Jak w temacie
Interesuje mnie ten temat, głównie chodzi o zaciski, wahacze, zwrotnice itp. Widziałem gdzieś na foto Michała Knyziaka zrobione zaciski. W jaki sposób trzeba przygotować te elementy, tradycyjne czyszczenie druciakiem jest mało dokładne, może piasek ale co z częściami które nie mogą zobaczyć piasku np: rozkręcony zacisk na 2 połówki.
Foto zacisków które mam do renowacji.
Cynkowanie elementów hamulcy i zawieszenia
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrówka
Cynkowanie elementów hamulcy i zawieszenia
- Załączniki
-
- IMG_0659.jpg (107.16 KiB) Przejrzano 3129 razy
MJ
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Cynkowanie elementów hamulcy i zawieszenia
ja zacisk rozkręcam i wkładam do niego stare tłoczki (jeśli te które są będą jeszcze do użycia) i znowu skręcam, albo ewentualnie miejsca styku połówek zaklejam power taśmą - wytrzymuje piaskowanie
potem piach albo szkiełko, przed ocynkowaniem wszystko trzeba wyjąć i do ocynku oddać bez niczego, a po ocynku ewentualnie delikatnie przetrzeć papierkiem ściernym miejsce współpracy z tłoczkiem - dosłownie lekko wygładzić wodnym 2000
ewentualnie po piaskowaniu można przelecieć całość druciakiem, tak by nie była matowa to wtedy i cynk nie będzie matowy ze zwrotnicami podobnie tylko zabezpieczyć trzeba miejsce osadzenia sworzni i łożysk, na pierwsze starczy power taśma, na drugie mam wystrugane zaślepki z płyty wiórowej - 2 krążki ze sklejki, krawędź zeszlifowana pod kątem, tak żeby częściowo właziła do środka, oba nawiercone na środku i skręcone zamykając zacisk, nie musi być super szczelne, byle piach nie leciał bezpośrednio na to na co na powinien, bo pył i tak znajdzie drogę
do cynkowania ponownie rozkręcić, bo jak zostanie skręcone, to kwas wlezie a potem niekoniecznie cały wypłynie, a to co się potem ze środka wylewa robi zacieki
potem piach albo szkiełko, przed ocynkowaniem wszystko trzeba wyjąć i do ocynku oddać bez niczego, a po ocynku ewentualnie delikatnie przetrzeć papierkiem ściernym miejsce współpracy z tłoczkiem - dosłownie lekko wygładzić wodnym 2000
ewentualnie po piaskowaniu można przelecieć całość druciakiem, tak by nie była matowa to wtedy i cynk nie będzie matowy ze zwrotnicami podobnie tylko zabezpieczyć trzeba miejsce osadzenia sworzni i łożysk, na pierwsze starczy power taśma, na drugie mam wystrugane zaślepki z płyty wiórowej - 2 krążki ze sklejki, krawędź zeszlifowana pod kątem, tak żeby częściowo właziła do środka, oba nawiercone na środku i skręcone zamykając zacisk, nie musi być super szczelne, byle piach nie leciał bezpośrednio na to na co na powinien, bo pył i tak znajdzie drogę
do cynkowania ponownie rozkręcić, bo jak zostanie skręcone, to kwas wlezie a potem niekoniecznie cały wypłynie, a to co się potem ze środka wylewa robi zacieki
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Cynkowanie elementów hamulcy i zawieszenia
mozna tez dac do wytrawienia chemicznego, ale wtedy zawsze jest ryzyko ze czegos zje za duzo.
poza tym wtedy musi byc usunieta luzna rdza
generalnie tak jak sadam pisze: bierzesz zacisk, luzujesz wszystkie sruby i odpowietrzniki ( zeby bylo wiadomo ze chodza ), piaskujesz jak leci calosc, rozkrecasz, wyjmujesz szklanki + gumki i do ocynku,
oczywiscie elementy hamulcy tylko do galwanicznego, jakas zawieszeniowka moze isc do ogniowki
galwanicznie to bierzcie cynkowanie z pasywowaniem na zolto/zloto, najtrwalsze, szary jest sredni, czarny najslabszy
u mnie w robocie ostatnio kadmuja wszystko, estetycznie podobne, trwalosc poodobno duzo wieksza ( ocynk plowieje i ostatecznie zlazi od np kwasow do mycia felg )
poza tym wtedy musi byc usunieta luzna rdza
generalnie tak jak sadam pisze: bierzesz zacisk, luzujesz wszystkie sruby i odpowietrzniki ( zeby bylo wiadomo ze chodza ), piaskujesz jak leci calosc, rozkrecasz, wyjmujesz szklanki + gumki i do ocynku,
oczywiscie elementy hamulcy tylko do galwanicznego, jakas zawieszeniowka moze isc do ogniowki
galwanicznie to bierzcie cynkowanie z pasywowaniem na zolto/zloto, najtrwalsze, szary jest sredni, czarny najslabszy
u mnie w robocie ostatnio kadmuja wszystko, estetycznie podobne, trwalosc poodobno duzo wieksza ( ocynk plowieje i ostatecznie zlazi od np kwasow do mycia felg )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow