regeneracja gwintu korka spustowego oleju
Moderator: flapjck1
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
regeneracja gwintu korka spustowego oleju
Coraz częściej się zdarza że kończy się gwint w obudowie skrzyni biegów, mam dwie metody na naprawę tego gwintu. Najłatwiej jest go zregenerować przy remoncie skrzyni biegów, wtedy to najłatwiej jest zaspawać otwór i nagwintować nowy gwint. Najgorzej jest gdy przytrafi się zerwanie gwintu przy zmianie oleju, wtedy jedynie wchodzi w rachubę wstawienie tzw. sprężynki helicoili
- Załączniki
-
- IMG_0535.JPG (135.28 KiB) Przejrzano 2061 razy
-
- IMG_0533.JPG (113.95 KiB) Przejrzano 2061 razy
-
- IMG_0532.JPG (117.67 KiB) Przejrzano 2061 razy
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
napisz jeszcze jakiego gwintownika użyłeś może się przydać ta wiadomośc
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
Taki jak jest na korkuMayon pisze:napisz jeszcze jakiego gwintownika użyłeś może się przydać ta wiadomośc
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
A tu druga naprawa na samochodzie
- Załączniki
-
- wkręcanie sprężynki
- IMG_2569.JPG (97.44 KiB) Przejrzano 2044 razy
-
- gwintowanie pod sprężynkę
- IMG_2568.JPG (115.16 KiB) Przejrzano 2044 razy
-
- IMG_2567.JPG (137.35 KiB) Przejrzano 2044 razy
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
Gwint prawie gotowy, jeszcze tylko złamanie końcówki do wkręcania
- Załączniki
-
- IMG_2570.JPG (106.93 KiB) Przejrzano 2040 razy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
jest lepszy sposób niż sprężynki helicoili które często wykręcają się razem ze śrubą. Mowa o zestawie tulejek TIME-SERT (oczywiście wurth'a ) Dodam,że w aluminiowych silnikach rajdowych wszystkie gwinty robione są z tulejek time-serth ze specjalnej mocnej stali.Zestaw jest drogi ale potem można dokupować tylko same tulejki różnych rozmiarów.Można kupić pojedyncze zestawy pod jeden rozmiar gwintu.
http://www.youtube.com/watch?v=ggz8AguYtKM
http://www.youtube.com/watch?v=ggz8AguYtKM
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
Rzekłbym że to jest zbyt skomplikowany proces przez co jest drogi. Będzie u mnie handlowiec to go zapytam ile to utrudnienie będzie kosztować
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
Gibki Staruszek pisze:jest lepszy sposób niż sprężynki helicoili które często wykręcają się razem ze śrubą.
Miałem kiedyś w ten sposób regenerowany gwint śruby spustowej w korpus skrzyni biegów w KTMie. W moim przypadku nie było z nią żadnych problemów, pomimo dosyć częstych wymian oleju.
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
a pytanko
nie można po prostu przegwintować na większy rozmiar?? i zastosować inny "korek"
nie można po prostu przegwintować na większy rozmiar?? i zastosować inny "korek"
sądu nie ma... ale wyrok wydany na wieczność, z ogólnego też mnie wyrzucą;-)
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
Korek od mini już sam w sobie jest duży, średnica zew gwintu 15,8mm i nasadka do odkręcenia niego 24mm. W to miejsce trudno coś większego wpasować i przy oryginalę lepiej pozostać
- dziesio
- Super użytkownik
- Posty: 1105
- Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
ja w poprzedniej obudowie skrzyni biegow miałem przegwinowane i zamienione śrubę z łepkiem ampulowym. Problemem było to, że nie miała ona pułapki magnetycznej, także rozwiązanie było tylko tymczasowe.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
ja myślę ,że jak raz tym zrobisz to zapomnisz o spawaniu. i pamiętaj, że dostępne są zestawy pod jeden gwint i można też pewnie dostać calowe choć wtedy radzę tulejek kupić na zapas bo w Polsce wiesz jak calowe są popularnemonsterk pisze: ... zapytam ile to utrudnienie będzie kosztować
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
Nie przekonałeś mnie, szczególnie ze zazwyczaj zaspawuje dużo większe otwory i tak zmasakrowane ze ani sprężynka i tulejka nie pomogą
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
Ja widzę mały sens zastosowania tego cuda... Gwint stalowy będzie dużo bardziej wytrzymały niż aluminiowy. Tak więc połączenie obydwóch metod powinno dać najlepsze rozwiązanie.
Inna sprawa jest, że konstrukcja tego rozwiązania powinna być taka, że gwint w skrzyni powinien być o jedną klasę wytrzymałości większy niż gwint na śrubie, tak aby w razie problemów urywać gwint w korku, a nie w skrzyni.
W.
Inna sprawa jest, że konstrukcja tego rozwiązania powinna być taka, że gwint w skrzyni powinien być o jedną klasę wytrzymałości większy niż gwint na śrubie, tak aby w razie problemów urywać gwint w korku, a nie w skrzyni.
W.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju
mam zastosowane takie gwinty w niektorych czesciach w nowych autach, urywa sie gwint w tulejce a nie tulejka w materiale
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow