Iglica AAU w gaźniku HS4

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Bankowy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 193
Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wyspy Dziewicze

Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: Bankowy »

Proszę o radę:
Przy okazji odświeżania gaźnika zastanawiam się nad wymianą iglicy. A konkretnie -
czy jest sens montażu iglicy AAU, jeśli w silniku (ani gaźniku) nie było nic dodatkowo "grzebane" w celu napędzenia stada dodatkowych rączych rumaków? Czy też raczej sama wymiana iglicy daje tyle co tuningowa końcówka rury wydechowej wielkości 10-litrowego wiadra?

Pozdrawiam
goora

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: goora »

Jeśli nic nie zmieniałeś to nie ma żadnego sensu. Iglica AAU jest do gaznika hif38.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: se7ven »

No to fatalnie a co z innymi SU z odpowiednią dyszą do złomu? :twisted:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: Sadam »

se7ven pisze:No to fatalnie a co z innymi SU z odpowiednią dyszą do złomu? :twisted:


nie pasuje bo nie :mrgreen:
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Bankowy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 193
Rejestracja: 01 sie 2009, 08:15
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wyspy Dziewicze

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: Bankowy »

goora pisze:Jeśli nic nie zmieniałeś to nie ma żadnego sensu. Iglica AAU jest do gaznika hif38.

:shock: :shock:
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: icemac »

Bankowy pisze:
goora pisze:Jeśli nic nie zmieniałeś to nie ma żadnego sensu. Iglica AAU jest do gaznika hif38.

:shock: :shock:


w stage 1 (do litrówki) dostajesz AAU i nic nie piszą o wymianie gaźnika na Hif38

czyli montujesz igłę nową w miejsce starej
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: monsterk »

aau pasuje do su38 jak i hif38. Nawet bez kitu powinieneś odczuć różnicę w jeżdzie
innocenti

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: innocenti »

monsterk pisze:aau pasuje do su38 jak i hif38. Nawet bez kitu powinieneś odczuć różnicę w jeżdzie

...Pod warunkiem że cała reszta w porządku.... :wink:
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: Mayon »

podepnę się pod temat, a w hif 44 mam BFY a na jaką mogę zmienić by cokoleiwk mu się poprawiło i czy w moim przypadku ma sens ?
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: monsterk »

humin, lopez i august śmigają na bbw a ja w pojedyńczym hifie mam bdr
goora

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: goora »

BBW nie polecam jesli ma sie minimalnie zmodyfikowane auto np. kit stage 1. Nawet przy prawidlowej regulacjii nie działa jak należy (mam ją w swoim Mini) i spalanie wzrasta radykalnie. Poczytaj na minimanii mają tam kilka fajnych tabelek z opisami jaka iglica i do czego jest dobra.
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: Lukas »

W MiniSpares mi zaproponowali AAV do gaźnika HIF44 i stage1. Mówią, że to dobry start do modyfikacji. Co sądzicie? A jeśli nie Ta to jaką inną igłę byście sugerowali do tej konfiguracji poza wspomnianą BDR?
aymoo.pl
goora

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: goora »

BDL do wkładki, BDK do stożka
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: Lukas »

Hmm... A czy może ktoś tak w dwóch słowach przybliżyć laikom czym różnią się te igły tak naprawdę, jak działają i jak wpływają na pracę silnika? Będę dzwięczny ;)
aymoo.pl
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Iglica AAU w gaźniku HS4

Post autor: se7ven »

goora pisze:BDL do wkładki, BDK do stożka

Szkoda, że tam nie napisali jeszcze jednej rzeczy o pomiarze AFR pod obciążeniem silnika.
Dla laików w dwóch słowach - iglice różnią się grubościami w 16pkt. pomiarowych im grubsza iglica to bardziej uboga mieszanka i vice versa.
ODPOWIEDZ