Czym się różni Cooper od Mini

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: markfive »

jarek pisze:O świeższych rocznikach myślałem dla tych kilku KM więcej, uniknięcia remontu, a zwłaszcza drutowania przez poprzednich właścicieli.

Tego niestety nie unikniesz.
Jeżeli chodzi o istotne różnice techniczne między modelem podstawowym 1275 (61 KM) a 63 KM, to w jeździe i eksploatacji auta są praktycznie nie odczuwalne. Na rynku znajduje się jednak spora ilość tańszych modeli Mayfair 1275 ( 50KM) które albo jeszcze za granicą a najczęściej juz u nas w kraju zostały "przerobione" na Coopery poprzez malowanie dachu, pasów na masce, zmianę emblematów i naklejek edycyjnych. W nowszych modelach pomimo zwiekszenia mocy silnika o 2 - 3 KM były stosowane niższe przekładnie główne FD dla "wyciszenia" hałasu napędu i wiekszej ekonomii. Oczywiste jest że dynamika ( popularnie zwany "start spod świateł " - przyspieszenie ) nieco spadła. W serii w tym również fabryczny Cooper nie był już w tych latach przeznaczony dla klientów z żyłką sportową a raczej dla fanów klasycznej marki. To czego szukasz lub chciałbyś mieć to raczej Coopery z garażu JC. Niestety napewno nie kupisz takiego auta za 6 czy 8 tys.
Chcesz mieć szybkie i sprawne klasyczne mini to musisz je po kupnie odbudować i zmodyfikować lub kupić już odbudowane.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 10:02 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: Sadam »

markfive pisze:
jarek pisze:O świeższych rocznikach myślałem dla tych kilku KM więcej, uniknięcia remontu, a zwłaszcza drutowania przez poprzednich właścicieli.

Tego niestety nie unikniesz.
A jeżeli chodzi o istotne różnice techniczne między modelem podstawowym a nazywanym Cooper to w jeździe i eksploatacji auta są praktycznie nie odczuwalne. W nowszych modelach pomimo zwiekszenia mocy silnika o 2 - 3 KM (to nie jest odczuwalna wielkość) były stosowane niższe przekładnie główne FD dla "wyciszenia" hałasu napędu i wiekszej ekonomii. Oczywiste jest że dynamika ( popularnie zwany "start spod świateł " - przyspieszenie ) nieco spadła. W serii w tym również fabryczny Cooper nie był już w tych latach przeznaczony dla klientów z żyłką sportową a raczej dla fanów klasycznej marki. To czego szukasz lub chciałbyś mieć to raczej Coopery z garażu JC. Niestety napewno nie kupisz takiego auta za 6 czy 8 tys.
Chcesz mieć szybkie i sprawne klasyczne mini to musisz je po kupnie odbudować i zmodyfikować lub kupić już odbudowane.


AMEN
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: minimaniak »

Sadam pisze:
markfive pisze:
jarek pisze:O świeższych rocznikach myślałem dla tych kilku KM więcej, uniknięcia remontu, a zwłaszcza drutowania przez poprzednich właścicieli.

Tego niestety nie unikniesz.
A jeżeli chodzi o istotne różnice techniczne między modelem podstawowym a nazywanym Cooper to w jeździe i eksploatacji auta są praktycznie nie odczuwalne. W nowszych modelach pomimo zwiekszenia mocy silnika o 2 - 3 KM (to nie jest odczuwalna wielkość) były stosowane niższe przekładnie główne FD dla "wyciszenia" hałasu napędu i wiekszej ekonomii. Oczywiste jest że dynamika ( popularnie zwany "start spod świateł " - przyspieszenie ) nieco spadła. W serii w tym również fabryczny Cooper nie był już w tych latach przeznaczony dla klientów z żyłką sportową a raczej dla fanów klasycznej marki. To czego szukasz lub chciałbyś mieć to raczej Coopery z garażu JC. Niestety napewno nie kupisz takiego auta za 6 czy 8 tys.
Chcesz mieć szybkie i sprawne klasyczne mini to musisz je po kupnie odbudować i zmodyfikować lub kupić już odbudowane.


AMEN


:mrgreen: w szczególności ostatnie zdanie :!:
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: Sadam »

minimaniak pisze:
:mrgreen: w szczególności ostatnie zdanie :!:


byle solidnie odbudowane, widziałem parę "odbudowanych" i po prostu jest tak: facepalm
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
jarek

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: jarek »

Zgłupiałem do tego stopnia, że przeczytałem wszystkie swoje posty raz jeszcze... i raz jeszcze... i zaraz znów przeczytam.
Małe wyjaśnienia:

1. Pytałem o coopera, aby nie władować się w słabszą wersję go udającą i żyć potem w rozczarowaniu. ;) Jakoś wolałbym litrowe mini w oryginale niż pozostałość po 50 fabrycznych kucach pod maską w pasy.
2. Żwawe mini na co dzień - myślę, że przy tej masie 50KM w miejskiej dżungli w zupełności wystarczy aby nie być zawalidrogą, a 63 traktowałem juz jako lekką ekstrawagancję.

Czyli blacharsko mini aż tak kiepsko się trzyma?
Jestem dość zaskoczony, gdyż mam rovera z 2001 i jakoś rudej na nim nie widać.
Trzeba przemyśleć jeszcze raz pomysł zakupu. :neutral:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: Sadam »

jak kupisz wtrysk to najłatwiej sprawdzić numer komputera, po nim mozna poznać czy pochodzi od wersji 53 czy 63KM

blacharsko tak jak powiedziane wcześniej

i 40KM w mieście starcza, ale nie raz by się chciało więcej :mrgreen:

nie żeby Cię straszyć bardzo, ale Mini to nie wozidło na codzień takie że zawsze wsiadasz i jedziesz ( co nie znaczy, że zawsze jest zepsute, trzeba dbać i już)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: markfive »

jarek pisze:...żwawe mini na co dzień - myślę, że przy tej masie 50KM w miejskiej dżungli w zupełności wystarczy aby nie być zawalidrogą


Jeżeli faktycznie potrzebujesz miniaka wyłącznie do jazdy w mieście, to biorąc pod uwagę "całokształt" problemów na jakie możesz napotkać w trakcie użytkowania pomysł poszukiwania wersji flame, racing lub ewentualnie checkmate jest sensowny.

Zalety : prawdopodobnie możliwość znalezienia tańszego auta bo to wersja podstawowa bez drewna i tapicerki ze wstawkami ze skóry. silnik 998 bardziej ekonomiczny i trwalszy (również po naprawie głównej). Przełożenie FD 3,44 co przy założeniu, ze kręcimy go do 4 tys i wykorzystujemy głównie tylko 3 biegi daje możliwość wystarczajacych przyspieszeń do poruszania sie po mieście (w granicach dopuszczalnych przepisami predkości). Zasilanie gaźnikowe więc raczej bezproblemowe. Te gaźniki SU / HIF ( dobrze wyregulowane) pracują w sposób porównywalny z wtryskiem mechanicznym i nie występują w nich problemy typu zatkana dysza wolnych obrotów czy główna takie jak np gaźnikach stosowanych w innych autach w tym okresie produkcji. Jest też prosty stykowy układ zapłonu.
Nie ma problemów z wtryskiem i elektroniką , która dobrze działa w autach nowych a powyżej 10 lat zaczyna szwankować.

Wady: takie same jak w przypadku wszystkich pozostałych modeli. Na ogół bardzo zły stan blachy (nawet pod nowym lakierem i po wymianie wyłącznie zewnętrznych widocznych elementów). Na ogół mocno wypracowane elementy zawieszenia (brak obsługi, smarowania). Nawet w autach odbudowanych główny nacisk położony na wygląd, lakier ewentualnie tapicerkę i wnętrze z pozostawieniem mechaniki w takim stanie jak przed "odbudową"- głównie ze względu na koszty przy ograniczonym budżecie.
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: Szolders »

jarek pisze:Czyli blacharsko mini aż tak kiepsko się trzyma?


Proszę bardzo, cooper MPi, 1998, 120tys km przebiegu:

http://picasaweb.google.com/szolders
Back on the road...
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: Sadam »

a nie masz po piaskowaniu? :D
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: Szolders »

niestety, nie mialem wtedy ze soba aparatu a komorka to by bylo widac tylko zarys ksztaltu karoserii :P
Back on the road...
goora

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: goora »

Ja radziłbym nie tylko sprawdzić numer komputera, ale również numer karoserii i numer silnika. Byłem święcie przekonany, że mój Miniak to wersja 63 konna. Numer karoserii się zgadzał i numer komputera właśnie (był od wersji cooper). Auto miało problemy z wolnymi obrotami i dosyć dużym spalaniem. Cała akcja skończyła się przeróbką na gaźnik. Przyczyną był pomysł właściciela z Niemiec, który w miejsce silnika z Coopera wsadził silnik 53 konny, podpinając cały osprzęt. A wbrew pozorom te 2 wersje różnią się znacznie mi.n jest inny wałek rozrządu i CR.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: Gibki Staruszek »

jarek pisze:...aby nie władować się w słabszą wersję go udającą


Nie wiem jak inni ale ja mam w papierach wpis Cooper . A po nr. nadwozia wszystko się potwierdza .
Moja rada to szukaj auta za granicą (zachodnią) tam szanse ,że to co widzisz jest tym co w papierach są znacznie większe :wink:
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: Szolders »

Ja również mam Coopera, vin potwierdza, w niemieckim briefie miałem wpisane marka Rover, model XN, nazwa zwyczajowa Mini 1.3 KAT. U nas wpisali mi w dowód Rover Mini 1.3 KAT, o Cooperze ani słowa nie było
Back on the road...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: flapjck1 »

a ja z silnika spi 50 KM za pomoca wymiany walka rozrzadu i wrzucenia gaznika zamiast wtrysku wygenerowalem 70 KM, przy tym samym stopniu kompresji
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czym się różni Cooper od Mini

Post autor: humin »

flapjck1 pisze:a ja z silnika spi 50 KM za pomoca wymiany walka rozrzadu i wrzucenia gaznika zamiast wtrysku wygenerowalem 70 KM, przy tym samym stopniu kompresji

nie wspomnisz o dłubniętej głowicy ? :P
ODPOWIEDZ