czesc
jestem nowym wlascicielem mini sprite 1994 1275cc. zrobilem jakies 700km glownie po miescie ale ostatnio pojechalem za miasto i wycisnalem z niego wszystko co sie dalo.po powrocie na pierwszych swiatlach zauwazylem bialy dym z rury i wysoka temperature wody w domu sprawdzilem plyny okazalo sie ze brakuje 0.5l wody i duzo oleju (plama pod silnikiem,wycieki ze szpilek bloku)sprawdzilem uszczelke pod glowica jest ok moze mieliscie podobny problem??
wyciek oleju i wody
Moderator: flapjck1
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1000
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: wyciek oleju i wody
a jak sprawdziłeś tą uszczelkę ?
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
wyciek oleju i wody
odkrecilem korek chlodnicy odpalilem i obserwowalem wode nie bulgotalo czyli przedmuchow nie ma
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1000
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: wyciek oleju i wody

pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1418
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: wyciek oleju i wody
To są typowe objawy uszkodzenia / przedmuchu uszczelki pod głowicą lub przegrzania silnika i deformacji głowicy lub przegrzania silnika i pęknięcia ścianek samej głowicy.pawlik_fred pisze:...zauwazylem bialy dym z rury i wysoka temperature wody w domu sprawdzilem plyny okazalo sie ze brakuje 0.5l wody i duzo oleju (plama pod silnikiem,wycieki ze szpilek bloku)
Nie sprawdziłeś stanu uszczelki bo w tym celu trzeba zdjąć głowicę. Samo stwierdzenie braku wyraźnego przedmuchu do układu chłodzenia nie daje wiarygodnej informacji o stanie uszczelki, zresztą podobny objaw może być też przy pęknięciu głowicy. Wywnioskować można tylko tyle, że na razie jest to przedmuch niewielki bądź występuje dopiero przy bardzo wysokiej temperaturze silnika.pawlik_fred pisze:...sprawdzilem uszczelke pod glowica jest ok
Na tym etapie możesz spróbować ratować sytuację przez dociągnięcie / dokręcenie nakrętek szpilek głowicy. Trzeba zdjąć pokrywę zaworów i dokręcić we właściwej kolejności ( zaczynając od środka na przemian na boki) nakrętki przy pomocy klucza dynamometrycznego ( max moment 80 Nm - nie więcej). Jeżeli powodem niewielkich przedmuchów było poluzowanie zacisku głowicy to może się udać.
Jeżeli po jakimś czasie sytuacja się powtórzy niestety konieczny będzie demontaż głowicy, sprawdzenie powierzchni przylegania ( planowanie max 0,2 mm) sprawdzenie szczelności głowicy pod cisnieniem ( czy nie ma wewnetrznych pęknięć) i oczywiście wymiana uszczelki na nową dobrej jakości.
Na przyszłość - staraj sie nie "wyciskać z auta wszystkiego co się da". W miniakach dość częstym objawem po mocnym przegonieniu z max prędkością i zatrzymaniu jest "wyrzucenie" porcji oleju np poprzez uszczelnienia półosi napedowych. Dzieje sie to z powodu słabego / mało wydajnego układu odpowietrzania bloku. W układzie chłodzenia z kolei jest niewielka ilość płynu ( ok 3,8 L razem z centralką) tak, że dość szybko jego temperatura rośnie, często kontrolować trzeba poziom i sprawdzać czy chłodnica jest czysta (rdzeń na zewnątrz) i czy działa dodatkowy elektrowentylator ( gaźnikowy Cooper,SPI, MPI)
Pozdrawiam
