12G995

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

12G995

Post autor: Beny »

cześć,
ponieważ nabyłem trochę "gruzu" miniakowego
chciałbym zapytać znawców z jakiego silnika pochodzi głowica 12G995?
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 890
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: 12G995

Post autor: Psztymucel »

To jest od Austina Healey Sprite Mk I, czyli do 1000.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: 12G995

Post autor: Beny »

No właśnie też tak doczytalem ale nie byłem pewien czy dobrze
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 890
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: 12G995

Post autor: Psztymucel »

Ja też tylko doczytałem :-) Taki numer nigdy nie występował w głowicach do Mini. Nie mniej jest to silnik serii A, więc może pasuje.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: 12G995

Post autor: Beny »

W mojej sytuacji napewno będzie pasowała tam gdzie liczą się kilogramy ;)
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 12G995

Post autor: flapjck1 »

Pokaz jej zdjecia, od gory, dolu i w kanaly
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 12G995

Post autor: markfive »

Zaryzykuję opinię, że jest to głowica 12G295 :)

Tomek, sprawdź jeszcze raz dokładnie oznaczenie tej głowicy. Oczyść dobrze nadlew w tym miejscu ( ewentualnie pokaż foto).
Nigdzie nie spotkałem się z takim typem oznaczenia głowicy dla silników o pojemności 948cc, jak przykładowo odnaleziony w sieci temat dotyczący austina healey sprite MK1. Podobne silniki 948 cc montowane były również w Austin A30 i Morris Minor 1000. Głowice montowane w tych silnikach to 12A1456, 2A629 oraz rzadko spotykane 2A3 AF2 AS3.
Podejrzewam, że zarówno w opisie na powołanej stronie www jak i w Twoim przypadku jest to błąd. Podobnie jak do silnika A serii 948 również do 998 montowane były głowice 12G295 jako element tuningu amatorskiego lub fabrycznego ( w przypadku modeli klasyka mini Cooper).

Zależy mi na wyjaśnieniu tej kwestii, po to by nie powielać w sieci ewentualnych pomyłek, gdy ktoś kolejny będzie szukał takiej informacji.
ODPOWIEDZ