R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: laloom »

potrzebuję pomocy!

na 3 biegu przy 5000 obrotów auto nie miało mocy i wyskoczyło "engine failure, reduced power". Dziwne, bo przy zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika błąd nadal jest. Auto jeździ normalnie, nie wygląda aby brakowało mu mocy, ale na 3 biegu przy 5000 obrotów po prostu się dusi, nie ma mocy. Zwykle szło do 6000-7000 obrotów zanim odcinało.

Olej w normie, regularnie wymieniany, miesiąc temu wymieniane świece.

Jakieś pomysły co to może być? Niestety na podpięcie pod komputer musze poczekać parę dni..

jakieś dwa miesiące temu pojawiło się dławienie silnika po którym wyskakiwał ten sam błąd, po czym gasł po ponownym zapaleniu silnika, oraz falowanie obrotów. Na komputerze w BMW wyszło, że było za małe ciśnienie na którymś cylindrze i poniżej 5l paliwa w baku. Poradzono Mi właśnie wtedy aby wymienić świece i nie dopuszczać do głębokiej rezerwy. Tak też robiłem i nie było problemów, aż do dzisiaj...

odłączyłem akumulator na 10min, nie pojawiał się komunikat "engine failure, reduced power", aż do momentu do póki znowu go nie pocisnąłem na 3 bieg powyżej 5000 obrotów... i od nowa, błąd który nie gaśnie :(
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: maniujr »

Obstawiam pompę paliwa, albo filtr. Wygląda, że brakuje mu paliwa na wysokich obrotach skoro na niskich jest ok.

Może też być, że turbo przeładowuje... wtedy ECU odcina moc, aby nie było kabum :roll:

Komp Ci powie prawdę...
Yoshi
Nowy
Nowy
Posty: 43
Rejestracja: 07 paź 2015, 19:54
Posiadane auto: Mini Cooper S R56
Lokalizacja: Kraków

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: Yoshi »

lepiej to ogarnąc bo zeby spalanie stukowe sie nie pojawiło .
miałem co prawda w innym aucie że regulator ciśnienia paliwa zaczął padać i przy onbciażeniu też wywalał mi bład i komp gasił silnik, potem odpalałem i wszystko było ok do puki nie pocisnołem np przy wyprzedzaniu.
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: laloom »

maniujr - filtr paliwa w R56 nie jest elementem wymienialnym.

yoshi - co to jest spalnie stukowe?
Yoshi
Nowy
Nowy
Posty: 43
Rejestracja: 07 paź 2015, 19:54
Posiadane auto: Mini Cooper S R56
Lokalizacja: Kraków

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: Yoshi »

wystepuje gdy mamy zła proporcje paliwa do powietrza, choć z drugiej strony mini jest na tyle nowym silnikiem że BMW pewnie dodało knock sensor-a i komp przy wyłapaniu stuku cofa zapłon aby uniknąć awarii najczesciej tłoka .tak na szybko z neta , choć ja bym za mocno nie przybierał tego tekstu do głowy bo nasze furki są budowane ostrzejsza jazde a stukowe moze mieć przyceny uszkodzenia elementów układu paliwowego lub zapłonowego. skoro Koledze wywala błeda to trzeba to zdiagnozować i naprawić (wymienić) wadliwy element.
o spalaniu stukowym pobrane z neta ;
Spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) – zjawisko nieprawidłowego, nierównomiernego, wybuchowego spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie iskrowym.

Podczas prawidłowego procesu spalania ciśnienie nad tłokiem pod koniec suwu sprężania ma wartość około 10 kG/cm². Mieszanka paliwowo-powietrzna przed samym końcem suwu sprężania (kąt wyprzedzenia zapłonu) zapala się od iskry świecy i płomień rozprzestrzenia się przez całą komorę spalania ze stałą prędkością około 30–60 m/s. Powstaje duża ilość gazów spalinowych, co powoduje wzrost ciśnienia w komorze do ponad 60 kG/cm², wywołując odpowiedni ruch tłoka. Pojedynczy akt spalania mieszanki trwa około 0,001 s.

Podczas spalania stukowego w momencie zapłonu iskra zapala mieszankę w okolicy świecy, co powoduje jednocześnie sprężenie pozostałego ładunku w komorze spalania. Wzrost ciśnienia oraz podwyższona temperatura wywołuje samozapłon i gwałtowne spalenie się mieszanki w przeciwległym końcu komory. Proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i spalanie następuje nieprawidłowo, z wielokrotnie większą prędkością przekraczającą 1000 m/s. Wywołuje to charakterystyczny stuk. Spalanie stukowe znacznie obciąża cieplnie oraz mechanicznie tłok, korbowód i inne elementy silnika.

Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:

zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra[1].
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: flapjck1 »

laloom pisze:maniujr - filtr paliwa w R56 nie jest elementem wymienialnym.

?

Albo ty albo ten kto ci to powiedzial nie ma racji
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: flapjck1 »

Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: laloom »

flpjck1
może się źle wyraziłem; filtrpaliwa w R56 nie jest elementem który się wymienia okresowo - w ogóle się go nie wymienia. Skąd to wiem - potwierdzone przez dwa różne ASO BMW!

Masz jakiś pomysł co może być przyczyną mojego problemu?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: flapjck1 »

Ten filtr paliwa o ktorym aso twierdza ze sie nie wymienia bo po co to w sumie rozsadna mozliwosc
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: flapjck1 »

Ile masz przebiegu?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: laloom »

na liczniku 170tyś, silnik wymieniany w ASO na 60tyś, czyli w sumie 110tyś :)

podłączyłem jakiś komputer z allegro ELM327 i na telefonie dwa programy nie zdiagniozowały żadnego błędu, pomimo że zaświecił się "engine faiilure, reduced power", natomiast z aktualnych odczytów nie mógł zczytać informacji z "oxygen sensor" i "catalyst". Przy ciśnięciu turbina zaczyna świszczeć inaczej niż zwykle. Zastanawiam się czy to może szlak nie trafił boost sensora (map sensor) lub czujnik powietrza przy katalizatorze...

kiedyś miałem podobny objaw w innym aucie jak padła pompa paliwa, chociaż tam miał problem aby w ogóle wejść na wysokie obroty na biegu jałowym, tutaj czegoś takiego nie ma... niestety muszę czekać na podłączenie lepszego kompa...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: flapjck1 »

Sprawdz cisnienie paliwa
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: laloom »

jak mogę sprawdzić ciśnienie paliwa?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: flapjck1 »

Zegar trżeba podpiac przy listwie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
laloom
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 28 gru 2014, 22:07
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Gdańsk

Re: R56 dusi się powyżej 5000 obrotów

Post autor: laloom »

to ponad moje możliwości. Musze czekac na komputer :(
ODPOWIEDZ