delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Azrael

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: Azrael »

Tak jak podejrzewałem szarpanie jest związane z ekologią w seryjnej mapie (skład mieszanki zoptymalizowany pod pracę katalizatora, a nie pracę silnika i przejściami closed loop/open loop. Podobnie jest np. w Subaru 2.0 Turbo, też szarpie. Remap kompletnie zlikwidował temat w naszym aucie testowym :)
speedfight

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: speedfight »

dzieje się tak przy ok. 3-3,5tyś/obr.
Mapa mapą... ale wcześniej tego nie było.

Sam już nie wiem... może to przez te temperatury?? może jakaś kitowa benzyna? może coś z filtrem paliwa? może coś przymarzło np od wiatru podczas jazdy?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: flapjck1 »

a moze katalizatora przy tych obrotach nie dogrzewasz a grzalka sondy lambda jest walnieta?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Azrael

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: Azrael »

Raczej po prostu trafia w jakieś miejsce w mapie które jest średnio dopracowane (oczywiście gdybam, bo auta i parametrów pracy nie widziałem). Może być tak że rzeczywiście utrzymanie np. temperatury katalizatora w tych warunkach wymaga mieszanki która nie robi zbyt dobrze na kulturę pracy silnika.
speedfight

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: speedfight »

sprawdzę jutro te kable od sondy. Zapewne od grzałki jest biały??
speedfight

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: speedfight »

słuchajcie... bo wraz z przyjściem mrozów włożyłem sobie przed chłodnice kawałek tektury bo MINI w te mrozy -8 i w dół rozgrzewało się po przejechaniu ok 8-10km. Dlatego postanowiłem spróbować z tą tektura.. było lepiej... szybciej osiągał temperaturę...

Dzisiaj zauważyłem stojąc ok 10 min w korku ze wentylator mi się załączył... wiedziałem ze przyczyną jest ta tektura...chłodnica nie miała dostępu do zimnego powietrza... wywaliłem tekturę i wraz z tym wydaje mi się że auto już nie szarpie...

Pytanie czy to mogło być przyczyna tego ze auto miało te "kopy" dlatego ze silnik "chłodził" się zbyt gorącym płynem?? Że momentami mógł się przegrzewać?
Azrael

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: Azrael »

Kurcze myślałem że tektury to odeszły z erą Żuka...
speedfight

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: speedfight »

nie miałem nic pod ręką a szykowała się 100km trasa.. wiec chwyciłem co było:) Dobrze że ta era Żuka była to chociaż się wiedział o tym
Azrael

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: Azrael »

polecam zamiast tego sprawny termostat :) (o ile to starszy tak ma, te nowe nie mają klasycznego układu)
speedfight

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: speedfight »

mniejsza o ciepło i termostat... czy to mogło być przyczyna?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: flapjck1 »

moglo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Azrael

Re: delikatne szarpanie przy przyspieszaniu

Post autor: Azrael »

Mogło - wskaźniki nie odwzorowują tego co ECU widzi jeżeli chodzi o temperaturę chłodziwa, a ECU ma dość rozbudowane korekcje względem jego temperatury. Wahania temperatury na pewno powodują agresywne zmiany parametrów.
ODPOWIEDZ