achib pisze:...światła mijania nie działają - pozycyjne tak, nie działają także kierunkowskazy, ani awaryjne (przerywacz nie, reaguje nic nie tyka) - sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przeczyściłem ich styki wydaja się być ok.
Problem ze światłami mijania zazwyczaj ma związek z uszkodzeniem głównego wyłącznika świateł ( dwu położeniowy klawisz na desce)
Wypnij ten wyłącznik z kostki, w kostce są trzy okrągłe gniazda - połączenie prądowego (+) z drugim zasila światła pozycyjne, z trzecim światła mijania i drogowe. Jeżeli zaświecą i bedzie działać zmiana przy kierownicy to trzeba wymienic przełącznik główny.
Zdarza sie również że w przypadku kiepskiego styku elementów wyłącznika świateł awaryjnych nie działają również kierunkowskazy ponieważ w tym wyłączniku zbiegają się obwody zarówno lewej jak i prawej strony (kierunkowskazy) jak i zasilanie przerywacza świateł awaryjnych. Przerywacz kierunkowskazów znajduje sie wewnatrz auta w okolicy zestawu wskaźników natomiast przerywacz świateł awaryjnych jest na przegrodzie od strony silnika.
EDIT 7.01 dodatkowe informacje dot: świateł awaryjnych
Znajdź bezpiecznik liniowy (w oprawce podobnej do zasilających kiedyś proste radia samochodowe) znajdujący się pod maską w okolicy obudowy filtra powietrza. Który ?
Ten do którego z jednej strony dochodzi przewód fioletowy z pomarańczowym paskiem a z drugiej brązowy. rozbierz oprawkę oczyść drobnym papierem ściernym końcówki stykowe. Sprawdź czy sprężynka nie zardzewiała iczy bezpecznik swobodnie sie w oprawce porusza i końcówki do niego dobrze stykają. Jeżeli przepalony wymień.
Diagnozę radzę zacząć od sprawdzenia elementów o których piszę. Jeżeli instalacja była jak podejrzewasz przerabiana nie oczekuj że ktoś na forum odpowie Ci gdzie tkwi bład.
Ogólnie instalacja w gaźnikowym miniaku (przed SPI i MPI) jest tak banalnie prosta, że każdy elektryk samochodowy przy pomocy zwykłej kontrolki z żarówką powinien sobie poradzić
