Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Moderator: flapjck1
Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Witam,
w planach mam dokonanie zmiany kół z 12" na 10" no i muszę ogarnąć temat hamulców.
Mam zaciski od metro ale nie wiem czy się nadają
Zaciski to AP LB10TY008AC lub zamiast C jest 0
i jeszcze jest coś w stylu 2k9 ale to trudno rozczytać
W załączeniu foto. Nadają się?
w planach mam dokonanie zmiany kół z 12" na 10" no i muszę ogarnąć temat hamulców.
Mam zaciski od metro ale nie wiem czy się nadają
Zaciski to AP LB10TY008AC lub zamiast C jest 0
i jeszcze jest coś w stylu 2k9 ale to trudno rozczytać
W załączeniu foto. Nadają się?
- Załączniki
-
- Z3.jpg (255.98 KiB) Przejrzano 2072 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
tak, ale musisz miec swiadomosc ze tych bedziesz mogl uzyc tylko z tarczami wentylowanymi - dystans poomiedzy polowkami zacisku jest "nadlany"
no i zanim zaczniesz cos planowac odkrec najpierw odpowietrzniki - zacznij od moczenia w odrdzewiaczu a potem grzej okolice odpowietrznikow i po gwaltownym schlodzeniu ( woda ) odkrec je - ryzyko ukrecenia jest bardzo duze
ew zamiast grzac mozesz uzyc azotu w szpreju ( schladzasz )
wszystko w celu "oderwania" korozji
no i zanim zaczniesz cos planowac odkrec najpierw odpowietrzniki - zacznij od moczenia w odrdzewiaczu a potem grzej okolice odpowietrznikow i po gwaltownym schlodzeniu ( woda ) odkrec je - ryzyko ukrecenia jest bardzo duze
ew zamiast grzac mozesz uzyc azotu w szpreju ( schladzasz )
wszystko w celu "oderwania" korozji
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- dziesio
- Super użytkownik
- Posty: 1105
- Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Jak chcesz to mam zestaw przewodow elastycznych "goodridge " do konwersji na zaciski od metrowki. Nowki sztuki, nie potrzebuje bo zdecydowalem sie na konwersje z fiesty.
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Jak się nadają to już połowa sukcesu
A jest problem z takimi tarczmi by ewentualnie kupić nowe?
Choć te co są w tym zestawie wydają się w całkiem spoko stanie i myśle nad przetoczniem na mniejsze.
A przewody ile miały by kosztować?
A jest problem z takimi tarczmi by ewentualnie kupić nowe?
Choć te co są w tym zestawie wydają się w całkiem spoko stanie i myśle nad przetoczniem na mniejsze.
A przewody ile miały by kosztować?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Moim zdaniem konwersja na tych konkretnie zaciskach metro < 84' czyli nadajacych sie wyłącznie do tarcz wentylowanych jest kompletnie bezsensowna dla 10 cali. Można takie zaciski reanimować ( konieczna jest wymiana na nowe kpl 8 tłoczków i uszczelnień) i zastosować wraz z tarczami wentylowanymi metro i piastami metro dla kół 12 i 13 calowych.
Dla 10 cali odradzam. Jest masa problemów z dopasowaniem poprzednich wersji zacisków metro > 84' do tarcz nie wentylowanych. Tu problemów będzie jeszcze więcej.
Pozostaje do rozważenia koncepcja zacisków Fiesty. Nawet jeżeli przeróbka jest bardziej skomplikowana niż to wynika z opisów znalezionych w sieci to i tak warto bo prawdopodobnie efekt skutecznosci hamulców będzie lepszy.
Dla 10 cali odradzam. Jest masa problemów z dopasowaniem poprzednich wersji zacisków metro > 84' do tarcz nie wentylowanych. Tu problemów będzie jeszcze więcej.
Pozostaje do rozważenia koncepcja zacisków Fiesty. Nawet jeżeli przeróbka jest bardziej skomplikowana niż to wynika z opisów znalezionych w sieci to i tak warto bo prawdopodobnie efekt skutecznosci hamulców będzie lepszy.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
wydaje mi sie ze niepotrzebnie chlopa straszysz
owszem roboty troche jest ale jest to wykonalne, problem polega na tym ze trzeba pasowanie robic wszystkich elementow " do kupy" zwrotnica/zacisk z baczeniem czy wszystko daje sie skrecac tak jak nalezy - czasami elementy sa tak obrobione ze klopotliwe jest dopasowanie
co do kosztow - owszem kupienie 8miu szklanek to wydatek,
wydajnosc takich hamulcy za to jest calkiem ok, ja mam teraz wentyle z minisportowymi 4pot-ami i sa ok, a mam takie bo takie sie trafily
owszem roboty troche jest ale jest to wykonalne, problem polega na tym ze trzeba pasowanie robic wszystkich elementow " do kupy" zwrotnica/zacisk z baczeniem czy wszystko daje sie skrecac tak jak nalezy - czasami elementy sa tak obrobione ze klopotliwe jest dopasowanie
co do kosztow - owszem kupienie 8miu szklanek to wydatek,
wydajnosc takich hamulcy za to jest calkiem ok, ja mam teraz wentyle z minisportowymi 4pot-ami i sa ok, a mam takie bo takie sie trafily
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
flapjck1 pisze:wydaje mi sie ze niepotrzebnie chlopa straszysz
Nie straszę
Robiłem pięć konwersji metro na 10" z wykorzystaniem zacisków starszego typu czyli do tarcz niewentylowanych i tych z wkładką łatwą do usunięcia. Testowałem dwa systemy połączenia z układem 1. za pomocą łączników zewnętrznych do jednego przewodu 2. nieco trudnieszy wariant z kanałem łączącym wewnątrz zacisku.
Przy zastosowaniu felg 10 ", które w ogóle są w stanie "pomieścić" te zaciski i tak mocno obrobione, w zasadzie na granicy bezpieczeństwa szczelina między zaciskiem a felgą to grubość "kilku kartek papieru". Przy nieumiejetnej obróbce czy deformacji felgi może dojść do "przebicia kanału" w zacisku i wycieku płynu. Można felgę "odsunąć" na dystansie ale nie każdemu to odpowiada i znacznie pogarsza sterowność na nierównych nawierzchniach. To da się opanować na torze ale jest męczące w jeździe na co dzień.
Dlatego zdecydowałem, że wiecej tych konwersji dla 10" robił nie będę.
Oczywiście kto chce, może przerabiać i nabywać od nowa doświadczenia na własnym przykładzie
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, 21:38 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
fakt - z tym masz racje, zdarza sie przedobrzyc ze szlifowaniem czola zacisku - ale sam wiesz ze z gotowymi zaciskami alu jest to samo - pytanie czy tylko z hamulcami wentylowanymi - no i nie kazdej felgi to dotyczy!
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Spieszyć mi się nie spieszy i ze spokojem sobie to porobie mam dawce w postaci innego mini to na jego częściach będę pracował, zdaje sobie sprawę, że nie przełoże tego tak poprostu i napewno bedą jakieś zagwozdki do rozkminki ale pewnie są do rozwiązania
A jaki jest mniej wiecej koszt takich 8 szklanek?
Pewnie mając zdolnego tokarza można dorobić dobrze kombinuje?
1 myśl była taka by kupić gotowy zestaw do konwersji jednak cena takowego skutecznie mnie odstraszyła, przynajmniej na angielskich stronach.
A Zaciski na zdjęciach poprostu mam na stanie bo dostałem kiedyś z silnikiem i innymi częściami od metro.
Konwersja z fiesty jest znacznie tańsza?
Co jest mniej skomplikowane choć myśle ze przeróbki są do ogarniecia:)
A jaki jest mniej wiecej koszt takich 8 szklanek?
Pewnie mając zdolnego tokarza można dorobić dobrze kombinuje?
1 myśl była taka by kupić gotowy zestaw do konwersji jednak cena takowego skutecznie mnie odstraszyła, przynajmniej na angielskich stronach.
A Zaciski na zdjęciach poprostu mam na stanie bo dostałem kiedyś z silnikiem i innymi częściami od metro.
Konwersja z fiesty jest znacznie tańsza?
Co jest mniej skomplikowane choć myśle ze przeróbki są do ogarniecia:)
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
A co do felg to osobna historia, chciałbym słoneczka nie za szerokie bardziej w starym stylu by opona była dość wąska
- profesorr
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 22 paź 2010, 22:12
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: MAŁOPOLSKA KBR
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Szymon pisze:1 myśl była taka by kupić gotowy zestaw do konwersji jednak cena takowego skutecznie mnie odstraszyła, przynajmniej na angielskich stronach.
najprostszy zestaw kompletny na IMM był za 270 eur,tarcze,piasty zaciski
660675798 /004915210893190
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
KBR
KRAINA BARDZO RADOSNA
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
konwersja z fiesty jest banalna jesli chodzi o ilosc przerobek
jedynym problemem jest dorwanie sie do takich zaciskow - koniecznie mk1 lub mk2 ( ale nie xr2 )
co do toczenia szklanek- mozna, ale szanujacy sie szlifierz wezmie tyle samo co kosztuja nowe szklanki
aha, fiesta wymaga piast z metro!
jedynym problemem jest dorwanie sie do takich zaciskow - koniecznie mk1 lub mk2 ( ale nie xr2 )
co do toczenia szklanek- mozna, ale szanujacy sie szlifierz wezmie tyle samo co kosztuja nowe szklanki
aha, fiesta wymaga piast z metro!
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- dziesio
- Super użytkownik
- Posty: 1105
- Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Konwersja z fiesty jest dosc latwa, na jutubie jest nawet film pokazujacy co i jak.
Problem tak jak flap napisal moze byc ze zdobyciem takich zaciskow - mi sie udalo chwycic poprzez forum fiesta klub polska i to za nieduze pieniadze. Do tego piasty z metro no i do dorobienia przewody elastyczne.
Tez zaczynalem od wizji przerobki z metro, ale po kilku rozmowach i przymiarkach, poczytaniu co i jak, zdecydowalem sie na fiesty.
Problem tak jak flap napisal moze byc ze zdobyciem takich zaciskow - mi sie udalo chwycic poprzez forum fiesta klub polska i to za nieduze pieniadze. Do tego piasty z metro no i do dorobienia przewody elastyczne.
Tez zaczynalem od wizji przerobki z metro, ale po kilku rozmowach i przymiarkach, poczytaniu co i jak, zdecydowalem sie na fiesty.
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
konwersja metro nie jest prosta - znajdź wątek z w którym opisuję swoje przeboje w tym temacie
fakt że udało mi się uzyskać pozytywny efekt ale narobiłem się przy tym sporo i także niemało wydałem (tłoczki, zestaw naprawczy, nowe odpowietrzniki, klocki, przewody)
tłoczki jeśli dorabiać to tylko nierdzewka - ja niewiele zapłaciłem bo znajomy tokarz i szlifierz (nie wystarczy ich tylko wytoczyć ale trzeba jeszcze poszlifować)
nowe kosztują niemało np Minispares czyli ok 300pln
zestaw naprawczy już mniejszy wydatek bo ok 50pln
klocki i przewody niezależnie od wszystkiego trzeba i tak kupić, ale...
roboty się nie policzy i wyniki mogą być tego różne - może być tak jak pisze Marek że przebijesz się do kanału co jest możliwe by dało się wsadzić felgę (serio przerwa między zaciskiem i felgą to grubość np. kartonu) a wtedy cały misterny plan... wiadomo
także podsumowując na dziś bym się w to nie bawił tylko uciułał na aluminiowe z Minisport/Minispares
fakt że udało mi się uzyskać pozytywny efekt ale narobiłem się przy tym sporo i także niemało wydałem (tłoczki, zestaw naprawczy, nowe odpowietrzniki, klocki, przewody)
tłoczki jeśli dorabiać to tylko nierdzewka - ja niewiele zapłaciłem bo znajomy tokarz i szlifierz (nie wystarczy ich tylko wytoczyć ale trzeba jeszcze poszlifować)
nowe kosztują niemało np Minispares czyli ok 300pln
zestaw naprawczy już mniejszy wydatek bo ok 50pln
klocki i przewody niezależnie od wszystkiego trzeba i tak kupić, ale...
roboty się nie policzy i wyniki mogą być tego różne - może być tak jak pisze Marek że przebijesz się do kanału co jest możliwe by dało się wsadzić felgę (serio przerwa między zaciskiem i felgą to grubość np. kartonu) a wtedy cały misterny plan... wiadomo
także podsumowując na dziś bym się w to nie bawił tylko uciułał na aluminiowe z Minisport/Minispares
Re: Zaciski od metro do konwersji na koła 10"
Reasumując:
Konwersja z zaciskow metro które posiadam, temat wykonalny, ale:
- duże koszty,
- duży zakres przeróbek,
- wysokie koszta całości,
- spore ryzyko niepowodzenia
Lepiej zastosować, przy złożeniu doprowadzenia ich do używalności takie zaciski na 12".
Do 10" lepiej szukać zacisków z fiesty i kombinować taka modyfikacje albo ciułać finanse i kupić gotowy kit do konwersji.
Dziękuje za pomoc teraz muszę to wszystko przetrwić i wybrać któraś z opcji, ale raczej skutecznie przekonaliście mnie, że z tymi z metrówki ma
dać sobie spokój
Konwersja z zaciskow metro które posiadam, temat wykonalny, ale:
- duże koszty,
- duży zakres przeróbek,
- wysokie koszta całości,
- spore ryzyko niepowodzenia
Lepiej zastosować, przy złożeniu doprowadzenia ich do używalności takie zaciski na 12".
Do 10" lepiej szukać zacisków z fiesty i kombinować taka modyfikacje albo ciułać finanse i kupić gotowy kit do konwersji.
Dziękuje za pomoc teraz muszę to wszystko przetrwić i wybrać któraś z opcji, ale raczej skutecznie przekonaliście mnie, że z tymi z metrówki ma
dać sobie spokój