Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: alan »

za 10 tys mozna miec 4 silniki :lol: :lol: :lol:
137jastr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 263
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:03
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: 137jastr »

alan pisze:za 10 tys mozna miec 4 silniki :lol: :lol: :lol:


Ha, haaaaaaaaa...'I ZROBIĆ' Z NICH 8 sztuk: ze szmelcu powstaje zaledwie jeszcze gorszy szmelc!
BORLA Stainless Steel Cat-Back™System,M7 direct Flow Intercooler (DFIC2),M7 DFIC exit Scoop,M7 15% supercharger Pulley,ALTA intake System Cold Air,JCW front Strut brace,CUSCO rear Strut brace,EBC Brakes,ORCIARI bonnet vents scoops.
______
Saluti
speedfight

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: speedfight »

137jastr pisze:ze szmelcu powstaje zaledwie jeszcze gorszy szmelc!

Święta prawda.
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: alan »

jasne facepalm wasze silnik to tez szmelc bo nie naprawiane w bmw :)
ja_ja

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: ja_ja »

alan pisze:jasne facepalm wasze silnik to tez szmelc bo nie naprawiane w bmw :)


A twój?
speedfight

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: speedfight »

alan pisze:jasne facepalm wasze silnik to tez szmelc bo nie naprawiane w bmw :)


Uważasz ze wszystko najlepiej robią w serwisach??
Nie jeden zakład samochodowy ma 10 razy więcej wiedzy na temat remontów silników niż wszystkie serwisy razem wzięte.
Tyle osób remontuje w serwisach te silniki że hoho... i nie robią tego tylko ze względu wysokich kosztów ale nie oszukujmy się.... wszyscy dobrze wiedzą jacy "spece" i z jakim doświadczeniem tam pracują.
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: Babak »

Panowie! Nie pomagacie mi... a mi jeszcze z maglownicy cieknie :( ciekawe co z tego wyjdzie? na razie ze sterowaniem wszystko ok.
speedfight

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: speedfight »

Babak pisze:Panowie! Nie pomagacie mi... a mi jeszcze z maglownicy cieknie :( ciekawe co z tego wyjdzie? na razie ze sterowaniem wszystko ok.


Skoro takie problemy to sprzedaj po cenie, dołóż i szukaj czegoś innego.
Jedno jest pewne - tych pieniędzy które teraz zainwestujesz, czy to będzie 3-5 czy 10tyś na pewno nie odzyskasz. Wiec jeśli masz zamiar pakować w to grube pieniądze to ja nawet bym się nie zastanawiał tylko bym sprzedał i dołożył tą sumę do innego auta.
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: Babak »

Niby racja, większość osób mi tak doradza. Ale jak byśmy przekalkulowali, że za auto teraz bym dostał pewnie mniej niż 30 000,- załóżmy, że sprzedam, dodam te 10 000,- i tak naprawdę za 40 000,- nie kupie miniaka w porządnym stanie ani z dobrym wyposażeniem, także lepiej już wiedzieć co jest zrobione i jeździć dalej.

Najwięcej bym za niego dostał w salonie w rozliczeniu przy kupnie nowego, ale na razie nie ma takiej opcji, poza tym tłuścioch mi się już nie podoba.
speedfight

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: speedfight »

Babak pisze:Niby racja, większość osób mi tak doradza. Ale jak byśmy przekalkulowali, że za auto teraz bym dostał pewnie mniej niż 30 000,- załóżmy, że sprzedam, dodam te 10 000,- i tak naprawdę za 40 000,- nie kupie miniaka w porządnym stanie ani z dobrym wyposażeniem, także lepiej już wiedzieć co jest zrobione i jeździć dalej.

Najwięcej bym za niego dostał w salonie w rozliczeniu przy kupnie nowego, ale na razie nie ma takiej opcji, poza tym tłuścioch mi się już nie podoba.


No jeśli jest tak jak mówisz że masz dobry egzemplarz nie bity i dobrze wyposażony to remontuj.
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: Babak »

no jest całkiem spoko:
pierwszy właściciel, bezwypadek, szyberdach, harman cardon, nowy wydech, pompa paliwa i chłodnica.

Ogólnie zrobię tak: podliczę ile będą wstępnie kosztowały mnie części, znajdę opcje kupienia silnika i wtedy wsadzam do warsztatu, rozbiorą wszystko i po diagnozie padnie decyzja czy przeszczep czy remont.

A tak w ogóle orientuje się ktoś ile kosztuję katalizator euro3, sprzęgło i maglownica?
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: Babak »

Kuuuuur.... Nowy katalizator w ASO 4600zł. Da się to jakoś ominąć? przecież to jakiś żart!

Czy ktoś ma do polecenia sklep gdzie są dobre zestawy tuningowe, albo jaką część gdzie kupić? Jak już będę podmieniał silnik i wszystko wyjmował to chce od razu zrobić jakieś 190KM.

Czy był już o tym jakiś temat, a ja przeoczyłem?


Przy okazji, ma ktoś jakieś info albo schematy czy stronkę opisującą szerzej konstrukcje silnika W11: L4 SOHC 16V ? Ogólnie wśród mechaników którzy w tym silniku się babrali panuje opinia, że to straszny złom. Mówią że 200KM radykalnie skraca tej jednostce życie.
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: Babak »

aha no i jeszcze jak 190KM to jakiś szperunek bym zamontował. Tylko jaki i z kąd?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: pididi »

1) Olej kata, wspawaj rurkę
2) Kup kolektor bez kata, Janspeed/OBX.
3) Jeśli bardzo chcesz katalizator, to Milltek robi wersję z katalizatorem, Janspeed też jest/był dostępny.

Załóż kółko, zrób one-balla, zmień kolektor i ciesz się okolicami 190-200KM.
Fajni ci mechanicy, BTW.

PS. Szpera np. Quaife to też pewnie z dobre 3k wyjdzie.
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Remont silnika czy wymiana? A może sprzedać i kupić nowszy.

Post autor: Babak »

co to jest one-ball? W ogóle ktoś robił mniej więcej taki tuning jak JCW? Ile kosztują wszystkie części?

Dzięki Pipidi, szpere znalazłem za 550 Funciaków.
A tak w ogóle to mam kumpla w Londynie który lata co miesiąc do Polski. Jak ktoś chce jakaś mniejszą część to może zabrać.
ODPOWIEDZ