delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
Tak jak podejrzewałem szarpanie jest związane z ekologią w seryjnej mapie (skład mieszanki zoptymalizowany pod pracę katalizatora, a nie pracę silnika i przejściami closed loop/open loop. Podobnie jest np. w Subaru 2.0 Turbo, też szarpie. Remap kompletnie zlikwidował temat w naszym aucie testowym
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
dzieje się tak przy ok. 3-3,5tyś/obr.
Mapa mapą... ale wcześniej tego nie było.
Sam już nie wiem... może to przez te temperatury?? może jakaś kitowa benzyna? może coś z filtrem paliwa? może coś przymarzło np od wiatru podczas jazdy?
Mapa mapą... ale wcześniej tego nie było.
Sam już nie wiem... może to przez te temperatury?? może jakaś kitowa benzyna? może coś z filtrem paliwa? może coś przymarzło np od wiatru podczas jazdy?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
a moze katalizatora przy tych obrotach nie dogrzewasz a grzalka sondy lambda jest walnieta?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
Raczej po prostu trafia w jakieś miejsce w mapie które jest średnio dopracowane (oczywiście gdybam, bo auta i parametrów pracy nie widziałem). Może być tak że rzeczywiście utrzymanie np. temperatury katalizatora w tych warunkach wymaga mieszanki która nie robi zbyt dobrze na kulturę pracy silnika.
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
sprawdzę jutro te kable od sondy. Zapewne od grzałki jest biały??
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
słuchajcie... bo wraz z przyjściem mrozów włożyłem sobie przed chłodnice kawałek tektury bo MINI w te mrozy -8 i w dół rozgrzewało się po przejechaniu ok 8-10km. Dlatego postanowiłem spróbować z tą tektura.. było lepiej... szybciej osiągał temperaturę...
Dzisiaj zauważyłem stojąc ok 10 min w korku ze wentylator mi się załączył... wiedziałem ze przyczyną jest ta tektura...chłodnica nie miała dostępu do zimnego powietrza... wywaliłem tekturę i wraz z tym wydaje mi się że auto już nie szarpie...
Pytanie czy to mogło być przyczyna tego ze auto miało te "kopy" dlatego ze silnik "chłodził" się zbyt gorącym płynem?? Że momentami mógł się przegrzewać?
Dzisiaj zauważyłem stojąc ok 10 min w korku ze wentylator mi się załączył... wiedziałem ze przyczyną jest ta tektura...chłodnica nie miała dostępu do zimnego powietrza... wywaliłem tekturę i wraz z tym wydaje mi się że auto już nie szarpie...
Pytanie czy to mogło być przyczyna tego ze auto miało te "kopy" dlatego ze silnik "chłodził" się zbyt gorącym płynem?? Że momentami mógł się przegrzewać?
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
Kurcze myślałem że tektury to odeszły z erą Żuka...
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
nie miałem nic pod ręką a szykowała się 100km trasa.. wiec chwyciłem co było:) Dobrze że ta era Żuka była to chociaż się wiedział o tym
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
polecam zamiast tego sprawny termostat (o ile to starszy tak ma, te nowe nie mają klasycznego układu)
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
mniejsza o ciepło i termostat... czy to mogło być przyczyna?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
moglo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu
Mogło - wskaźniki nie odwzorowują tego co ECU widzi jeżeli chodzi o temperaturę chłodziwa, a ECU ma dość rozbudowane korekcje względem jego temperatury. Wahania temperatury na pewno powodują agresywne zmiany parametrów.