jarek pisze:O świeższych rocznikach myślałem dla tych kilku KM więcej, uniknięcia remontu, a zwłaszcza drutowania przez poprzednich właścicieli.
Tego niestety nie unikniesz.
Jeżeli chodzi o istotne różnice techniczne między modelem podstawowym 1275 (61 KM) a 63 KM, to w jeździe i eksploatacji auta są praktycznie nie odczuwalne. Na rynku znajduje się jednak spora ilość tańszych modeli Mayfair 1275 ( 50KM) które albo jeszcze za granicą a najczęściej juz u nas w kraju zostały "przerobione" na Coopery poprzez malowanie dachu, pasów na masce, zmianę emblematów i naklejek edycyjnych. W nowszych modelach pomimo zwiekszenia mocy silnika o 2 - 3 KM były stosowane niższe przekładnie główne FD dla "wyciszenia" hałasu napędu i wiekszej ekonomii. Oczywiste jest że dynamika ( popularnie zwany "start spod świateł " - przyspieszenie ) nieco spadła. W serii w tym również fabryczny Cooper nie był już w tych latach przeznaczony dla klientów z żyłką sportową a raczej dla fanów klasycznej marki. To czego szukasz lub chciałbyś mieć to raczej Coopery z garażu JC. Niestety napewno nie kupisz takiego auta za 6 czy 8 tys.
Chcesz mieć szybkie i sprawne klasyczne mini to musisz je po kupnie odbudować i zmodyfikować lub kupić już odbudowane.