Mini Mayfair by mum666
Moderator: flapjck1
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Ciekawe te mieszanki takie bezsensowne
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Możesz rozwinąć myśl?monsterk pisze:Ciekawe te mieszanki takie bezsensowne
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Dla przykładu, poniżej zestaw dla silnika 998 z głowicą 12G295. Gaźnik zmontowałem w grudniu z kilku, można powiedzieć "złomowych" pozostałości po 38,44 i HS 4. Jest to więc nieco zmodyfikowana wersja SU HIF 38. Wszystkie uszczelnienia nowe, korpus i kanały dokładnie oczyszczone, nowy zaworek iglicowy i nowa iglica główna. Kolektor ssacy z zestawu Stage 1. Ten zestaw zamontowany jest już od grudnia na silniku i pracuje bez żadnych problemów z filtrem stożkowym K&N.
HIF 38 ma średnicę 1 i 1/2 " tak jak SU HS 4. HS 4 mocuje się na tym kolektorze również z podkładką dystansową ale na 2 szpilkach po przekątnej z blachą dla linek HS 4.
HIF 38 ma średnicę 1 i 1/2 " tak jak SU HS 4. HS 4 mocuje się na tym kolektorze również z podkładką dystansową ale na 2 szpilkach po przekątnej z blachą dla linek HS 4.
- Załączniki
-
- custom 2 HIF 38.jpg (101 KiB) Przejrzano 2447 razy
-
- custom HIF 38.jpg (94.14 KiB) Przejrzano 2447 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Tu z kolei zestaw, który zbudowałem w marcu br składajacy się z gaźnika SU HIF 44, również nieco zmodyfikowanego w trakcie regeneracji i doprowadzania do porządku, oraz kolektora MG. To taki kolektor jak Twój. Zestaw ten zamontowany jest aktualnie do silnika 1275. Filtr powietrza będzie dostosowany z gaźnikowego Coopera, a więc będzie wykorzystana dodatkowa rurka podciśnienia znajdująca się seryjnie na tym kolektorze. Jezeli nie będziesz potrzebował tego wyjścia trzeba go "zatkać". Można tam również podłączyć dodatkowy wskaźnik / zegar podciśnienia ( wakuometr).
- Załączniki
-
- mod 1 HIF 44.jpg (51.34 KiB) Przejrzano 2445 razy
-
- mod HIF 44.jpg (97.56 KiB) Przejrzano 2445 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Przy okazji tematu Twoich modyfikacji dotyczących zastąpienia seryjnego żeliwnego kolektora rurowym LCB ważna jest jeszcze kwestia mechanicznej pompy paliwa znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie wydechu. Najlepszym rozwiązaniem jest eliminacja tej pompy i zastosowanie elektrycznej umieszczonej w pobliżu zbiornika paliwa. Miałem podobny problem wymagajacy rozwiązania "tymczasowego" zapewniającego przynajmniej minimum bezpieczeństwa. Na ilustracjach widać o co chodzi. Na pierwszej widać jak blisko kolektora jest przewód paliwowy. Na drugiej przewód jest odsunięty dzięki przekręceniu górnej połowy pompy w prawo. Akurat ta pompa to typ w którym operacja ta była możliwa. Dodatkowo przerobiłem / przedłużyłem osłonę termiczną pod gaźnikiem na tyle by przewód paliwowy ( rurka stalowa ) znalazła się za osłoną.
- Załączniki
-
- pompa 3.jpg (57.32 KiB) Przejrzano 2388 razy
-
- pompa 2.jpg (42.75 KiB) Przejrzano 2388 razy
-
- pompa 1.jpg (44.26 KiB) Przejrzano 2388 razy
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Kolektor owijam bandażem, po Twoich uwagach zaopatrzę się też w jakąś owijkę na przewód. Na pompę elektryczną raczej funduszy już braknie... chyba, że skrzynia i sprzęgło nie będą wymagać dużych nakładów pracy.
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
pompe mozna kupic na alle za jakies 100pln - super nie bedzie ( glosno pracuje ale daje rade ogolnie )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Mini Mayfair by mum666
Mówisz o tej, która rzekomo pasuje też do Łady? Montaż czegoś takiego nie jest chyba jakoś bardzo trudny? Bo u mnie jest mechaniczna i po dłuższym nieużywaniu, aż szkoda mi silnika, zanim napompuje te paliwo...flapjck1 pisze:pompe mozna kupic na alle za jakies 100pln - super nie bedzie ( glosno pracuje ale daje rade ogolnie )
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Mini Mayfair by mum666
To ja coś podobnego chyba znalazłem: http://allegro.pl/innocenti-mini-lada-p ... 23622.html
Z ogarnięciem instalacji czegoś takiego nie ma większych trudności? Tzn. czy mocno trzeba zakombinować z przeróbkami?
Z ogarnięciem instalacji czegoś takiego nie ma większych trudności? Tzn. czy mocno trzeba zakombinować z przeróbkami?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
zasilanie musisz puscic z komory silnika po zaplonie, samo pompe mocujesz w ramie pod zbiornikiem
zakladasz przewody paliwowe i gotowe
z moich uwag: pompa jest bardzo glosna , nie nadaje sie do rajdow/offroadu - zawiesza sie na wybojach i wywala bezpiecznik
zakladasz przewody paliwowe i gotowe
z moich uwag: pompa jest bardzo glosna , nie nadaje sie do rajdow/offroadu - zawiesza sie na wybojach i wywala bezpiecznik
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Mini Mayfair by mum666
Czyli nie wygląda to na bardzo skomplikowane jakoś.
A ten hałas to aż taki dokuczliwy? Sam samochód jest głośny, to taka pompa 'przebije' się ze swoją hałaśliwością? Mini nie jest używane na co dzień - bardziej na wycieczki/przejażdżki, do rajdów i offroadu to nie
A ten hałas to aż taki dokuczliwy? Sam samochód jest głośny, to taka pompa 'przebije' się ze swoją hałaśliwością? Mini nie jest używane na co dzień - bardziej na wycieczki/przejażdżki, do rajdów i offroadu to nie
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Mini Mayfair by mum666
Słychać pompy membranowe. Te z linków są bardzo ciche - wirnikowe.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
piotr: nie wiesz co mowisz halas jest inny ale jest
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Mayfair by mum666
Akurat takiej pompy jak ta z podanych linków nie montowałem. Nie mam doświadczeń jak się sprawuje, ale jest to interesująca opcja dla seryjnych silników gaźnikowych. Jeżeli chodzi o hałas, to sadzę, że ograniczyć go można przez zamocowanie pompy do karoserii czy ramy wózka nie bezpośrednio ( załaczoną w zestawie obejmą) ale przez podstawę / blachę podwieszoną na amortyzujacych łącznikach gumowych, tak jak jest to ogólnie przyjęte w takich rozwiązaniach. Warto spróbować. Co do jakości nie wypowiadam się, bo to można ocenić dopiero w praktyce.