czesc
jestem nowym wlascicielem mini sprite 1994 1275cc. zrobilem jakies 700km glownie po miescie ale ostatnio pojechalem za miasto i wycisnalem z niego wszystko co sie dalo.po powrocie na pierwszych swiatlach zauwazylem bialy dym z rury i wysoka temperature wody w domu sprawdzilem plyny okazalo sie ze brakuje 0.5l wody i duzo oleju (plama pod silnikiem,wycieki ze szpilek bloku)sprawdzilem uszczelke pod glowica jest ok moze mieliscie podobny problem??
wyciek oleju i wody
Moderator: flapjck1
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1069
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: wyciek oleju i wody
a jak sprawdziłeś tą uszczelkę ?
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
wyciek oleju i wody
odkrecilem korek chlodnicy odpalilem i obserwowalem wode nie bulgotalo czyli przedmuchow nie ma
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1069
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: wyciek oleju i wody
jakby były przedmuchy to by z miejsca już ruszyć nie chciał.
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: wyciek oleju i wody
pawlik_fred pisze:...zauwazylem bialy dym z rury i wysoka temperature wody w domu sprawdzilem plyny okazalo sie ze brakuje 0.5l wody i duzo oleju (plama pod silnikiem,wycieki ze szpilek bloku)
To są typowe objawy uszkodzenia / przedmuchu uszczelki pod głowicą lub przegrzania silnika i deformacji głowicy lub przegrzania silnika i pęknięcia ścianek samej głowicy.
pawlik_fred pisze:...sprawdzilem uszczelke pod glowica jest ok
Nie sprawdziłeś stanu uszczelki bo w tym celu trzeba zdjąć głowicę. Samo stwierdzenie braku wyraźnego przedmuchu do układu chłodzenia nie daje wiarygodnej informacji o stanie uszczelki, zresztą podobny objaw może być też przy pęknięciu głowicy. Wywnioskować można tylko tyle, że na razie jest to przedmuch niewielki bądź występuje dopiero przy bardzo wysokiej temperaturze silnika.
Na tym etapie możesz spróbować ratować sytuację przez dociągnięcie / dokręcenie nakrętek szpilek głowicy. Trzeba zdjąć pokrywę zaworów i dokręcić we właściwej kolejności ( zaczynając od środka na przemian na boki) nakrętki przy pomocy klucza dynamometrycznego ( max moment 80 Nm - nie więcej). Jeżeli powodem niewielkich przedmuchów było poluzowanie zacisku głowicy to może się udać.
Jeżeli po jakimś czasie sytuacja się powtórzy niestety konieczny będzie demontaż głowicy, sprawdzenie powierzchni przylegania ( planowanie max 0,2 mm) sprawdzenie szczelności głowicy pod cisnieniem ( czy nie ma wewnetrznych pęknięć) i oczywiście wymiana uszczelki na nową dobrej jakości.
Na przyszłość - staraj sie nie "wyciskać z auta wszystkiego co się da". W miniakach dość częstym objawem po mocnym przegonieniu z max prędkością i zatrzymaniu jest "wyrzucenie" porcji oleju np poprzez uszczelnienia półosi napedowych. Dzieje sie to z powodu słabego / mało wydajnego układu odpowietrzania bloku. W układzie chłodzenia z kolei jest niewielka ilość płynu ( ok 3,8 L razem z centralką) tak, że dość szybko jego temperatura rośnie, często kontrolować trzeba poziom i sprawdzać czy chłodnica jest czysta (rdzeń na zewnątrz) i czy działa dodatkowy elektrowentylator ( gaźnikowy Cooper,SPI, MPI)
Pozdrawiam