Amortyzatory
Moderator: flapjck1
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
teoretycznie nie, ale mają one tendencje do nie "uklepywania się" zresztą gruszki Moulton też, po półtorej roku auto stoi tak jak stało na nowych i to dość wysoko
hi-lowy polecam zawsze wrzucić tak na prawdę, chociaż na przód jak się zmienia gruszki
można sobie ustawić auto od razu na sensowną wysokość, a nawet jak się lekko uklepie to podnosisz do góry i gra
pierwszy projekt elastomerowych gruszek był ciut wysoki, troszkę je skrócili, tak, że teoretycznie powinny działać bez hi-lowów, ale nie miałem okazji ich 2 raz sprawdzić pod tym kątem po korekcie
a co do różnicy w kosztach podanej powyżej to akurat wiem, że Bochen ma hi-lowy więc ten koszt odpada
normalnie masz parę sprężyn 550zł i trzeba dokupić hi-lowy
hi-lowy polecam zawsze wrzucić tak na prawdę, chociaż na przód jak się zmienia gruszki
można sobie ustawić auto od razu na sensowną wysokość, a nawet jak się lekko uklepie to podnosisz do góry i gra
pierwszy projekt elastomerowych gruszek był ciut wysoki, troszkę je skrócili, tak, że teoretycznie powinny działać bez hi-lowów, ale nie miałem okazji ich 2 raz sprawdzić pod tym kątem po korekcie
a co do różnicy w kosztach podanej powyżej to akurat wiem, że Bochen ma hi-lowy więc ten koszt odpada
normalnie masz parę sprężyn 550zł i trzeba dokupić hi-lowy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Amortyzatory
Mam założone nowe gruszki od bikopura i hi-lo są potrzebne, auto nawet na skręconym praktycznie na zero regulatorze siedzi dosyć wysoko.
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: Amortyzatory
a jak komfort jazdy? wcześniej na czym jezdziłeś? na uklepanych na płasko dunlopach czy cos innego?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
Bochen pisze:a jak komfort jazdy? wcześniej na czym jezdziłeś? na uklepanych na płasko dunlopach czy cos innego?
a jak myślisz
pytanie kiedy kupowałeś, tak jak pisałem w między czasie gruchy były skracane
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Amortyzatory
Sadam pisze:parę par poszło do różnych aut, śmigają i nikt nie narzekał
jeden sygnał był, że gruszka strzeliła, miała być wymieniana na nową w (za free oczywiście), ale do tej pory do mnie nie wróciła, żeby wraz z producentem próbować ustalić przyczyny (prawdopodobnie wada materiału wykorzystanego w gruszce)
jedna para jeździ w rodzinie i jest to jedna z pierwszych, auto nie robi tysięcy kilometrów, ale po przeszło 1,5roku nie widać żeby miała stwarzać problem
moja sztuka felerna, zapomniałem wysłać, ale zdaje się że leży w garażu
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
czekam
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Amortyzatory
W tej chwili mam zawieszenie po kompletnym remoncie, przy zregenerowanych wachaczach, amorach KYB gas a just i bikopurach z przodu jezdzi sie naprawde komfortowo jak na Mini Jezdzilem w autku Lupera ze sprężynami i komfort nie jest może aż taki, ale napewno lepszy niż na std dunlopach., przy wymianie tylnych napewno wrzucam bikopury. Auto nie traci nic z prowadzenia, jest po prostu nieco miękksze.
Re: Amortyzatory
Panowie mam trochę "delikatne" pytanie. Wiem że na sali jest dużo zawodowych mechaników i nie chcę nikogo urazić czy coś w ten deseń, chcę się tylko zorientować w temacie jak Wy to widzicie:
Czy 700zł za wymianę następujących rzeczy to "dobra cena"? W grę wchodzi sama robocizna, części mam:
- wymiana 4 gruch - wychodzą uklepane dunlopy, wchodzą bikopury (mechanik ma ściągacz także dzięki Humin )
- założenie hi-low na przód
- wymiana łożysk z tyłu po obu stronach
- wymiana przegubu zewnętrznego
Z góry dzięki za info
Czy 700zł za wymianę następujących rzeczy to "dobra cena"? W grę wchodzi sama robocizna, części mam:
- wymiana 4 gruch - wychodzą uklepane dunlopy, wchodzą bikopury (mechanik ma ściągacz także dzięki Humin )
- założenie hi-low na przód
- wymiana łożysk z tyłu po obu stronach
- wymiana przegubu zewnętrznego
Z góry dzięki za info
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
400 - 450 chyba,że przy okazji wyjdzie 10 innych rzeczy do roboty albo coś się urwie / ukręci
Re: Amortyzatory
Tak mi się właśnie wydawało... Miniak był u nich wcześniej na przeglądzie i nic innego nie znaleźli więc o ile nic by się nie ukręciło to tylko to by było do roboty...
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Amortyzatory
mazak234 pisze: ... założenie hi-low na przód ...
a co z tyłem ? może przy okazji też wsadź ... na nowych gruszkach może różnie stać , a tak masz regulację pełną.
•PS. tam w Gdańsku tylu was jest ... kup kszynkę browara i zaproś chłopaków na szybką akcję !
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: Amortyzatory
Panowie, jest sens składać całe zawieszenie na elementach z Bikopuru? Na gruchy już się w sumie zdecydowałem, teraz zastanawiam się nad resztą podkładek i gumek.
btw. do jakiego stopnia zużycia wahacza można zastosować powszechnie dostępny zestaw naprawczy? Moje chyba nigdy nie były smarowane i zastanawiam się czy regenerować, czy szukać lepszych wahaczy..
btw. do jakiego stopnia zużycia wahacza można zastosować powszechnie dostępny zestaw naprawczy? Moje chyba nigdy nie były smarowane i zastanawiam się czy regenerować, czy szukać lepszych wahaczy..
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
przednie wahacze górne? jeśli tak to można stosować tak długo jak nowe łożyska dają się wbić na miejsce starych i ładnie tam leżą, czyli nie szpary między łożyskiem a wahaczem
nawet niesmarowane raczej się tak bardzo nie przecierają, choć przypadki bywają różne, więc sprawdzić należy
gumy możesz spokojnie stosować na drążki reakcyjne, dolne wahacze, podkładki pod śruby główne, nie polecam przednich mocowań wózka i łap mocujących do podłogi, elementy raczej czerwone a nie żółte
nawet niesmarowane raczej się tak bardzo nie przecierają, choć przypadki bywają różne, więc sprawdzić należy
gumy możesz spokojnie stosować na drążki reakcyjne, dolne wahacze, podkładki pod śruby główne, nie polecam przednich mocowań wózka i łap mocujących do podłogi, elementy raczej czerwone a nie żółte
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: Amortyzatory
chodziło mi o tylne wahacze, nie sprecyzowałem
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
z tylnymi podobnie i tu się częściej zdarzają paskudne znaleziska, jeśli ośka nie przelazła jeszcze przez tulejką bądź łożysko i nie wżarła się w wahacz to nawet należy go regenerować, używek coraz większy deficyt, a i tak może się okazać, że zestaw naprawczy będzie potrzebny (w znacznej części przypadków)
od razu przypominam, że rozwiercanie tulejki w tylnym wahaczu musi być bardzo precyzyjne
od razu przypominam, że rozwiercanie tulejki w tylnym wahaczu musi być bardzo precyzyjne
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas