Regulacja obrotow silnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: flapjck1 »

nie poradzisz sobie sam raczej
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Chris11 »

Potwierdzam... Jeśli nigdy tego nie robiłeś i się na tym nie znasz, to raczej bardziej go uszkodzisz niż naprawisz.
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Lukas »

Hmm. Raczej nie motywujecie Panowie za bardzo adeptów mechaniki :) Jak nie spróbuję to się nigdy nie nauczę. Wygrzebie w necie jakieś manuale, na YouTube coś też pewnie znajdę na ten temat i chyba spróbuję. Uczulcie mnie tylko co tam jest najdelikatniejsze, co można łatwo uszkodzić, żebym tego nie ruszał :) Tylko plisss, nie piszcie "gaźnik" :lol: .

Pewnie przerabialiście ten temat sami i macie doświadczenie, może jakieś zdjęcia z tej operacji, może coś możecie podpowiedzieć lub wskazać stronę w necie?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: se7ven »

Masz odpowiednie narzędzia np. do regeneracji osi przepustnicy?
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: markfive »

Lukas pisze:Hmm. Raczej nie motywujecie Panowie za bardzo adeptów mechaniki :) Jak nie spróbuję to się nigdy nie nauczę. ...
...Pewnie przerabialiście ten temat sami i macie doświadczenie, może jakieś zdjęcia z tej operacji, może coś możecie podpowiedzieć lub wskazać stronę w necie?
Kilka podstawowych informacji znajdziesz na mojej stronie : Budowa i obsługa gaźnika HS4
Ilustracje i opis
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Lukas »

Kilka podstawowych informacji znajdziesz na mojej stronie : Budowa i obsługa gaźnika HS4 Ilustracje i opis
Dziękuję Marek. Stronę znam, sporo na niej czasu spędziłem. Piszesz w sposób, który pomaga mi zrozumieć sporo tematów.
Masz odpowiednie narzędzia np. do regeneracji osi przepustnicy?
Pewnie nie wszystkie, nawet nie wiem jakie specjalne narzędzia powinienem mieć. Mam zamiar kupić kit serwisowy do tego gaźnika i zgodnie z instrukcją wymienić to co jest w tym zestawie. Jeśli gdzieś utknę, napiszę na forum, na pewno pomożecie. Jeśli utknę na amen to spakuję części i pojadę do kogoś kto się na tym dobrze zna po pomoc. Wymiana kilku uszczelek i zaworków to nie taki straszny wyczyn. Oś przepustnicy jest chyba w tym zestawie serwisowym, prawda?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: se7ven »

Oś jest ale rozwiertaków nie ma więc tak prosto tego nie zmienisz.
Ja bym się mocno zastanowił nad regeneracją gaźnika bo jak dobrze poszukasz to za cenę części kupisz nowy kompletny HS4 bo jest ich dużo.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Lukas »

Sam już nie wiem. Znalazłem firmę regenerującą gaźniki w mojej okolicy. Regeneracja kosztuje 300 pln + części. Oni zrobią to na pewno lepiej niż ja. Może ja zacznę od czegoś prostszego...

W ramach regeneracji robią to: gaźnik jest rozbierany na najdrobniejsze elementy, wyczyszczony, przedmuchane kanały.. uszczelniona zostaje oś przepustnicy (tulejki metalowo-teflonowe), wymienione na nowe uszczelki, zaworek, przepony (uszczelnienie aby nie dostawało się do gaźnika "lewe" powietrze)

Znacie tą firmę? - http://eter-mot.com/Eter-Mot
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: flapjck1 »

ja znam, ale SU bym im nie oddal
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Lukas »

A jakieś uzasadnienie tej opinii? Źle robią? Kradną? Przeklinają? :razz:
Może znasz inną firmę godną polecenia?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: flapjck1 »

bylem u nich wiele razy po graty do webera czy dellorto, ogladalem zreanimowane przez nich HS-y podwojne, mimo regeneracji, to co najwazniejsze, czyli przepustnica ( oska ) miala luzy

odnosnie twojego wczesniejszego wpisu:

w SU HS nie stosuje sie tulejek teflonowo - metalowych czy innych uszczelniaczy

zastaw naprawczy to tulejki z brazu ktore trzeba wcisnac w odpowiednio powiekszone wczesniej otwory i nastepnie obrobic je do potrzebnego rozmiaru ( oski )

pic polega na tym ze trzeba wiedziec na jakie luzy mozna sobie pozwolic - za male spowoduja zacieranie sie i zawieszanie przepustnicy, za duze natomiast nie zlikwiduja klopotow, czyli przedmuchow po osce i jej ruchu promieniowego
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Lukas »

Rozumiem. Czyli niby robią, ale bez przykładania się... No i co tu teraz zrobić?
odnosnie twojego wczesniejszego wpisu
To fragment maila od nich, tak określili zakres prac i podali linki do części

Zestaw naprawczy
Tulejki
aymoo.pl
Awatar użytkownika
gawa
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 109
Rejestracja: 18 lut 2005, 21:07
Posiadane auto: Mini British Open
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: gawa »

Naprawa i regulacja gaźników samochodowyc
Wiesław Pietrzyk
Warszawa
Szarych Szeregów 1
tel. 226326951
godz. 7-16

Ile biorą nie wiem.
pozdrawiam
Waldek

601348937
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: flapjck1 »

ci to dopiero sa giganci
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Lukas »

Flap, pan Pietrzyk też nie? Ty pewnie robisz sobie sam, prawda? Jest gdzieś w Warszawie albo okolicy gaźnikowiec godny polecenia Twoim zdaniem?
aymoo.pl
ODPOWIEDZ