nierównomierna praca silnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

gregors

nierównomierna praca silnika

Post autor: gregors »

witam
proszę o poradę w moim mini w silnikiu 13,spi
przy zimnym silniku dodając delikatnie gazu obroty idą w dół
na gorącym znowu obroty bradzo pomału opadają z kilku sekundowym opóźnieniem
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: icemac »

silnik krokowy
linka
przewody podciśnienia ...



posprawdzaj :)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
gregors

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: gregors »

silnik krokowy to ten który jest z lewej strony podobny do małego filtra paliwa który jest zakończony rurką z której wydobywa się powietrze czy to powinno być gdzieś dalej podłączone bo u mnie nie jest ?
jak sprawdzić czy popranie działa ?
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: icemac »

silnik krokowy - to jest po prawej stronie, tam gdzie jest "podpięta linka gazu" i nic się z niego nie wydobywa

tylko porusza sie mały "króciec"- chowa sie i wysuwa - ma działać bez zacięć
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Kermitt

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: Kermitt »

Cześć!

Mam problem z Mini i liczę na Waszą pomoc, bo mój mechanik sobie nie radzi. Gdy włączam silnik odpala się bez problemów, jednak gdy dodaję gazu i obroty zwiększają się mniej więcej powyżej 2000, mimo wciśniętego w jednej pozycji gazu, obroty zaczynają skakać jakbym gazował, a silnik się jakby dusi. Jest to mini SPI 1,3 z 94 roku. Może ktoś miał podobny problem. Załączam film na którym widać jak skaczą obroty mimo wciśniętego w jednej pozycji gazu i jak pracuje silnik.

http://www.youtube.com/watch?v=mn31JYuDSNo
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: flapjck1 »

primo sprawdz wylacznik kapotazowy
secundo sprawdz cisnienie paliwa ( filtr paliwa?, pompa? )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
domino1985
Wiarus
Wiarus
Posty: 551
Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: domino1985 »

ja bym obstawił włącznik pod pedałem gazu
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: flapjck1 »

o ile go ma :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: Sadam »

domino1985 pisze:ja bym obstawił włącznik pod pedałem gazu


faktycznie, podobny efekt daje dodawanie gazu przepustnicą pod maską w autach gdzie założone są czujniki

a jak nie czujnik to może potencjometr?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Kermitt

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: Kermitt »

będę szukał, dzięki :)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: nierównomierna praca silnika

Post autor: se7ven »

Sprawdź zawór przy serwie hamulców ( tzn. odłącz podciśnienie i zaślepl krócieć). Jeżeli nie pomoże szukaj dalej.
ODPOWIEDZ