Amortyzatory

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

teoretycznie nie, ale mają one tendencje do nie "uklepywania się" zresztą gruszki Moulton też, po półtorej roku auto stoi tak jak stało na nowych i to dość wysoko

hi-lowy polecam zawsze wrzucić tak na prawdę, chociaż na przód jak się zmienia gruszki

można sobie ustawić auto od razu na sensowną wysokość, a nawet jak się lekko uklepie to podnosisz do góry i gra

pierwszy projekt elastomerowych gruszek był ciut wysoki, troszkę je skrócili, tak, że teoretycznie powinny działać bez hi-lowów, ale nie miałem okazji ich 2 raz sprawdzić pod tym kątem po korekcie

a co do różnicy w kosztach podanej powyżej to akurat wiem, że Bochen ma hi-lowy więc ten koszt odpada

normalnie masz parę sprężyn 550zł i trzeba dokupić hi-lowy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
goora

Re: Amortyzatory

Post autor: goora »

Mam założone nowe gruszki od bikopura i hi-lo są potrzebne, auto nawet na skręconym praktycznie na zero regulatorze siedzi dosyć wysoko.
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Amortyzatory

Post autor: Bochen »

a jak komfort jazdy? wcześniej na czym jezdziłeś? na uklepanych na płasko dunlopach czy cos innego?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

Bochen pisze:a jak komfort jazdy? wcześniej na czym jezdziłeś? na uklepanych na płasko dunlopach czy cos innego?


a jak myślisz :D

pytanie kiedy kupowałeś, tak jak pisałem w między czasie gruchy były skracane
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
MaCk_Willys

Re: Amortyzatory

Post autor: MaCk_Willys »

Sadam pisze:parę par poszło do różnych aut, śmigają i nikt nie narzekał

jeden sygnał był, że gruszka strzeliła, miała być wymieniana na nową w (za free oczywiście), ale do tej pory do mnie nie wróciła, żeby wraz z producentem próbować ustalić przyczyny (prawdopodobnie wada materiału wykorzystanego w gruszce)

jedna para jeździ w rodzinie i jest to jedna z pierwszych, auto nie robi tysięcy kilometrów, ale po przeszło 1,5roku nie widać żeby miała stwarzać problem


moja sztuka felerna, zapomniałem wysłać, ale zdaje się że leży w garażu
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

czekam :D
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
goora

Re: Amortyzatory

Post autor: goora »

W tej chwili mam zawieszenie po kompletnym remoncie, przy zregenerowanych wachaczach, amorach KYB gas a just i bikopurach z przodu jezdzi sie naprawde komfortowo jak na Mini :) Jezdzilem w autku Lupera ze sprężynami i komfort nie jest może aż taki, ale napewno lepszy niż na std dunlopach., przy wymianie tylnych napewno wrzucam bikopury. Auto nie traci nic z prowadzenia, jest po prostu nieco miękksze.
mazak234

Re: Amortyzatory

Post autor: mazak234 »

Panowie mam trochę "delikatne" pytanie. Wiem że na sali jest dużo zawodowych mechaników i nie chcę nikogo urazić czy coś w ten deseń, chcę się tylko zorientować w temacie jak Wy to widzicie:

Czy 700zł za wymianę następujących rzeczy to "dobra cena"? W grę wchodzi sama robocizna, części mam:
- wymiana 4 gruch - wychodzą uklepane dunlopy, wchodzą bikopury (mechanik ma ściągacz także dzięki Humin ;))
- założenie hi-low na przód
- wymiana łożysk z tyłu po obu stronach
- wymiana przegubu zewnętrznego

Z góry dzięki za info
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: markfive »

400 - 450 chyba,że przy okazji wyjdzie 10 innych rzeczy do roboty albo coś się urwie / ukręci :smile:
mazak234

Re: Amortyzatory

Post autor: mazak234 »

Tak mi się właśnie wydawało... Miniak był u nich wcześniej na przeglądzie i nic innego nie znaleźli więc o ile nic by się nie ukręciło to tylko to by było do roboty...
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Amortyzatory

Post autor: Gibki Staruszek »

mazak234 pisze: ... założenie hi-low na przód ...


a co z tyłem ? może przy okazji też wsadź ... na nowych gruszkach może różnie stać , a tak masz regulację pełną.

•PS. tam w Gdańsku tylu was jest ... kup kszynkę browara i zaproś chłopaków na szybką akcję ! :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Amortyzatory

Post autor: Bochen »

Panowie, jest sens składać całe zawieszenie na elementach z Bikopuru? Na gruchy już się w sumie zdecydowałem, teraz zastanawiam się nad resztą podkładek i gumek.

btw. do jakiego stopnia zużycia wahacza można zastosować powszechnie dostępny zestaw naprawczy? Moje chyba nigdy nie były smarowane i zastanawiam się czy regenerować, czy szukać lepszych wahaczy..
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

przednie wahacze górne? jeśli tak to można stosować tak długo jak nowe łożyska dają się wbić na miejsce starych i ładnie tam leżą, czyli nie szpary między łożyskiem a wahaczem

nawet niesmarowane raczej się tak bardzo nie przecierają, choć przypadki bywają różne, więc sprawdzić należy

gumy możesz spokojnie stosować na drążki reakcyjne, dolne wahacze, podkładki pod śruby główne, nie polecam przednich mocowań wózka i łap mocujących do podłogi, elementy raczej czerwone a nie żółte
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Amortyzatory

Post autor: Bochen »

chodziło mi o tylne wahacze, nie sprecyzowałem
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Amortyzatory

Post autor: Sadam »

z tylnymi podobnie i tu się częściej zdarzają paskudne znaleziska, jeśli ośka nie przelazła jeszcze przez tulejką bądź łożysko i nie wżarła się w wahacz to nawet należy go regenerować, używek coraz większy deficyt, a i tak może się okazać, że zestaw naprawczy będzie potrzebny (w znacznej części przypadków)

od razu przypominam, że rozwiercanie tulejki w tylnym wahaczu musi być bardzo precyzyjne
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ