HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
Witam kolegów
Przyszła wiosna a znią masa nowych pomysłow...
tu kolejny...
Na allegro jest cała masa HID xenonów, czy ktoś z Was montował, prowadził auto z takim oświetleniem? Koszt nieduży i tak się zastanwiam czy to nie jakiś badziew.. autko wygląda napewno świeżej
Jeśli polecasz , to podaj jakiś konkretny model, link do aukcji
Jeśli odradzasz podaj argument
P.S. H-? ile w MINI 2004
Dzięki
Przyszła wiosna a znią masa nowych pomysłow...
tu kolejny...
Na allegro jest cała masa HID xenonów, czy ktoś z Was montował, prowadził auto z takim oświetleniem? Koszt nieduży i tak się zastanwiam czy to nie jakiś badziew.. autko wygląda napewno świeżej
Jeśli polecasz , to podaj jakiś konkretny model, link do aukcji
Jeśli odradzasz podaj argument
P.S. H-? ile w MINI 2004
Dzięki
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
Hej,
1. hidy są nielegalne i będziesz musiał zdjąć do przeglądu na stacji diagnostycznej oraz każdy glina może się przyczepić. Powódów jest kilka: niehomologowana żarówka, brak samopoziomowania, brak spryskiwaczy. Chyba, że masz lampy samopoziomujące ze spryskiwaczami.
2. o ile w każdym innym niż MINI samochodzie umiejscowienie przetwornicy jest łatwe o tyle w MINI 1-ej gen. jest trochę trudniej bo światła podnoszą sie z klapą - musisz zamocowac przetwornice na klapie silnika i to tak, żeby nie pospadały do będzie klops.
3. w MINI jest 2xH7: jedno na mijania, drugie na drogowe. poszukaj instalacji podwójnej - żeby na długich też mieć hid. na drogowe musi być inna żarówka - z elektromagnetyczną zasłonką.
4. jeśli juz się zdecydujesz, to polecam żarówki o temp. max 5000K - dają cieplejsze światło niż xenon i jest znacznie mniejsze prawdopodobieństwo, że glina się przyczepi a oświetlają drogę znacznie lepiej niż najlepsze H7.
Mam hidy w innym samochodzie i jestem zadowolony. Ponieważ jest to SUV - jeżdżę z opuszczonymi o jeden stopień światłami.
Pozdrawiam,
Maciek
1. hidy są nielegalne i będziesz musiał zdjąć do przeglądu na stacji diagnostycznej oraz każdy glina może się przyczepić. Powódów jest kilka: niehomologowana żarówka, brak samopoziomowania, brak spryskiwaczy. Chyba, że masz lampy samopoziomujące ze spryskiwaczami.
2. o ile w każdym innym niż MINI samochodzie umiejscowienie przetwornicy jest łatwe o tyle w MINI 1-ej gen. jest trochę trudniej bo światła podnoszą sie z klapą - musisz zamocowac przetwornice na klapie silnika i to tak, żeby nie pospadały do będzie klops.
3. w MINI jest 2xH7: jedno na mijania, drugie na drogowe. poszukaj instalacji podwójnej - żeby na długich też mieć hid. na drogowe musi być inna żarówka - z elektromagnetyczną zasłonką.
4. jeśli juz się zdecydujesz, to polecam żarówki o temp. max 5000K - dają cieplejsze światło niż xenon i jest znacznie mniejsze prawdopodobieństwo, że glina się przyczepi a oświetlają drogę znacznie lepiej niż najlepsze H7.
Mam hidy w innym samochodzie i jestem zadowolony. Ponieważ jest to SUV - jeżdżę z opuszczonymi o jeden stopień światłami.
Pozdrawiam,
Maciek
Hyundai Santa Fe '04 4WD 2.0 CRDi 140KM - dupowóz
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
To ja tylko się dorzucę i powiem, żę w moim MINI HID'y były od czasu zakupu. Przetwornice miałem przykręcone od spodu obudowy reflektora i za bardzo efektownie, to to nie wyglądało, no ale cóż... Było Już jakiś czas temu zdjąłem , bo 1. przepaliła się jedna żarówka, 2. zbliżał się przegląd techniczny.
Szymon
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
Do Mini jest relatywnie niedrogi kit do dołożenia fabrycznych xenonów, warto rozważyć.
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
Rozumiem, że dzwonimy do ASO i pytamy się ile to będzie kosztowało, tak?
Szymon
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
Można zadzwonić do 4T. Proponuję mieć VIN pod ręką. Ew. można napisać do mnie na jakub@4turbo.pl i ja posteruję sprawą.
Ten kit jest dość rozbudowany - system spryskiwaczy, całe lampy itp. ale i tak w ogóle fajnie że BMW takie opcje przewidziało.
Ten kit jest dość rozbudowany - system spryskiwaczy, całe lampy itp. ale i tak w ogóle fajnie że BMW takie opcje przewidziało.
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
Dobre jest to, że dysze spryskiwaczy są w reflektorze, a nie w zderzaku
Szymon
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
Odpuść sobie te hid'y z allegro, w noce z dobrą widocznością to jeszcze jako tako ujdzie, ale jazda z tym badziewiem podczas opadów jest równoznaczna z kompletnym wyłączeniem świateł, dodatkowo są bardzo często wadliwie wyprodukowane - potrafią wypalać gniazdo żarówki lub przerobić europejską lampę na anglika bo są krzywe
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
domino1985 pisze:Odpuść sobie te hid'y z allegro, w noce z dobrą widocznością to jeszcze jako tako ujdzie, ale jazda z tym badziewiem podczas opadów jest równoznaczna z kompletnym wyłączeniem świateł, dodatkowo są bardzo często wadliwie wyprodukowane - potrafią wypalać gniazdo żarówki lub przerobić europejską lampę na anglika bo są krzywe
Akurat to znam z autopsji... Nie połowę kasy za HID'y przeznaczyć, na jakieś naprawdę dobre żarówki?
Szymon
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
Ja mam taki zestaw H7 i działa super w Subaru, ale to kwestia lamp i samego zestawu, ten mój może nie najtańszy. Niemniej do Mini bym nie polecał bo w przeciwieństwie do SUbaru jest możliwa profi przeróbka bez kosmicznych kwot wartości połowy auta.
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
Dzięki za odpowiedzi,
opinie są różne, sprawdzę jak wygląda z fabrycznym kitem dzieki uprzejmości mam nadzieję Azrael, gdyby koszta mnie przerosły wrócę do pomysłu z HID tu ciekawy pomysł Maciek_M z podwójnym zestawem 2xH7 myślałem że przesłony są tylko w soczewkach, miałem tak u siebie w E46..
Pozdrawiam, Jarecki
opinie są różne, sprawdzę jak wygląda z fabrycznym kitem dzieki uprzejmości mam nadzieję Azrael, gdyby koszta mnie przerosły wrócę do pomysłu z HID tu ciekawy pomysł Maciek_M z podwójnym zestawem 2xH7 myślałem że przesłony są tylko w soczewkach, miałem tak u siebie w E46..
Pozdrawiam, Jarecki
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
1. Nie wiem po co się bawić VIN-ami, koszt OEM zestawu to +- 4500 PLN + montaż. Nie jest to duzo, ale mimo wszystko wyraźnie więcej niż "allegrowe" rozwiązania.
2. HID Can z allegro /oczywiście nie taki za 150 PLN/ działa naprawdę dobrze.
3. Mam zamontowany zestaw na światła mijania /długie zostawiłem na zwykłym H7/ - sprawdza się bez zarzutu również podczas opadów. Ponieważ mam kilka samochodów z xenonami to mogę porównać zarówno zalety z punktu widzenia kierowcy jak i ew szkody typu oślepianie innych. Przy zestawie z półki 300 PLN+, granica światła jest ustawialna bez problemu a lampy nie są upierdliwe dla innych.
4. System nie ma spryskiwaczy reflektora i to uważam za jedyny mankament.
5. Montaz przetwornicy w istocie nie jest najszcześliwszy poniewaz w/w jest zamocowana do tylnej części reflektora. Poza kwestią sposobu montażu - nie sprawia to zadnego problemu.
2. HID Can z allegro /oczywiście nie taki za 150 PLN/ działa naprawdę dobrze.
3. Mam zamontowany zestaw na światła mijania /długie zostawiłem na zwykłym H7/ - sprawdza się bez zarzutu również podczas opadów. Ponieważ mam kilka samochodów z xenonami to mogę porównać zarówno zalety z punktu widzenia kierowcy jak i ew szkody typu oślepianie innych. Przy zestawie z półki 300 PLN+, granica światła jest ustawialna bez problemu a lampy nie są upierdliwe dla innych.
4. System nie ma spryskiwaczy reflektora i to uważam za jedyny mankament.
5. Montaz przetwornicy w istocie nie jest najszcześliwszy poniewaz w/w jest zamocowana do tylnej części reflektora. Poza kwestią sposobu montażu - nie sprawia to zadnego problemu.
Re: HID "xsenony" w miejsce seryjnych żarówek
A ja zdecydowanie odradzam montowanie niefabrycznych xenonów.
1. jak wcześniej wspomniano ciężko jest na przeglądach...
2.jak trafisz na uporczywego policjanta to będziesz miał po dowodzie
3.jazda z tymi pseudo xenonami gdy droga jest mokra jest taka jak byś rozświetlał drogę oświetleniem rowerowym.
4. najważniejsza.... OŚLEPIAJĄ JADĄCYCH Z PRZECIWKA
Jak mnie to wk... Na pewno wiecie o czym mówię... widzi się auto jadące w nasza stronę na tych światłach które dają po oczach tak, że momentami nie wiadomo gdzie się jedzie.
1. jak wcześniej wspomniano ciężko jest na przeglądach...
2.jak trafisz na uporczywego policjanta to będziesz miał po dowodzie
3.jazda z tymi pseudo xenonami gdy droga jest mokra jest taka jak byś rozświetlał drogę oświetleniem rowerowym.
4. najważniejsza.... OŚLEPIAJĄ JADĄCYCH Z PRZECIWKA
Jak mnie to wk... Na pewno wiecie o czym mówię... widzi się auto jadące w nasza stronę na tych światłach które dają po oczach tak, że momentami nie wiadomo gdzie się jedzie.