pytanie o kompresor/moc
pytanie o kompresor/moc
Witam wszystkich serdecznie. jestem tutaj nowy a więc proszę o odrobinę wyrozumiałości wobec mnie:)
Od miesiąca jestem posiadaczem Mini Coopera S z 2003roku.Wiem że jest wyposażony w jakiś filtr cząsteczek czy coś takiego...nie wiem czy wszystkie S-ki to mają czy wybrane...
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenia działania kompresora? tj. czy ma odpowiednie doładowanie itp...
Czy są jakieś elementy wymienne które odpowiadają za to że coś możne być już zużyte w tym kompresorze? nie chodzi mi o mniejsze kółko bo to to już wyczytałem.
Generalnie auto dźwięk ma taki sam czyli to zabójcze miauczenie:)
Kurcze... bo problem/nie problem polega na tym że po kupnie auto zap***ło jak głupie(przyspieszenie) a teraz to przyspieszenie jest takie bardziej zmulone albo po prostu się przyzwyczaiłem już do niego i takie teraz odczucia:P
Od miesiąca jestem posiadaczem Mini Coopera S z 2003roku.Wiem że jest wyposażony w jakiś filtr cząsteczek czy coś takiego...nie wiem czy wszystkie S-ki to mają czy wybrane...
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość sprawdzenia działania kompresora? tj. czy ma odpowiednie doładowanie itp...
Czy są jakieś elementy wymienne które odpowiadają za to że coś możne być już zużyte w tym kompresorze? nie chodzi mi o mniejsze kółko bo to to już wyczytałem.
Generalnie auto dźwięk ma taki sam czyli to zabójcze miauczenie:)
Kurcze... bo problem/nie problem polega na tym że po kupnie auto zap***ło jak głupie(przyspieszenie) a teraz to przyspieszenie jest takie bardziej zmulone albo po prostu się przyzwyczaiłem już do niego i takie teraz odczucia:P
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: pytanie o kompresor/moc
po pierwsze pewnie sie przyzwyczailes
po drugie - teraz jest goraco a cooper s ma klopoty z trzymaniem temp. powietrza doladowanego - krotko mowiac intercooler slabo dziala
po drugie - teraz jest goraco a cooper s ma klopoty z trzymaniem temp. powietrza doladowanego - krotko mowiac intercooler slabo dziala
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: pytanie o kompresor/moc
Doładowanie można sprawdzić chociażby podpinając ScanGauge.
Kompresor się jak najbardziej zużywa, warstwa pokrywająca rotory się zużywa, robię się małe nieszczelności i boost spada.
A co do recepty, to raczej porządny intercooler, tutaj opcji jest multum.
Kompresor się jak najbardziej zużywa, warstwa pokrywająca rotory się zużywa, robię się małe nieszczelności i boost spada.
A co do recepty, to raczej porządny intercooler, tutaj opcji jest multum.
Re: pytanie o kompresor/moc
no tak.. ale da się to jakoś sprawdzić nie rozbebeszając niczego?? najlepiej domowym sposobem:D majsterkowicza:D
Jak wygląda regeneracja takiego kompresora? jest to w ogóle możliwe?
Co do intercolera masz jakaś propozycje? jakie to koszta?
Da się też coś ewentualnie przeczyścić?
Jak wygląda regeneracja takiego kompresora? jest to w ogóle możliwe?
Co do intercolera masz jakaś propozycje? jakie to koszta?
Da się też coś ewentualnie przeczyścić?
Re: pytanie o kompresor/moc
poczekam na wskazówki podpowiedzi innych forumowiczów.
P.S S-ka ma praktycznie ten sam styl pracy silnika co Cooper 116km? tyle ze przy 3tyś/obr dostaje kopa? a Cooper ok.4tyś? Czy aby S-ka nie powinna dużo wcześniej jak 3tyś wciskać w siedzenia? Bo ja mam wrażenie że DO tych 3 tyś/obr Cooper S jedzie tak samo jak zwykły Cooper...?
P.S S-ka ma praktycznie ten sam styl pracy silnika co Cooper 116km? tyle ze przy 3tyś/obr dostaje kopa? a Cooper ok.4tyś? Czy aby S-ka nie powinna dużo wcześniej jak 3tyś wciskać w siedzenia? Bo ja mam wrażenie że DO tych 3 tyś/obr Cooper S jedzie tak samo jak zwykły Cooper...?
Re: pytanie o kompresor/moc
Panowie... postanowiłem samemu trochę pogrzebać... rozkręciłem obudowę filtra powietrza aby go sprawdzić... i wydaje mi się że chyba jest on w marnej kondycji i stanie... cały czarny i nawet ciężki... delikatny prześwit światła tylko w jednym z rogów... Może to też hamować osiągi auta??
- Załączniki
-
- 04062010377.JPG (45.33 KiB) Przejrzano 1150 razy
-
- 04062010376.JPG (41.97 KiB) Przejrzano 1150 razy
-
- 04062010375.JPG (29.91 KiB) Przejrzano 1150 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: pytanie o kompresor/moc
ten filtr to wyglada na fabrycznie zamontowany
to sie wymienia co jakies 10-15 tys km
to sie wymienia co jakies 10-15 tys km
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: pytanie o kompresor/moc
mierzej pisze:no tak.. ale da się to jakoś sprawdzić nie rozbebeszając niczego?? najlepiej domowym sposobem:D majsterkowicza:D
Jak wygląda regeneracja takiego kompresora? jest to w ogóle możliwe?
Co do intercolera masz jakaś propozycje? jakie to koszta?
Da się też coś ewentualnie przeczyścić?
Innego i prostszego sposobu niż podłączenie mechanicznego wskaźnika doładowania/podłączenie ScanGauge pod OBD-II nie znam.
Intercooler - opcji jest mnóstwo - możesz się rozejrzeć na ebayach albo w dziale "parts for sale" na forum minitorque.com za IC z wersji GP, albo najlepiej GRS. Koszt ok. 200Ł za używany GP, ~300Ł za GRS w bdb stanie. Zobacz też, czy nie masz swojego intercoolera zasyfionego.
No i ten filtr to raczej wymień
Re: pytanie o kompresor/moc
intercoler sprawdzałem. jest ok.
Mam zamiar zamówić ten filtr
http://moto.allegro.pl/item1044055593_f ... per_s.html
albo to i do tego dobry stożek
http://moto.allegro.pl/item1040703646_d ... rks_s.html
A jest szansa kupić gdzieś ten intercoler w PL?
No i czy ten zasyfiony filtr może być też przyczyną tego że mam trochę inne wrażenia z jazdy??
Co bardziej prawdopodobne? Przyzwyczajenie czy coś nie tak z kompresorem??
Auto ma 115k przebiegu oryginalny na bank
Mam zamiar zamówić ten filtr
http://moto.allegro.pl/item1044055593_f ... per_s.html
albo to i do tego dobry stożek
http://moto.allegro.pl/item1040703646_d ... rks_s.html
A jest szansa kupić gdzieś ten intercoler w PL?
No i czy ten zasyfiony filtr może być też przyczyną tego że mam trochę inne wrażenia z jazdy??
Co bardziej prawdopodobne? Przyzwyczajenie czy coś nie tak z kompresorem??
Auto ma 115k przebiegu oryginalny na bank
Re: pytanie o kompresor/moc
kurde.. coś mi się wydaje ze to tylko przyzwyczajenie... wyprzedzając Mitsubishi Lancer GTS-a to musi być w miniakiem wszystko ok chyba:)
- hello
- Wiarus
- Posty: 588
- Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
- Posiadane auto: '96 Sportspack
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: pytanie o kompresor/moc
mierzej pisze:kurde.. coś mi się wydaje ze to tylko przyzwyczajenie... wyprzedzając Mitsubishi Lancer GTS-a to musi być w miniakiem wszystko ok chyba:)
idąc tym tropem: czyli jak byś wyprzedził veyrona to znaczy że masz 1000hp+ ?
Re: pytanie o kompresor/moc
czy uważasz mnie za głupka? niepotrafiącego odróżnic zachowania kierowcy i jego jazdy?? jadąc 200km/h to raczej emeryt nie przyspieszał..?
Czyli twoje spostrzeżenie mówi ze pewnie mam ze 130km?
Czyli twoje spostrzeżenie mówi ze pewnie mam ze 130km?
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: pytanie o kompresor/moc
Jedź na hamownię, zobacz co wyjdzie, będziesz wiedział na czym stoisz.