Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Szymon

Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: Szymon »

Witam,
w planach mam dokonanie zmiany kół z 12" na 10" no i muszę ogarnąć temat hamulców.
Mam zaciski od metro ale nie wiem czy się nadają :)
Zaciski to AP LB10TY008AC lub zamiast C jest 0
i jeszcze jest coś w stylu 2k9 ale to trudno rozczytać :)

W załączeniu foto. Nadają się?
Załączniki
Z3.jpg
Z3.jpg (255.98 KiB) Przejrzano 2083 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: flapjck1 »

tak, ale musisz miec swiadomosc ze tych bedziesz mogl uzyc tylko z tarczami wentylowanymi - dystans poomiedzy polowkami zacisku jest "nadlany"

no i zanim zaczniesz cos planowac odkrec najpierw odpowietrzniki - zacznij od moczenia w odrdzewiaczu a potem grzej okolice odpowietrznikow i po gwaltownym schlodzeniu ( woda ) odkrec je - ryzyko ukrecenia jest bardzo duze

ew zamiast grzac mozesz uzyc azotu w szpreju ( schladzasz )
wszystko w celu "oderwania" korozji
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
dziesio
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1105
Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: warszawa

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: dziesio »

Jak chcesz to mam zestaw przewodow elastycznych "goodridge " do konwersji na zaciski od metrowki. Nowki sztuki, nie potrzebuje bo zdecydowalem sie na konwersje z fiesty.
Szymon

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: Szymon »

Jak się nadają to już połowa sukcesu ;)
A jest problem z takimi tarczmi by ewentualnie kupić nowe?
Choć te co są w tym zestawie wydają się w całkiem spoko stanie i myśle nad przetoczniem na mniejsze.

A przewody ile miały by kosztować? :)
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: markfive »

Moim zdaniem konwersja na tych konkretnie zaciskach metro < 84' czyli nadajacych sie wyłącznie do tarcz wentylowanych jest kompletnie bezsensowna dla 10 cali. Można takie zaciski reanimować ( konieczna jest wymiana na nowe kpl 8 tłoczków i uszczelnień) i zastosować wraz z tarczami wentylowanymi metro i piastami metro dla kół 12 i 13 calowych.
Dla 10 cali odradzam. Jest masa problemów z dopasowaniem poprzednich wersji zacisków metro > 84' do tarcz nie wentylowanych. Tu problemów będzie jeszcze więcej.
Pozostaje do rozważenia koncepcja zacisków Fiesty. Nawet jeżeli przeróbka jest bardziej skomplikowana niż to wynika z opisów znalezionych w sieci to i tak warto bo prawdopodobnie efekt skutecznosci hamulców będzie lepszy.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: flapjck1 »

wydaje mi sie ze niepotrzebnie chlopa straszysz

owszem roboty troche jest ale jest to wykonalne, problem polega na tym ze trzeba pasowanie robic wszystkich elementow " do kupy" zwrotnica/zacisk z baczeniem czy wszystko daje sie skrecac tak jak nalezy - czasami elementy sa tak obrobione ze klopotliwe jest dopasowanie :)

co do kosztow - owszem kupienie 8miu szklanek to wydatek,

wydajnosc takich hamulcy za to jest calkiem ok, ja mam teraz wentyle z minisportowymi 4pot-ami i sa ok, a mam takie bo takie sie trafily ;)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: markfive »

flapjck1 pisze:wydaje mi sie ze niepotrzebnie chlopa straszysz

Nie straszę :smile:
Robiłem pięć konwersji metro na 10" z wykorzystaniem zacisków starszego typu czyli do tarcz niewentylowanych i tych z wkładką łatwą do usunięcia. Testowałem dwa systemy połączenia z układem 1. za pomocą łączników zewnętrznych do jednego przewodu 2. nieco trudnieszy wariant z kanałem łączącym wewnątrz zacisku.
Przy zastosowaniu felg 10 ", które w ogóle są w stanie "pomieścić" te zaciski i tak mocno obrobione, w zasadzie na granicy bezpieczeństwa szczelina między zaciskiem a felgą to grubość "kilku kartek papieru". Przy nieumiejetnej obróbce czy deformacji felgi może dojść do "przebicia kanału" w zacisku i wycieku płynu. Można felgę "odsunąć" na dystansie ale nie każdemu to odpowiada i znacznie pogarsza sterowność na nierównych nawierzchniach. To da się opanować na torze ale jest męczące w jeździe na co dzień.
Dlatego zdecydowałem, że wiecej tych konwersji dla 10" robił nie będę.

Oczywiście kto chce, może przerabiać i nabywać od nowa doświadczenia na własnym przykładzie :smile:
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, 21:38 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: flapjck1 »

fakt - z tym masz racje, zdarza sie przedobrzyc ze szlifowaniem czola zacisku - ale sam wiesz ze z gotowymi zaciskami alu jest to samo - pytanie czy tylko z hamulcami wentylowanymi - no i nie kazdej felgi to dotyczy!
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Szymon

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: Szymon »

Spieszyć mi się nie spieszy i ze spokojem sobie to porobie mam dawce w postaci innego mini to na jego częściach będę pracował, zdaje sobie sprawę, że nie przełoże tego tak poprostu i napewno bedą jakieś zagwozdki do rozkminki ale pewnie są do rozwiązania :)

A jaki jest mniej wiecej koszt takich 8 szklanek?
Pewnie mając zdolnego tokarza można dorobić dobrze kombinuje?

1 myśl była taka by kupić gotowy zestaw do konwersji jednak cena takowego skutecznie mnie odstraszyła, przynajmniej na angielskich stronach.

A Zaciski na zdjęciach poprostu mam na stanie bo dostałem kiedyś z silnikiem i innymi częściami od metro.
Konwersja z fiesty jest znacznie tańsza?

Co jest mniej skomplikowane choć myśle ze przeróbki są do ogarniecia:)
Szymon

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: Szymon »

A co do felg to osobna historia, chciałbym słoneczka nie za szerokie bardziej w starym stylu by opona była dość wąska :)
Awatar użytkownika
profesorr
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: profesorr »

Szymon pisze:1 myśl była taka by kupić gotowy zestaw do konwersji jednak cena takowego skutecznie mnie odstraszyła, przynajmniej na angielskich stronach.



najprostszy zestaw kompletny na IMM był za 270 eur,tarcze,piasty zaciski
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: flapjck1 »

konwersja z fiesty jest banalna jesli chodzi o ilosc przerobek

jedynym problemem jest dorwanie sie do takich zaciskow - koniecznie mk1 lub mk2 ( ale nie xr2 )

co do toczenia szklanek- mozna, ale szanujacy sie szlifierz wezmie tyle samo co kosztuja nowe szklanki ;)

aha, fiesta wymaga piast z metro!
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
dziesio
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1105
Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: warszawa

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: dziesio »

Konwersja z fiesty jest dosc latwa, na jutubie jest nawet film pokazujacy co i jak.
Problem tak jak flap napisal moze byc ze zdobyciem takich zaciskow - mi sie udalo chwycic poprzez forum fiesta klub polska i to za nieduze pieniadze. Do tego piasty z metro no i do dorobienia przewody elastyczne.

Tez zaczynalem od wizji przerobki z metro, ale po kilku rozmowach i przymiarkach, poczytaniu co i jak, zdecydowalem sie na fiesty.
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: humin »

konwersja metro nie jest prosta - znajdź wątek z w którym opisuję swoje przeboje w tym temacie
fakt że udało mi się uzyskać pozytywny efekt ale narobiłem się przy tym sporo i także niemało wydałem (tłoczki, zestaw naprawczy, nowe odpowietrzniki, klocki, przewody)
tłoczki jeśli dorabiać to tylko nierdzewka - ja niewiele zapłaciłem bo znajomy tokarz i szlifierz (nie wystarczy ich tylko wytoczyć ale trzeba jeszcze poszlifować)
nowe kosztują niemało np Minispares czyli ok 300pln
zestaw naprawczy już mniejszy wydatek bo ok 50pln
klocki i przewody niezależnie od wszystkiego trzeba i tak kupić, ale...
roboty się nie policzy i wyniki mogą być tego różne - może być tak jak pisze Marek że przebijesz się do kanału co jest możliwe by dało się wsadzić felgę (serio przerwa między zaciskiem i felgą to grubość np. kartonu) a wtedy cały misterny plan... wiadomo ;)

także podsumowując na dziś bym się w to nie bawił tylko uciułał na aluminiowe z Minisport/Minispares
Szymon

Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"

Post autor: Szymon »

Reasumując:
Konwersja z zaciskow metro które posiadam, temat wykonalny, ale:
- duże koszty,
- duży zakres przeróbek,
- wysokie koszta całości,
- spore ryzyko niepowodzenia

Lepiej zastosować, przy złożeniu doprowadzenia ich do używalności takie zaciski na 12".
Do 10" lepiej szukać zacisków z fiesty i kombinować taka modyfikacje albo ciułać finanse i kupić gotowy kit do konwersji.

Dziękuje za pomoc teraz muszę to wszystko przetrwić i wybrać któraś z opcji, ale raczej skutecznie przekonaliście mnie, że z tymi z metrówki ma
dać sobie spokój :)
ODPOWIEDZ