Kółko kompresora !

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

A mierzyłeś IAT? Przy tej temperaturze na zewnątrz i dodatkowej porcji ciepła generowanego przez szybciej obracający się kompresor musiał być jebczy :wink:
Zbieraj na ICka albo wtrysk :razz:

alan pisze:Brawo za det3 facepalm w mini :lol:


Czyli zamiast ecumastera można (powinno sie?) grzebać w seryjnym sterowniku? Pytam, bo do września pewnie sam będę chciał zabrać miniaka na strojenie i wiem, że promotor=det3, 4turbo=w sumie nie wiem. Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenie z tą konkretną marką?
static
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

pididi pisze:A mierzyłeś IAT? Przy tej temperaturze na zewnątrz i dodatkowej porcji ciepła generowanego przez szybciej obracający się kompresor musiał być jebczy :wink:
Zbieraj na ICka albo wtrysk :razz:


IAT mierzone dochodziło na hamowni do 100st! Po natrysku na IC spadało do 70+. Przy pomiarze na drodze (3 bieg do końca i 4 bieg do końca) najwięcej pokazało bodaj 60+.

alan pisze:Brawo za det3 facepalm w mini :lol:


a co jest niby nie tak w det3 w MINI?? Co proponujesz? (zachęcam do dłuższych wypowiedzi niż jedno zdanie lub emot...)

btw. Compsport jakoś nie podejmuje się strojenia R53 (w przeciwieństwie do sterownika R56 który ogarniają bardzi ładnie).

Sadam pisze:a jaka różnica w warunkach atmosferycznych? no i podczas pomiaru auto z maską w górze tak jak poprzednio ?


róznica w warunkach była. Poprzednio 18 stopni i wilgotno a teraz w pomieszczeniu było 25. Maska tam samo otwarta.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Ja już kiedyś myślałem o remote tune np. z RMW czy Mynes (1320 Autos) - jeden mini w PL na pewno był w ten sposób strojony, wyniki bdb :wink:
Jest też coś takiego - http://www.1320mini.com/products/495-by ... 3-kit.aspx
static
Azrael

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Azrael »

pididi pisze:Czyli zamiast ecumastera można (powinno sie?) grzebać w seryjnym sterowniku?


Zdecydowanie, dziwne że jeszcze ktoś coś innego robi.



4turbo=w sumie nie wiem


Reflash seryjnego ECU.
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

Azrael pisze:
pididi pisze:Czyli zamiast ecumastera można (powinno sie?) grzebać w seryjnym sterowniku?


Zdecydowanie, dziwne że jeszcze ktoś coś innego robi.


Ponawiam pytanie, czemu? Tutaj mam mozliwosc sterowanie natryskiem na IC, obsluge nitro, podglad temperatury IAT, logi oraz przelaczane mapy drogowa i torowa. Czy na seryjnym ECU da rade to zrobic poprostu podlaczajac USB?
Azrael

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Azrael »

Taka świnia działa w tak prymitywny sposób i jest tak uboga w adaptacje, funkcje bezpieczeństwa itp. że jest to mocno zaskakujące że ktoś nadal tego używa, szczególnie gdy współpracuje to z zaawansowanym współczesnym ECU. Auto ma nie tylko wygenerować ładne cyferki na hamowni, ma dobrze jeździć w różnych warunkach, zachowywać stabilne osiągi, odpalanie, pracować poprawnie na częściowych otwarciach przepustnicy itp. Tego się nie da zrobić świnią dobrze.
MiniaC6

Re: Kółko kompresora !

Post autor: MiniaC6 »

Azrael pisze:Taka świnia działa w tak prymitywny sposób i jest tak uboga w adaptacje, funkcje bezpieczeństwa itp. że jest to mocno zaskakujące że ktoś nadal tego używa, szczególnie gdy współpracuje to z zaawansowanym współczesnym ECU. Auto ma nie tylko wygenerować ładne cyferki na hamowni, ma dobrze jeździć w różnych warunkach, zachowywać stabilne osiągi, odpalanie, pracować poprawnie na częściowych otwarciach przepustnicy itp. Tego się nie da zrobić świnią dobrze.


facepalm facepalm facepalm facepalm... *




* - pewnie podobnie reagujesz jak czytasz wypowiedzi kogoś, kto nie ma pojęcia o czym pisze. :wink:
Maciusiowy

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Maciusiowy »

Ja mam coś co zwie się superchips bluefin - 2 mapy...i w sumie chętnie bym sprawdził co to warte...
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: Kółko kompresora !

Post autor: bob.dsk »

Ja w swoim zmieniłem samo kółko na -17% Cravenspeed i na hamowni wypluło 180 i cos ok. 230 nm.
Maciusiowy

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Maciusiowy »

Cravenspeed sie podobno lepiej kręco! :mrgreen:
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 711
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: Kółko kompresora !

Post autor: bob.dsk »

Możliwe jest to związane z wagą samego kółka. Jak zmieniałem z kumplem to okazało się że standardowe jest bardzo leciutkie a te cravenspeed jest 5 razy cięższe ;)
Anonymusek

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Anonymusek »

To tak reasumując kilka poprzednich postów i uporządkować moje myśli odnośnie R56 S.
Jak wymieniać kółko na:
15 to bez dodatkowych modyfikacji, jak na
17 to warto pasek wymienić, wtryski i oprogramowanie. Dodatkowo należy uważać przy wysokich obrotach/granica odcięcia, bo możliwe zatarcie.
19 wymagane dodatkowe chłodzenie.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

ZRÓBMY PODZIAŁ NA GENERACJE MINI !

Jeśli masz R56 to nie masz żadnego kółka, bo nie masz kompresora. Jak chcesz szybciej, zrób program.
static
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

Anonymusek pisze:To tak reasumując kilka poprzednich postów i uporządkować moje myśli odnośnie R56 S.
Jak wymieniać kółko na:
15 to bez dodatkowych modyfikacji, jak na
17 to warto pasek wymienić, wtryski i oprogramowanie. Dodatkowo należy uważać przy wysokich obrotach/granica odcięcia, bo możliwe zatarcie.
19 wymagane dodatkowe chłodzenie.


Do R56 nie założysz kółka bo masz turbo a nie kompresor. Jeśli chodzi o R53 to:
Ad 15 - potrzebny krótszy pasek oraz reset albo przeprogramowanie komputera (przydałoby się lepsze chłodzenie)
Ad 17 - potrzebny krótszy pasek, wtryski i reset albo przeprogramowanie komputera (wydajniejsze chłodzenie powietrza doładowania oraz silnika to MUST!)
Ad 19 - nie polecane jeśli samochód ma "przeżyć-dłuższą-chwile" i zupełnie nie potrzebne...
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

Tak patrząc to nawet przy 15% wtryskiwacze, w okolicach odcinki, działają przy 106% duty cycle.
static
ODPOWIEDZ