rozrzad mini 1000

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

damianhel1987

rozrzad mini 1000

Post autor: damianhel1987 »

witam mam pytanko odnosnie rozrzadu zauwazylem ze lancuszek jest troche luzny czy nie trzeba go troche napiac ?? I jeszcze jedno pytanko jak sprawdzic czy jest prawidlowo nastawiony rozrzad??
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: rozrzad mini 1000

Post autor: flapjck1 »

masz napinacz na lancuchu?
jak tak to mozesz go napiac, jak nie to musisz wymienic lancuch

zalezy od tego czy masz silnik A czy A+
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
damianhel1987

Re: rozrzad mini 1000

Post autor: damianhel1987 »

tak jest napinacz po lewej stronie ale jak to napiac?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: rozrzad mini 1000

Post autor: flapjck1 »

dolna sruba to pkt obrotu, druga tak posrodku bardziej to "pozycyjna", luzujesz lekko obie i napinasz lancuch ploza,

przy okazji zobacz w jakim stanie ta ploza jest, jak ma glebokie wyciecia od lancucha to wymien od razu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
damianhel1987

Re: rozrzad mini 1000

Post autor: damianhel1987 »

dzieki za informacje bede probowal:) <piwko>
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: rozrzad mini 1000

Post autor: markfive »

Jak już się "dostałeś" do łańcucha to go wymień na nowy a nie dociągaj napinacza. Luźny / wyciągnięty łańcuch i częściowo wytarty napinacz dociągnięty na max to za chwilę napinacz połamany na kawałki i możliwość zablokowania i zerwania łańcucha albo uszkodzenia obudowy. Poza tym sporo przesunięte czasy otwarcia / zamknięcia zaworów i spadek mocy silnika. Robisz auto na sprzedaż jak najmniejszym kosztem ? czy chcesz nim jeździć? Żywotność jednorzędowego łańcucha a dokładniej przebieg w którym "trzyma" parametry czasów wałka to co najwyżej 20 - 30 tys km. Łańcuch kosztuje ok 40 zł.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: rozrzad mini 1000

Post autor: markfive »

damianhel1987 pisze:...jak sprawdzic czy jest prawidlowo nastawiony rozrzad??


Na kołach małym i dużym są znaki które muszą znajdować sie w jednej linii, jak na załączonej ilustracji.
Załączniki
ustawienie rozrzadu.jpg
ustawienie rozrzadu.jpg (24.23 KiB) Przejrzano 3180 razy
ODPOWIEDZ