Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: markfive »

Wyślij mi tego pdf a na maila. Poczytam bo coś nie kumam jak dysza główna podaje paliwo dopiero od 1500 obr i nie ma "przejścia", może dowiem się więcej. Nie ukrywam, że specjalistą od weberów DCOE nie jestem. Z zasady w podobnych gaźnikach pracuje układ biegu jałowego, układ przejściowy i główny. Wzbogacanie mieszanki przy przejściu w SU HS i HIF sterowane jest podciśnieniem i hamowaniem ruchu tłoka do góry (stopień gęstości oleju w amortyzatorze wpływa na zwiększenie dawki paliwa). W konwencjonalnych gaźnikach służy do tego celu pompka przyspieszająca membranowa lub tłoczkowa.

Może wypowiedzą się koledzy, którzy mieli, czy mają zainstalowane webery w swoich autach.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: flapjck1 »

istotna kwestia to poziom plywakow

co do tego co rymek pisze o dzialaniu dysz - ma racje - gaznik jest tak skonstruowany ze przy pewnych podcisnieniach mieszanka paliwowa jest zasysana z roznych dziur - i to jest wlasnie etap dzialania poszczegolnych dysz
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

wlasnie dlatego przesiadlem sie na webera z hifa ... wiecej mozliwosci ustawienia i 3 niezalezne uklady ktore mozna dostroic dokladnie plus natychmiastowa reakcja na pedal w podlodze a nie z opoznieniem jak zawsze w su/hifach ... plik ponizej :wink:
Załączniki
Weber_DCOE_Tuning_White_Paper.zip
inne podejscie do kalibracji DCOE
(161.44 KiB) Pobrany 196 razy
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

chyba sie wkońcu udało wstępnie ustawić potworka, nie gaśnie, troszkę falują wolne obroty ale to już dałem żyć innym bo weekend, a on do cichych nie należy :mrgreen:

potwierdziły się moje przypuszczenia, że wciąż zaubogo jest ... niby wszystko ok ale jak sie delikatnie wciska gaz podczas jazdy na niskich obrotach np z 3ki to trochę się dusi (wtedy pompka nie wstrzykuje paliwa) ... mam teraz 60F9 i to już jest mega dużo, czyli albo on tak ma albo gdzieś coś jest nie tak (przedmuchy na pierścieniach?)

gdy wcisnę gwałtownie, problemy się kończą i idzie mega dobrze - powiem szczerze, że zdecydowanie bardziej niż oczekiwałem :mrgreen:

muszę przemyśleć jeszcze dlaczego aż tak dużo na wolnych potrzebuje ... może jakieś sugestie/rady bo już prawie zdurniałem do końca :neutral:

teraz jest:
idle - 60F9
32mm
4.5
f16
145 jet
175 air corrector
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: markfive »

Przeczytałem pobieżnie Pdf dot. regulacji. Wszystko OK, tylko podstawą jakichkolwiek działań jest tu pomiar AFR w czasie rzeczywistym. Czy dysponujesz sprzętem do tych pomiarów z sondą szerokopasmową ?
Nie sadzę by prostymi metodami prób i doświadczeń czy subiektywnego odczucia "lepiej / gorzej" dało się to dokładnie dostroić dodając jeszcze do tego brak doświadczenia.

Próbuj dalej może Ci się uda. I jeszcze jedna uwaga - dobrze dostrojony SU HS czy HIF nie ma żadnych problemów z wchodzeniem na obroty. Wciskasz pedał i koła się kręcą bez żadnego dławienia. Jakieś 20 lat temu byłem negatywnie nastawiony do tych gaźników i próbowałem stosować inne Solex / Weber ( nie DCOE) itp. Były problemy z SU bo gaźniki były stare rozkalibrowane i nie wiedziałem jak je regulować. W miarę upływu czasu jednak zmieniłem zdanie i potwierdzam opinię, że dobrze dostrojony SU daje radę. Jest prosty i skuteczny.
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

AFRa na stałe jeszcze nie ma ale idzie i będzie niedługo zainstalowany to wtedy życie stanie się prostrze :wink:

odnośnie HIFa i SU - one zawsze mają opóźnienie choćby nie wiem co się robiło - podciśnieniowy tłok - można pozbyć się spreżynek zupełnie ale potem cyrki z kalibracją są ... miałem i taki i taki - HIF moim zdaniem to perfekcyjny gaźnik i daje radę - ale porównując z weberem teraz nie cofne się już ! zdecydowanie bardziej odpowiada mi reakcja na gaz - prawdziwa pompka to zupełnie co innego niż podciśnieniowo symulowana :wink:
Rymek

jedna walka wygrana

Post autor: Rymek »

kolejny dzien zabawy (a raczej przemyslen po przerwie) i problem rozwiazany ...
wczesniej udalo mi sie ustawic glowny system i jest 135 F16 i air 175 (idealnie od okolo 3000 tys w gore i piekny kolorek swiec)

problem to wolne obroty i przejscie do tych ~3000 obr. ... no i znalazlem przyczyne - zly jet holder czyli srubka w ktorej siedzi dysza wolnych obr i przejscia ... gosciu od ktorego kupilem webera we fr popie... kompletnie a ja nie sadzilem ze to moze byc od innego webera (tzw emission) !!

wkrecilem wkladajac dysze tak okolo 1 mm tylko w holder i sie okazalo ze nie dociska jej do gniazda czyli paliwo leje sie litrami :wink:

musze zamowic 2 odpowiednie i powinno byc cacy :grin:

ciekawostka, tak samo sie dusil jak ubogo gdy mocno bogato ...
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

Weber ogarnięty bo i ja w pl :mrgreen:
Tak jak myślałem była zła śrubka trzymająca dyszę wolnych obrotów ...

Jest teraz idealnie i ładnie równo pracuje w całym zakresie ... jeszcze tylko dopracować muszę przejście pomiedzy głownym a jałowym obwodem (około 1500-2000 tys obr) chwilowo poszła zamiast 50F9 dysza 55F9 ale czekam na paczuszkę z korektorami powietrza mniejszymi niż to co mam (175 teraz ale powinno być troszkę mniej...)

Metoda prób i błedów doszedłem do optymalnego spalania i jest teraz:

Idle: 55F9 (ale lepiej chodzi na wolnych na 50F9)
Jet: 140
Emulsion: F16
32mm
Air: 175 (165 lub 155 do sprawdzenia niedługo)

Zdecydowanie głośniej i gwałtowniej się wkręca niż HIF44 i lepiej się zbiera :grin:

Jeśli chodzi o spalanie to raczej więcej ale jeszcze dalej sie nie wybierałem a to może być niespodzianka :wink:
Rymek

Re: Mayfair 998ccm weberowe potyczki

Post autor: Rymek »

Wracam do miniakowych potyczek (po zyciowych zmianach..) ... czas zabrac sie za motor i dokonczyc dziela oraz zrobic bude - pytanie tylko gdzie? najchetnie Wroclaw i okolice polecicie cos? :)
ODPOWIEDZ