MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

MiniaC6

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: MiniaC6 »

To musi być miłość :mrgreen:

ps. Tak na szybko znalazłem kilkadziesiąt wykresów z Mahy w sieci i wszędzie widzę te bezlitosne upalanie auta na 'zimnym' oleju. (jak już ktoś szarpnął się na moduł temp. oleju w ogóle..) "Serca nie mają tjunery j^%@*!e" :lol:


A dlaczego nie używamy tego próbnika w dużej ilości nowych aut? To dla nas akurat oczywiste - inni do tego pewnie 'za chwilę' dojdą.
SpaCar

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: SpaCar »

bob.dsk pisze:
SpaCar pisze:
bob.dsk pisze:To może teraz ja :mrgreen:

Cooper S R56 2007


Modyfikacje:

- Wydech - catback

- remap sterownika



edit: scalone posty dla przejrzystosci

Jak dla mnie ten wykres nierealny;)
Dziwnym dla mnie jest wysoka temperatura zasysanego powietrza. Oraz jeśli faktycznie temperatura oleju miała 16C to kto katuje silnik wkręcając go na ponad 6000obr.
Tych Nm też jakoś za dużo wg mnie w porównaniu do wzrostu KM.
Ale to tylko moje odczucie.
Jak zwykle czepiasz sie mojego samochodu. Z tego co widzę to potrafisz tylko komentować bo nie widziałem żadnego twojego projektu no chyba że ty projektem nazywasz wymianę klocków facepalm
Nie jak zwykle tylko napisałem swój komentarz.
Mogę tylko dodać, że skoro olej ma 16C to jak komora silnika pod maską ma 70C??
Koniec moich komentarzy. Przepraszam po raz kolejny, że zabrałem głos w dyskusji.
Co do wymiany klocków - tak, mój serwis również wymienia klocki, tarcze a jak trzeba żarówki.
Co do poważniejszych projektów to wymienię tylko jeden - wymiana wałka równoważącego w silniku Mercedes M272 - silniki produkowane od 2005 roku.
Zapewniam Cię, że wiele serwisów odmówi wykonania tej naprawy;)Od razu odsyłam do ASO z zapytaniem o terminy, możliwości i CENY!!!:))
speedfight

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: speedfight »

yyy no z tymi 70'C to naprawde kogoś poniosło...
speedfight

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: speedfight »

A tak w ogóle to od siebie dodam że ten temat prowadzi no niczego innego jak do sprzeczek i kłótni.
Brennt
Wiarus
Wiarus
Posty: 537
Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecinek/Poznań

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: Brennt »

nie wiem czy zauwazyles, ale jestesmy polakami :)
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
SpaCar

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: SpaCar »

speedfight pisze:A tak w ogóle to od siebie dodam że ten temat prowadzi no niczego innego jak do sprzeczek i kłótni.
Obiecuje, kłótni nie będzie;) Czasem taka mocniejsza wymiana zdań prowadzi do dobrego. Więcej wiemy, więcej szukamy informacji itd.
Nigdy nie miałem za cel obrażanie, wyśmiewanie się z kogoś czyjejś pracy i osiągnięć.

Zwracam szacunek za tą temperaturę oleju - do tej pory z wszystkimi wykresami mocy z jakimi miałem styczność miały wykreskowane w miejscu temp. Ale jak wcześniej pisałem - dzięki tej rozmowie mam kolejne doświadczenie.

Wg mnie im więcej takich rozmów tym lepiej dla nas wszystkich.
MiniaC6

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: MiniaC6 »

speedfight pisze:yyy no z tymi 70'C to naprawde kogoś poniosło...
Niestety taki 'urok' w MINI.

Tutaj o tym jakie temperatury panują w zupełnie seryjnym Mini na seryjnym doładowaniu.
http://promotormocy.pl/2010/01/31/tuning-mini-coopera-s-r56-poczatki

Wg mnie im więcej takich rozmów tym lepiej dla nas wszystkich.
Też tak uważam - dlatego śpieszę wyjaśnić, że Mini z seryjnym intercoolerem na hamowni bez tunelu aerodynamicznego wynikiem nie zachwyci. Ten intercooler poprostu w stacjonarnych warunkach nie działa. Pisząc powyższy art. nie testowałem jednak intercoolera na drodze i tu ku mojemu absolutnemu zdziwieniu radzi on sobie DUŻO lepiej niż na hamowni. W ciepły dzień przy kilkunastominutowej jeździe z gazem w podłodze praktycznie przy każdej prędkości nie da się osiągnąć 40st w dolocie, gdzie przy na hamowni z bezpośrednim nawiewem w parenaście sekund osiągamy 60st! Programy, które robimy były wielokrotnie sprawdzane na drodze i torze i przy mocach rzędu 210-220KM temp nie przekracza 50st, oscylując w granicach 42-45st. Z tego samego powodu do Stage1 większy intercooler jest opcjonalny (http://promotormocy.pl/product/intercooler. Powoduje on stabilniejsze osiągi w bardzo upalne dni, oraz możliwość zmierzenia Mini na hamowni z warunkami dla silnika panującymi na drodze. W programie są zawarte różne zależności i progi. Jednym z nich jest temp. za intercoolerem. Jeśli przekroczy 50st komputer redukuje doładowanie, a w szczególnych przypadkach potrafi domknąć (dość skutecznie) przepustnice.

Temperatura na wykresie jest pobierana przez OBD z komputera. Nie jest ona właściwa dla pomiaru wg normy, ale jest realna dla tego co jest podczas jazdy na ulicy.
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1613
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: AleXander »

SpaCar pisze:Mogę tylko dodać, że skoro olej ma 16C to jak komora silnika pod maską ma 70C??
Błagam powiedz, że żartujesz pisząc że temperatura powietrza zasysanego to temperatura pod maską :lol: :lol:

Co do kłótni to chciałbym je ukrócić czym prędzej!

Temat założyłem po to aby ludzie WRZUCALI swoje wyniki i wykresy a nie je KOMENTOWALI uszczypliwie!



P.S.: Dusiu, firma legalna?
Brennt
Wiarus
Wiarus
Posty: 537
Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecinek/Poznań

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: Brennt »

AleXander pisze:
SpaCar pisze:Mogę tylko dodać, że skoro olej ma 16C to jak komora silnika pod maską ma 70C??
Błagam powiedz, że żartujesz pisząc że temperatura powietrza zasysanego to temperatura pod maską :lol: :lol:

Co do kłótni to chciałbym je ukrócić czym prędzej!

Temat założyłem po to aby ludzie WRZUCALI swoje wyniki i wykresy a nie je KOMENTOWALI uszczypliwie!



P.S.: Dusiu, firma legalna?
wydaje mi sie, ze chodzilo o to, ze dziwnym wydaje sie fakt, ze pod maska juz 70 stopni podczas gdy olej rozgrzal sie ledwo do 16* (w jakims nieogrzewanym garazu pewnie)
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
SpaCar

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: SpaCar »

Brennt pisze:
AleXander pisze:
SpaCar pisze:Mogę tylko dodać, że skoro olej ma 16C to jak komora silnika pod maską ma 70C??
Błagam powiedz, że żartujesz pisząc że temperatura powietrza zasysanego to temperatura pod maską :lol: :lol:

Co do kłótni to chciałbym je ukrócić czym prędzej!

Temat założyłem po to aby ludzie WRZUCALI swoje wyniki i wykresy a nie je KOMENTOWALI uszczypliwie!



P.S.: Dusiu, firma legalna?
wydaje mi sie, ze chodzilo o to, ze dziwnym wydaje sie fakt, ze pod maska juz 70 stopni podczas gdy olej rozgrzal sie ledwo do 16* (w jakims nieogrzewanym garazu pewnie)
Dokładnie o ten tok rozumowania chodziło;)
Firma legalna.
Akurat w S temperatura pod maską ma duży wpływa na temperaturę zasysaną;)
Jeśli masz seryjny doolot powietrza zrób test zegarów 7.2 i sam sprawdzisz.
zoy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 134
Rejestracja: 19 mar 2011, 22:40
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gda/Wawa

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: zoy »

no i qr... pojechali. Kolejna pożywka dla ... Wykres z miniaka :twisted:
Załączniki
zoy_spec_com_vtis_dynolicious_24_11_2010.jpg
zoy_spec_com_vtis_dynolicious_24_11_2010.jpg (143.67 KiB) Przejrzano 1818 razy
FLUSHSTYLE PL- FORM OVER FUNCTION
HELLAFAIL, HELLAFLUSH, PADDIFLUSH, SLAMMED, STANCE
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 680
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: bob.dsk »

Zoy dziala Ci poprawnie taka aplikacja?
R56 239km 342nm
zoy
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 134
Rejestracja: 19 mar 2011, 22:40
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gda/Wawa

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: zoy »

bob.dsk pisze:Zoy dziala Ci poprawnie taka aplikacja?
tak i nie :) rożnie z nią bywa. To taka zabawka. Z profi narzędzi lepszy do wizualizacji ECU jest hks camp 2, ale to niego należy mieć Panel LCD :)
FLUSHSTYLE PL- FORM OVER FUNCTION
HELLAFAIL, HELLAFLUSH, PADDIFLUSH, SLAMMED, STANCE
Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 680
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: bob.dsk »

Kuowales ta aplikacje? Bo zastanawiam sie bo to 10 eur
R56 239km 342nm
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1613
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: MINI Dyno - wyniki/wykresy/modyfikacje/opisy

Post autor: AleXander »

Tez mam Dynolicious. Działa jak działa ale zabawka dobra jak za 10EUR ;)
ODPOWIEDZ