Instalacja z 1.0 do 1.3

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Filip

Instalacja z 1.0 do 1.3

Post autor: Filip »

Koledzy mam pytanko czy instalacja z silnika 1,0 do 1,3 jest ta sama iż zakupiłem silnik 1,3 a widze czy zapłon jest inny ma jeden kabelek wiecej.jak to wszystko po podłanczac?
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Instalacja z 1.0 do 1.3

Post autor: Gibki Staruszek »

kupiłeś oczywiście 1,3 na gaźniku ... :?:
Filip

Re: Instalacja z 1.0 do 1.3

Post autor: Filip »

tak 1,3 na gaźniku +turbina od mini metro
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Instalacja z 1.0 do 1.3

Post autor: markfive »

Jeżeli chodzi o zapłon to w instalacjach dla 1000 (998) jest przewód oporowy plus do zasilania cewki ( biały z różowym paskiem). Kolejny spinający na krótko obwód zasilania cewki ( bez oporowy) w momencie uruchomienia rozrusznika łączy boczne wyjście z "automatu" rozrusznika też z plusem cewki.

W przypadku gdy aparat zapłonowy jest bezstykowy a więc albo elektronik z gaźnikowego coopera 1,3 / metro 1,3 ( z modułem zamocowanym na aparacie) albo stosowany w metro turbo z modułem ducelliera ( mocowanym osobno ) łączymy go z plusem zasilania ze skrzynki bezpieczników (lewa strona pierwszy górny zacisk skrzynki) bezpośrednio zwykłym przewodem bez oporowym. Oczywiście połączenie oryginalne aparat - moduł musisz mieć z instalacji metro turbo.

Ponadto w instalacji turbo jest jeszcze moduł sterujący ( niewielkie ECU) ale to już dotyczy samego turbo gdy jest zamontowane na silniku. Silnik ten może pracować również z zasilaniem gaźnikowym (bez turbo) nawet na kolektorze z 998 i przejściówką do zamocowania na nim gaźnika SU HIF 44, jednak jest "rozprężony" w stosunku do serii więc będzie słabszy ale za to spali każde byle jakie paliwo bez protestu :smile:
ODPOWIEDZ