Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Pipi

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Pipi »

Rymek ja robie tym samym i takich efektow nie ma jak u pozostalych kolegow ale polecam cos takiego: http://allegro.pl/pasta-polerska-1kg-ju ... 19285.html
kolega w motorach robi najpierw filcem pozniej tym wlasnie czysciwem co podales w/w i na koncu ta pasta co wam tu pokazuje i efekt rewelka jak na zdjeciach ja czekam walsnie na zamowiona paste i bede tym lecial bo narazie mam tylko zrobione filcem i tym scierniwem (czy jak to mozna nazwac)
Ostatnio zmieniony 28 cze 2011, 17:24 przez Pipi, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
g00dMan
Wiarus
Wiarus
Posty: 589
Rejestracja: 14 wrz 2009, 10:44
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: g00dMan »

Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

świetne linki !
Rymek

Weber 40 DCOE

Post autor: Rymek »

Gotowy do zamontowania jak tylko dotre do Polski ... troche sie musialem nakombinowac zeby wszystko gralo i tak wygladalo ale mam nadzieje ze warto :mrgreen:

Oczywiscie ustawienia to inna bajka ale wszystko co trzeba tez jest :wink:
Załączniki
weber3.jpg
weber3.jpg (276.8 KiB) Przejrzano 1872 razy
weber2.jpg
weber2.jpg (268.48 KiB) Przejrzano 1872 razy
weber 40 DCOE
weber 40 DCOE
weber1.jpg (275.58 KiB) Przejrzano 1872 razy
Rymek

kute tłoki JE

Post autor: Rymek »

A to przedsmak tego, co pod koniec tygodnia powinno juz zostac do mnie wyslane ... kilka tygodni (jak nie wiecej...) obliczen, symulacji i negocjacji i powstaje takie cosik do mojej litrówki :mrgreen:
Załączniki
tłok
tłok
fsr fea.jpg (181.67 KiB) Przejrzano 1868 razy
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Konrad K_2 »

wygląd jest -teraz czas na działanie
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

dzialanie bedzie od soboty juz :mrgreen:
ps sporo rzeczy do sprzedania bedzie i to praktycznie nowych bo mi sie koncepcja zmienila ;)
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Sadam »

to tłoki jednak inne wrzucasz niż pierwotnie zakładałeś?

mam jeszcze pytanie co do pomiarów silnika, przed zamontowaniem głowicy mierzyłeś silnik? bo zastanawiam się skąd tak duża CR Ci wyszła, przy seryjnym bloku i tłokach i jedynie zmienionej głowicy to jednak trochę dużo, no chyba, że mam błąd w swoich pomiarach, ale raczej wątpie - sprawdzałem 5 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

kompresja wyszla taka wielka bo glowica jest mocno uchlastana ... dokladnie to sam nie wiem ile teraz jest bo to teoretycznie tyle byc powinno ... sie zobaczy jak teraz bede bo jeszcze raz wszystko pomierze ale z mega dokladnoscia ... tloki mam juz z minisporta au +120 ale bede mial pod koniec tyg wlasnego projektu z pomoca JE ... no i 68mm ... ale specjalne korby takze do nich tez ... roznica z 5.75" na 6" plus 18mm sworzen tloka ... wicej jak dorwe je w swoje lapki bo to duzy projekt byl :mrgreen:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Sadam »

no właśnie teoria a praktyka :D
wg. pomiarów na 2 tysiączkach w stanie względnym to przy takiej pojemności komory w głowicy możesz mieć CR w okolicach 10,5 w tej chwili +/- 0,1

i tak bardzo przyzwoicie, ale od 12 daleko

najbardziej to mnie zadziwiła odległość między górą tłoka a płaszczyzną bloku średni aż 0,6mm
ogolenie bloku a tą wysokość zmienia CR o około 0,5

ale nadal nikt mi nie napisał, jakie ma wyniki, żebym porównał czy nie mam błędów
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

no bo to docelowo ma byc 12.5 ... blok jest na rowno z tlokami a glowica 21.5 ... trza jeszcze dodac pojemnosc uszczelki i ring-land i powinno byc ok ...

ale teraz to juz zobaczymy bo z nowymi tlokami to wszystko inaczej bedzie i albo bedzie albo wielkie buuum :wink:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Sadam »

teorie to ja znam, ale CR rzędu 12:1 podawałeś już dawno zaraz po zamontowaniu głowicy i nie pisałeś, że to taka mocno pi razy oko

głowica 21,5 czy 20,4 bo tak widziałem wcześniej, chyba, że planujesz powiększyć

w każdym razie i tak ciekawy silnik się zapowiada, trzymam kciuki
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

20.5 ... przyjade to sprawdze dokladnie bo jest oznaczone na glowicy przez oselli i zmierze dla pewnosci jeszcze raz ... odnosnie kompresji to mniej wiecej wychodzi ponizej 12tu teraz ale w planach przy +.12" mialobyc 12.5 .. teraz to sie okaze bo wiecej zmian robie i wyjdzie zapewne cos dziwnego z tego silnika ... symulacje wychodza obiecujaco ale jak to z symulacjami zawsze cos tam nie tak jest :wink:

wal przyjedzie z UK od sheengineering troszke ponizej 8.5kg mini7 ... takze od nich lekkie kolo z dociskiem i wszystko wywazone razem.

korbowody docelowo 400gr kazdy lub mniej ale jeszcze nie wiem dokladnie bo sie robia i jeszcze nie skonczyli (E4340AQ stal plus pelna gama procesow lacznie z −185 °C etc) ale ma byc max poczatek przyszlego tygodnia
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: markfive »

Przy płaskich tłokach 68 i wyrównaniu bloku na "0" pojemność komory spalania 20,5 to za mało. CR prawdopodobne około 14. Rozsądny kompromis to wytoczenie zagłębienia w tłoku. Uszczelka pod głowicę 1275 będzie konieczna ale różnica pojemności samej uszczelki niewiele zmieni.
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

mysle ze az tyle to nie wyjdzie (nawet jestem pewny) ale trzeba pamietac ze kompresja to nie tylko statyczna i od walka i calej reszty takze zalezy ile mozna ...

ps jakby ktos chcial to mam fajny program do symulacji i obliczen wszystkiego zakupiony oficjalnie ;)
ODPOWIEDZ