Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

ano dymi ale to raczej nie olej bo nic nie dolewam ... tylko napadana woda jak mu sie stało kilka dni w ulewach pod chmurką, a końcówki są do góry ... chociąż w silniku poza głowica jeszcze nie dłubałem to wszystko jest możliwe ...
Rymek

odwiedziłem hamownię i jest całkiem całkiem

Post autor: Rymek »

Dzis rano odwiedzilem hamownie zeby sprawdzic i ustawic miniaczka ... kilka pomiarow i poprawek odnosnie gaznika (z BCE do BBB) i dwie sprezynki w HIFie ... mam nadzieje ze sie doczytacie o co chodzi ... ostatecznie okazalo sie ze najlepsze osiagi ma na zaplonie 15st i program 7 plus odloczone podcisnie od zaplonu i zaslepione w gazniku :lol:

Ciekawie bo moment od okolo 2tys do konca prawie plaski :smile:

(56KM przy 5263obr/min i 82Nm przy 2688 obr/min)
Załączniki
pomiar2.jpg
pomiar2.jpg (284.34 KiB) Przejrzano 2084 razy
pomiar1.jpg
pomiar1.jpg (269.19 KiB) Przejrzano 2084 razy
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Sadam »

piękny wynik, powiedz ile Cię skasowali za taką zabawę?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

Ciekaw jestem na ile to wiarygodne jest bo z hamowniami to roznie bywa ... 200zl za calosc po negocjacjach :wink:
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: humin »

te piki w okolicach 1000-1800obr to są zmiany biegów?

a wynik jak na litrówkę chyba bardzo dobry, w szczególności ten równy wysoki moment

mam nadzieję że pojawisz się na pucharze w 2011 by pokazać jak to jeździ :cool:
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

tak te piki to biegi bo jakos niepotrafili w 4-ke trafic hihi :wink:
odnosnie sezonu 2011 to jak najbardziej sie wybieram ale przez zime bedzie duzo robione jeszcze i w silniku i remoncik budy takze ..
Rymek

Dalsze prace ... jazda testowa w bieszczadach i zonk

Post autor: Rymek »

Dotarłem do Polski i troszkę podziałałem zakładając nowe kółeczka (mamby 10" i yokohama r32 165/70/10) ... powiem tak, wlazły na styk bo już wyważenie ocierało o zaciski 7.9" minisport ... ale dało radę :mrgreen:

w ramach testów poprawek gaźnikowych popędziłem w górki ale spadł śnieg wczoraj i było conajmniej mniej niz sucho ...

mam jeden problem mianowicie jak mocno depnę po hamulcach, to blokuje mi najpierw prawe koło (pasażera) i dość ostro (na suchym było ok) ... może to zbierzność do poprawki ale może coś trzeba podłubać :?:

planowo będzie willwood'a zestaw pedałów i pomp ale to za jakiś czas dopiero (czerwiec).
Załączniki
mamby
mamby
IMAG0006.jpg (276.69 KiB) Przejrzano 1967 razy
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

... długo nic nie działałem bo i mini daleko ale troszkę gratów się uzbierało i dziś właśnie przyszły tłoki i pierścienie z AU (+120) no i weber 40 dcoe z 5" kolektorem już gotowy jest ... mam nadzieje ze uda mi się szybko przyjechać do pl i to zrobić bo sam jestem ciekaw ile się da wydusić więcej ... :grin:
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: humin »

a gródź masz ciętą?
na takim kolektorze + weber to bez modów nie wejdzie
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: markfive »

Rymek pisze:... mam nadzieje ze uda mi się szybko przyjechać do pl i to zrobić bo sam jestem ciekaw ile się da wydusić więcej ... :grin:


Trochę roboty Cię czeka. Wybrał bym opcję równoległej budowy na innym bloku 998 A+, nie ruszając tego co masz w tej chwili. Sam blok z układem korbowo tłokowym. Potrzebny będzie wał i pewno nowe panewki. Jak będzie to gotowe szybko przełożysz / dołożysz resztę. Czy przed założeniem aktualnej głowicy 295 Oselli mierzyłeś obniżenie denka tłoka w stosunku do płaszczyzny bloku i jakie masz teraz tłoki w silniku - płaskie czy wklęsłe. Jeżeli te nowe tłoki są płaskie i wyższe będzie problem z CR. Komora spalania 21 cc podniesie Ci CR zbyt wysoko a szkoda tą głowicę przerabiać.

Kolektor 5" z DCOE powinien dać więcej Nm i nieco więcej mocy w górnym zakresie. Oczywiście trzeba przebudować przegrodę ale to rzecz oczywista. Szacowana moc możliwa do osiągnięcia - powyżej 60 KM przy czym na przekroczenie bariery 70 KM w bezpiecznym zakresie obrotów raczej nie ma co liczyć.

PS Też jestem ciekaw wyniku. Jak do tej pory działasz skutecznie i z dobrym efektem.
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

Oczywiście komora będzie zmieniona i także myślę nad lepszym dotarciem zimnego powietrza przy okazji ... myślę ze będzie ok bo w tym samym czasie buda idzie do blacharza/lakiernika jak już wszystko potne ;) ... oczywiście najlepiej by było zapodać drugi blok i cala resztę ale ten co mam jest w bardzo dobrym stanie, a drugiego nie mam :/ ... tłoki były płaskie i wszystko od początku policzone pod właśnie +120 (kompresja będzie ~ 12.5 i o to mi chodzi) ... odnośnie dołu to cala reszta także dłubana ale jak to jeszcze nie powiem :mrgreen:

przy okazji będę miał do sprzedania HIF 44 wraz ze sporym kompletem igiełek i sprężynek plus 2 na części i plus jeden nówka sztuka lustrzany ... kolektor itd ...
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: markfive »

Rymek pisze:... tłoki były płaskie i wszystko od początku policzone pod właśnie +120 (kompresja będzie ~ 12.5 i o to mi chodzi)

Widzę, że mierzysz raczej w specyfikację "1000 miglia" a więc i wyższe poziomy mocy. OK, cieszę się, że robisz to z głową i kumasz o co chodzi. Osobiście nie ryzykuję CR powyżej 10,3 mając na uwadze jakość dostępnego paliwa i wytrzymałość części tego silnika, więc raczej nie spodziewam się rekordów mocy i momentu i stąd moje prognozy.
Rymek pisze: ... odnośnie dołu to cala reszta także dłubana ale jak to jeszcze nie powiem :mrgreen:

Racja, nie mów :mrgreen: a już na pewno nie wyprzedzaj faktów. Na tym forum i tak jest sporo szumnych zapowiedzi i nie kończących się historii :mrgreen:
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

hi hi no właśnie dlatego nie powiem bo sam się zdecydować nie mogę w co inwestować ... sam dołu robić nie będę bo i nie mam jak a i w pl nie wiem gdzie (w tym pomaga mi Dave z shengineering) ... zobaczymy co wyjdzie z moich przemyśleń i obliczeń bo chyba już za głęboko wniknąłem ;)
Pipi

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Pipi »

Rymek pisze:Kilka fotek głowicy 12G295 stage 3 Oselli i gaźnika HIF44 ...

Czym tak ladnie polerujecie bo na oddanie chromu mnie nie stac :( a mam silnik wyjety i mi tak polerowanie i czyszczenie ladnie nie wychodzi a chcialbym zeby po otworzeniu maski ladnie silniczek blyszczal :)
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

to nie bylo polerowane a nowe ;) ... ale reszta to poszukaj na allegro zestawu i daje rade :)
ODPOWIEDZ