Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
Moderator: flapjck1
Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
Mam pytanie do doświadczonych forumowiczów - czy ktoś próbował przeróbki Mini na Mini Cabrio ?
Czy wogóle taka ingerencja w Mini wchodzi w grę ?
Jak tak to proszę o jakieś rady , ewentualnie namiary na blacharza na śląsku bądź woj. opolskie, małopolskie, który ma już podobną przygodę za sobą.
...i gdzie można dostać konstrukcje dachu < z poszyciem już sobie poradzę ... chyba >
Z góry dziękuje
Czy wogóle taka ingerencja w Mini wchodzi w grę ?
Jak tak to proszę o jakieś rady , ewentualnie namiary na blacharza na śląsku bądź woj. opolskie, małopolskie, który ma już podobną przygodę za sobą.
...i gdzie można dostać konstrukcje dachu < z poszyciem już sobie poradzę ... chyba >
Z góry dziękuje
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
a orientujesz się jak to wygląda od strony prawnej i późniejszych prób przerejestrowania auta, przeglądów etc?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
Przyznam, że nie - ale skoro stare fiaty 125p zrobione na cabrio dostają dowód to chyba nie powinno byc problemu z papierem dla Mini - mam taką nadzieje.
Proszę o opinie osób, które zetkneły się z problem zarówno od strony technicznej jak i formalno-prawnej
Proszę o opinie osób, które zetkneły się z problem zarówno od strony technicznej jak i formalno-prawnej
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
To ja bym sprawdził najpierw stronę formalno-prawną...
zrobić się da wszystko, Mini wychodziło w wersji Cabrio i jak będziesz potrzebował to mam mnóstwo zdjęć szczegółów, którymi różni się od normalnego
"
z aut które były przerabiane to widziałem 2 sztuki "robione" - jedna mocno odstawała od tego co jest w oryginale ale jeździła (choć skończyła marnie), druga chyba jeździ nadal... wzmocnienia wykonane na zasadzie klatki bezpieczeństwa ukrytej przy progach, słupkach etc. góra pozostawiona całkowicie bez dachu (nie pół-cabrio jak się czasem widuje)
natomiast takiej przeróbki nikt w Polsce nie próbował wg.. mojej najlepszej wiedzy
zrobić się da wszystko, Mini wychodziło w wersji Cabrio i jak będziesz potrzebował to mam mnóstwo zdjęć szczegółów, którymi różni się od normalnego
"
z aut które były przerabiane to widziałem 2 sztuki "robione" - jedna mocno odstawała od tego co jest w oryginale ale jeździła (choć skończyła marnie), druga chyba jeździ nadal... wzmocnienia wykonane na zasadzie klatki bezpieczeństwa ukrytej przy progach, słupkach etc. góra pozostawiona całkowicie bez dachu (nie pół-cabrio jak się czasem widuje)
natomiast takiej przeróbki nikt w Polsce nie próbował wg.. mojej najlepszej wiedzy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
Na forum "cabrio klub" znlazlem opis rozwiązań formalno prawnych :
"*INSTYTUT TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO
03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 80;
tel. centrala: 0 22 811 32 31 (do 39), fax: 0 22 811 09 06
i powiedziano mi tak:
Musisz koniecznie mieć na bierząco u siebie rzeczoznawcę, który będzie cały czas robił opis/sprawozdanie z przeprowadzanych zmian. W grę wchodzi dokumentacja pomiarowa i czasem fotograficzna. Wiadomo że masa auta poprzez wzmocnienia się zwiekszy. Bez opisu rzeczoznawcy dalej nie ruszysz.
Nie możesz też wziąć rzeczoznawcy tylko na sam koniec prac po zabudowaniu auta, ponieważ nie będzie on w stanie ocenić tego, co na wierzchu nie widać.
Gdy rzeczoznawca wszystko na koniec zmian opisze idziesz z tym do wydziału komunikacji a następnie do stacji kontroli pojazdów w celu zrobienia badania technicznego."
Czyli jest to do załatwienia.
Znalazłem warsztat, którego właściciel jest jednocześnie rzeczoznawcą - więc jestem coraz bliżej celu
Teraz pytanie o sam dach ...i o wzmocnienie konstrukcji Mini tak by bidula się nie złamał w czasie jazdy.
Proszę o sugestie gdzie można zamówić dach ewentualnie kupić oryginalną konstrukcje.
"*INSTYTUT TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO
03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 80;
tel. centrala: 0 22 811 32 31 (do 39), fax: 0 22 811 09 06
i powiedziano mi tak:
Musisz koniecznie mieć na bierząco u siebie rzeczoznawcę, który będzie cały czas robił opis/sprawozdanie z przeprowadzanych zmian. W grę wchodzi dokumentacja pomiarowa i czasem fotograficzna. Wiadomo że masa auta poprzez wzmocnienia się zwiekszy. Bez opisu rzeczoznawcy dalej nie ruszysz.
Nie możesz też wziąć rzeczoznawcy tylko na sam koniec prac po zabudowaniu auta, ponieważ nie będzie on w stanie ocenić tego, co na wierzchu nie widać.
Gdy rzeczoznawca wszystko na koniec zmian opisze idziesz z tym do wydziału komunikacji a następnie do stacji kontroli pojazdów w celu zrobienia badania technicznego."
Czyli jest to do załatwienia.
Znalazłem warsztat, którego właściciel jest jednocześnie rzeczoznawcą - więc jestem coraz bliżej celu
Teraz pytanie o sam dach ...i o wzmocnienie konstrukcji Mini tak by bidula się nie złamał w czasie jazdy.
Proszę o sugestie gdzie można zamówić dach ewentualnie kupić oryginalną konstrukcje.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
kilka zdjęć poglądowych, porównaj progi - część wewnętrzną, słupki, boczki przy tylnej kanapie bagażnik itd. z tym co masz w aucie w tej chwili
co do konstrucji dachu to może uda się nabyć oryginalną, ale tania nie będzie, trzeba szukać
jaki budżet zakładasz?
co do konstrucji dachu to może uda się nabyć oryginalną, ale tania nie będzie, trzeba szukać
jaki budżet zakładasz?
- Załączniki
-
- image277.JPG (61.31 KiB) Przejrzano 1653 razy
-
- image275.JPG (78.74 KiB) Przejrzano 1653 razy
-
- image273.JPG (47.05 KiB) Przejrzano 1653 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
i jeszcze tu
- Załączniki
-
- image291.JPG (60.04 KiB) Przejrzano 1651 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
normalnie tym pomysłem na cabrio abyście mi banie zryli
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
a moze roadster
- Załączniki
-
- cool-mini600.jpg (368.89 KiB) Przejrzano 1595 razy
-
- austin-mini-(modified).png (141.54 KiB) Przejrzano 1595 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
Myślę, że rozsądniej bedzie pozostawić miniaka w opcji takiej jak jest, a za planowane na ta przeróbkę złotówki kupić inny gotowy pojazd już w wersji kabrio. Jest tego sporo ( VW Golf, Ford escort .... itd i tp) naprawdę za bardzo małą kasę. Tak na serio za 20% tego co potrzebne było by do zbudowania sensownego cabrio na mini klasyku. Weź jeszcze poza przeróbką pod uwagę konieczność remontu całej mechaniki.
Dla szukających warsztatu, to porywanie się na bardzo poważne koszty i inne problemy. Rzecz natomiast jest realna dla ludzi którzy potrafią sami sobie to zrobić i mają odpowiednie do tego warunki.
Widziałem reklamę w TV w której w 10 sekund odcina sie dach flexem i po sprawie. Dalej jedzie cabrio Ale wszyscy wiedzą, ze TV kłamie
Dla szukających warsztatu, to porywanie się na bardzo poważne koszty i inne problemy. Rzecz natomiast jest realna dla ludzi którzy potrafią sami sobie to zrobić i mają odpowiednie do tego warunki.
Widziałem reklamę w TV w której w 10 sekund odcina sie dach flexem i po sprawie. Dalej jedzie cabrio Ale wszyscy wiedzą, ze TV kłamie
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2563
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
markfive pisze:Widziałem reklamę w TV w której w 10 sekund odcina sie dach flexem i po sprawie. Dalej jedzie cabrio Ale wszyscy wiedzą, ze TV kłamie
kiedys na osiedlach stalo troche staroci typu fiat syrena itp,
pamietam przypadek kiedy z nudów (chyba) wycioł jakis człowiek dach z malucha - wszystko było ok do momentu otwarcia drzwi
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
Odnośnie budżetu to na modyfikacje mam w miarę elastyczny budżet co nie zmienia faktu, że chciałbym niektóre elementy jak np konstrukcja dachu nabyć za rozsądną cenę.
Nieukrywam, że znaleźć cokolwiek jest trudno ale dopiero pomysł się narodził przez paroma tygodniami więc nie zrażam się początkowymi trudnościami.
Teraz całą uwagę skupiam na znalezieniu możliwie taniego Mini - jedyne na co zwracam uwagę to stan mechaniczny. Cała blacha i tak będzie robiona więc tu licze egzemplarze zaniedbane wizualnie a sprawne technicznie.
Jeżeli ktokolwiek ma namiar na taniego Mini to śmiało
...orientujecie się jak wygląda sprawa przekładki z anglika ?? Dużo tanich ofert jest właśnie w UK.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na newsy
Nieukrywam, że znaleźć cokolwiek jest trudno ale dopiero pomysł się narodził przez paroma tygodniami więc nie zrażam się początkowymi trudnościami.
Teraz całą uwagę skupiam na znalezieniu możliwie taniego Mini - jedyne na co zwracam uwagę to stan mechaniczny. Cała blacha i tak będzie robiona więc tu licze egzemplarze zaniedbane wizualnie a sprawne technicznie.
Jeżeli ktokolwiek ma namiar na taniego Mini to śmiało
...orientujecie się jak wygląda sprawa przekładki z anglika ?? Dużo tanich ofert jest właśnie w UK.
Pozdrawiam wszystkich i czekam na newsy
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
Jakiś czas temu Monsterk sprzedawał serwisowane przez Siebie sito - mechanika podobno baja, a naokoło rost i dziurwy. I to chyba nawet za fajną kasę.
Zawodowy Szyderca
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
Rozgladałem ... i rozglądam się za Mini w wersji cabrio ale niestety nie ma nic co byłoby warte uwagi - a dokładnie rzecz biorąc to nie ma dosłownie ani jednego Mini cabrio w sprzedaży
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przeróbka Mini na Mini Cabrio - wymiana doświadczeń
to coś słabo szukałeś chyba...
budżet o tyle istotny, że np. za około 6000euro można kupić oryginalne Cabrio, stan blach będzie raczej średni, ale jak trafisz to może być z przebiegiem poniżej 50kkm
za 1000euro też można kupić cabrio, nieoryginalne ale znacznie tańsze tylko tutaj przy okazji prac blacharskich warto poprawić wzmocnienia...
budżet o tyle istotny, że np. za około 6000euro można kupić oryginalne Cabrio, stan blach będzie raczej średni, ale jak trafisz to może być z przebiegiem poniżej 50kkm
za 1000euro też można kupić cabrio, nieoryginalne ale znacznie tańsze tylko tutaj przy okazji prac blacharskich warto poprawić wzmocnienia...
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas