrzano 932 razy
nakrętki lewy przód.JPG
nakrętki lewy przód.JPG (265.41 KiB) Przejrzano 932 razy
sebek81
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 307
Rejestracja: 06 sty 2005, 20:27
Posiadane auto: Mini 1300
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Toczenie bębnów

Post autor: sebek81 »

Ja mam przetoczone bębny oczywiście w ramach rozsądku jest idealnie hamulec ręczny igła. Przed (wyrównaniem) bębnów było straszne bicie przy hamowaniu.
sebek81
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 307
Rejestracja: 06 sty 2005, 20:27
Posiadane auto: Mini 1300
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Toczenie bębnów

Post autor: sebek81 »

Szczęk za wiele to ty nie masz .Wydaje mi się że masz porwaną gumową osłonę maglownicy(manszeta).
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 18:29 przez sebek81, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Toczenie bębnów

Post autor: sezar »

klocków też w sumie niewiele
Załączniki
klocek.JPG
klocek.JPG (115.27 KiB) Przejrzano 908 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Toczenie bębnów

Post autor: markfive »

W sumie to nie wiem czego oczekujesz po pokazaniu tych zdjęć. Fajnie byłoby gdyby dało sie na podstawie zdjęć ustalać stopień zużycia elementów i przyczyny nieprawidłowego działania. :grin:
Co mozna powiedzieć z jakimś tam prawdopodobieństwem ?

Tył
1. Bębny nie wygladają źle, nie wygladaja na zdeformowane - oczyścić szczotką na wiertarce. Można mając pewne doświadczenie i wprawę wyrównać rant / próg na wejściu bębna przy pomocy walcowego kamienia ściernego na trzpieniu również zamocowanego w wiertarce. Można przetrzeć powierzchnię cierną płótnem lub papierem ściernym o gradacji 60 - 80.
2. Szczęki hamulcowe do wymiany wszystkie koszt kpl. zamienniki ok 40 zł (mini / metro)
3. Sprawdzić czy tłoczki w cylinderkach się swobodnie poruszają
4. Sprawdzić czy obracają sie śruby regulacji szczęk
5. Sprawdzić czy nie zacinaja sie rozpieraki recznego hamulca
6. Złożyć i wyregulować
7. Jeżeli podczas regulacji okaze się, że szczęka przyciera miejscowo w jednym punkcie co słychać i czuć po oporach obrotu to niestety beben trzeba wyrównac na tokarce.

Przód
1. Tarcze nie wygladaja dobrze. Klocki powinny trzeć całą powierzchnią a tam widać jakieś miejscowe plamki. Nie wiem może trzeba by trochę wiecej pojeździć przed zdjęciem kół. Jadąc powoli tak około 40 km/h lekko przytrzymać hamulec i na pewnym odcinku przytrzeć trochę klocki i dopiero zdjąć i zobaczyć.
2. Nie podoba mi się ślad na prawej tarczy ona jest najbardziej podejrzana o skrzywienie.
3. Klocki nie są jeszcze złe. Każdy klocek ma rowek na połowie ( naciecie wskazujace max zużycie ) Tam jest jeszcze z pół klocka spokojnie na 10 tys km normalnej nie szaleńczej jazdy. Oczywiście zobacz wszystkie klocki te od spodu też bo ja widzę tylko z wierzchu a klocki nie zuzywaja sie jednakowo.

Znów używasz popularnego słowa "kwiatki".
Nie wiem po co. Jedna nakrętka różniąca sie od pozostałych pochodzi z Metro. Ma taki sam gwint i jest często stosowana gdy brak nakrętek oryginalnych lub zostały zniszczone przez krzywe nakręcanie na szpilki. Zastosowanie takiej nakrętki oprócz innego wyglądu nie ma żadnych ujemnych skutków. Obyś miał tylko takie problemy ze swoim autem.
Awatar użytkownika
sezar
Wiarus
Wiarus
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
Lokalizacja: 49.76314,19.060957
Kontakt:

Re: Toczenie bębnów

Post autor: sezar »

markfive pisze:
Tył
1. Bębny nie wygladają źle, nie wygladaja na zdeformowane - oczyścić szczotką na wiertarce. Można mając pewne doświadczenie i wprawę wyrównać rant / próg na wejściu bębna przy pomocy walcowego kamienia ściernego na trzpieniu również zamocowanego w wiertarce. Można przetrzeć powierzchnię cierną płótnem lub papierem ściernym o gradacji 60 - 80.
.


ot w całości
Załączniki
bęben lewy.JPG
bęben lewy.JPG (256.99 KiB) Przejrzano 864 razy
beben prawy.JPG
beben prawy.JPG (315.47 KiB) Przejrzano 864 razy
ODPOWIEDZ