Odnowa Mini'ego :)
Moderator: flapjck1
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Włącznik wstecznego jest wkręcony w skrzynkę pod lewarkiem zmiany biegów od prawej strony, dostęp od spodu auta (na uparciucha można też od góry)
Najlepiej wbić wsteczny i wkręcać czujnik, patrząc kiedy zaświecą się lampy, wkręcając tak na oko można go wkręcić za daleko i uniemożliwić przestawienie dźwigni na pozycję wstecznego, trzeba wtedy wykonać dwa razy ta samą robotę
Najlepiej wbić wsteczny i wkręcać czujnik, patrząc kiedy zaświecą się lampy, wkręcając tak na oko można go wkręcić za daleko i uniemożliwić przestawienie dźwigni na pozycję wstecznego, trzeba wtedy wykonać dwa razy ta samą robotę
Re: Odnowa Mini'ego :)
heh to ja tak zrobilem ze wkrecilem tak jak trzeba tylko teraz mi chodzi gdzie mam doprowadzic kabel od tego czujnika zeby mi sie z tylu swiatla swiecily po wlaczeniu wstecznego biegu
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Robisz instalację od nowa ?
Puść przewód dający 12V po przekręceniu stacyjki do czujnika i od niego do lampy cofania
Puść przewód dający 12V po przekręceniu stacyjki do czujnika i od niego do lampy cofania
Re: Odnowa Mini'ego :)
od nowa nie robie instalacji ale naprawiam stara i poprawiam i calkowicie zapomnialem o tym czujniku od cofania i teraz musze szukac jakiegos kabelka od tylnich lamp i szukac wstecznych
Re: Odnowa Mini'ego :)
ze swojego doświadczenia wiem że warto było wypiaskować całego MINI bo wtedy odsłonisz ukryte skarby wejdź na mój post i zobacz co po piaskowaniu odkryłem.... i powodzenia w dalszych pracach
Re: Odnowa Mini'ego :)
nowik pisze:ze swojego doświadczenia wiem że warto było wypiaskować całego MINI bo wtedy odsłonisz ukryte skarby wejdź na mój post i zobacz co po piaskowaniu odkryłem.... i powodzenia w dalszych pracach
hehe wiem ze napewno tak by bylo najlepiej ale jak narazie za malo funduszy nazbieralem a i juz nie bede znowu go rozbieral na czesci ale w dalszej przyszlosci napewno tak zrobie
Gdzie mam szukac kabli do przerywacza od awaryjnych bo do kierunkowskazow przerywacz mam w srodku a awaryjne mi nie migaja tylko swieca sie ciagle a przerywacza nie widze
Re: Odnowa Mini'ego :)
pod maska jest z zielonymi kablami plus paski juz nie pamietam jaki kolor
Re: Odnowa Mini'ego :)
nowik pisze:pod maska jest z zielonymi kablami plus paski juz nie pamietam jaki kolor
kurcze i tu mam problem bo u mnie oprocz bezpiecznikow pod maska i kabli to nic nie mam zadnego przekaznika
Re: Odnowa Mini'ego :)
jak patrzysz od przodu powinny byc dwa przekazniki z prawej strony jeden od awaryjnych drugi od swiatel
jesli sie myle niech ktos mnie poprawi .....
jesli sie myle niech ktos mnie poprawi .....
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
on ma starego trupa z 85ego i u niego bedzie inaczej
pod podszybiem na wprost kierowcy powinno byc cos co wyglada jak mala cewka - aluminiowy korpusik
pod podszybiem na wprost kierowcy powinno byc cos co wyglada jak mala cewka - aluminiowy korpusik
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Odnowa Mini'ego :)
hej w czw bd w Urzut ;d mozze pokazesz swoje mini ?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Do Pipi
Takie dyskusje do niczego nie prowadzą. Nikt Ci nie powie co jest z instalacją w Twoim samochodzie. Nie jest to nowe seryjne auto w którym nikt niczego nie ruszał i nie zmieniał w międzyczasie.
Jedyna droga do rozwiazania problemu to ściągnięcie sobie lub znalezienie w manualu schematu instalacji Twojego rocznika i modelu. Na schemacie zaznaczone są przewody, odbiorniki ( jak np światła cofania czy obwód kierunkowskazów i awaryjnych) miejsca połączeń i również kolory przewodów . Jeżeli instalacja jest oryginalna w ten sposób wszystko znajdziesz. Jeżeli była przerabiana i są inne przewody trzeba wszystko po kolei sprawdzać mając ogólne pojęcie o elektryce samochodowej.
W miniakach starszych roczników przed SPI i MPI są dwa przerywacze. Jeden do kierunkowskazów okrągły wewnatrz samochodu pod zestawem wskaźników. Drugi do świateł awaryjnych ( określenie "hazard lamp") na przegrodzie od strony silnika patrząc od przodu po prawej stronie. Mocowany jest na wcisk w uchwycie z blachy przykreconym blachowkrętem. Przerywacz ten ma kształt małego prostokatnego pudełeczka i posiada dwie a nie trzy końcówki w odróżnieniu od przerywacza kierunkowskazów. W razie braku oryginalnego można zastosować przerywacz bimetalowy (nie elektroniczny) taki jak do kierunków z tym że potrzebna bedzie inna kostka przyłaczeniowa ( z trzema wejściami) i zamiana podpięcia tak by zamkniecie obwodu było przez bimetal a nie stykiem kontroli działania. Jeszcze jedna uwaga. Jak znajdziesz kostkę czy przewody prowadzace do przerywacza awaryjnych i zewrzesz te przewody "na krótko" - awaryjne czyli wszystkie na raz kierunkowskazy powinny świecić ciągle bez przerywania. Jezeli tak nie jest to uszkodzony może być przełącznik klawiszowy awaryjnych co bardzo często sie zdarza.
Takie dyskusje do niczego nie prowadzą. Nikt Ci nie powie co jest z instalacją w Twoim samochodzie. Nie jest to nowe seryjne auto w którym nikt niczego nie ruszał i nie zmieniał w międzyczasie.
Jedyna droga do rozwiazania problemu to ściągnięcie sobie lub znalezienie w manualu schematu instalacji Twojego rocznika i modelu. Na schemacie zaznaczone są przewody, odbiorniki ( jak np światła cofania czy obwód kierunkowskazów i awaryjnych) miejsca połączeń i również kolory przewodów . Jeżeli instalacja jest oryginalna w ten sposób wszystko znajdziesz. Jeżeli była przerabiana i są inne przewody trzeba wszystko po kolei sprawdzać mając ogólne pojęcie o elektryce samochodowej.
W miniakach starszych roczników przed SPI i MPI są dwa przerywacze. Jeden do kierunkowskazów okrągły wewnatrz samochodu pod zestawem wskaźników. Drugi do świateł awaryjnych ( określenie "hazard lamp") na przegrodzie od strony silnika patrząc od przodu po prawej stronie. Mocowany jest na wcisk w uchwycie z blachy przykreconym blachowkrętem. Przerywacz ten ma kształt małego prostokatnego pudełeczka i posiada dwie a nie trzy końcówki w odróżnieniu od przerywacza kierunkowskazów. W razie braku oryginalnego można zastosować przerywacz bimetalowy (nie elektroniczny) taki jak do kierunków z tym że potrzebna bedzie inna kostka przyłaczeniowa ( z trzema wejściami) i zamiana podpięcia tak by zamkniecie obwodu było przez bimetal a nie stykiem kontroli działania. Jeszcze jedna uwaga. Jak znajdziesz kostkę czy przewody prowadzace do przerywacza awaryjnych i zewrzesz te przewody "na krótko" - awaryjne czyli wszystkie na raz kierunkowskazy powinny świecić ciągle bez przerywania. Jezeli tak nie jest to uszkodzony może być przełącznik klawiszowy awaryjnych co bardzo często sie zdarza.
Re: Odnowa Mini'ego :)
Dzieki markfive to troche znowu roboty mi wskoczylo poniewaz od kierukow przerywacz mam w srodku z dwoma tylko wyjsciami (ale kierunki dzialaja) w komorze silnika nie mam zadnego przerywacza jedynie same kable i 4 bezpieczniki (awaryjne po wlaczeniu ciagle sie swieca) wiec musze szukac kabli od awaryjnych i je rozlaczyc i wstawic przerywacz
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odnowa Mini'ego :)
Pipi pisze:przerywacz mam w srodku z dwoma tylko wyjsciami (ale kierunki dzialaja) w komorze silnika nie mam zadnego przerywacza jedynie same kable i 4 bezpieczniki (awaryjne po wlaczeniu ciagle sie swieca) wiec musze szukac kabli od awaryjnych i je rozlaczyc i wstawic przerywacz
Masz właściwy oryginalny przerywacz do kierunkowskazów (dwa wyjścia). Tak jest ponieważ są dwie zielone kontrolki w zestawie wskaźników L i R i zacisk kontroli w samym przerywaczu tu nie jest potrzebny. Trzy wyjścia mają standartowe (uniwersalne) przerywacze bimetalowe stosowane dawniej w instalacjach. Obecnie stosuje się przerywacze elektroniczne z czterema wyjściami (uniwersalne) lub jeszcze bardziej skomplikowane układy indywidualne dla danej marki.
Dla ułatwienia "poszukiwania" właściwych przewodów - zasilanie przerywacza awaryjnych przewód koloru fioletowego z pomarańczowym paskiem . Po podpięciu kontrolki (żarówka) napięcie na tym przewodzie powinno być nawet przy wyłączonym zapłonie. Dalej, od przerywacza w kierunku klawiszowego wyłącznika świateł awaryjnych przewód jasno zielony z różowym paskiem. Włączenie świateł awaryjnych powoduje połączenie zasilania (+) poprzez przerywacz, wyłącznik i żarówki w lampach do masy pojazdu (-) i tak to działa.
Re: Odnowa Mini'ego :)
Robota zbliza sie ku koncowi ale..... zawsze cos :/ mini przestal odpalac okazalo sie ze pekniety jest plywak w gazniku powiedzcie mi czym go mozna skleic zeby paliwo pozniej kleju nie rozpuscilo (plastik) albo gdzie mozna taki plywaczek nabyc??