regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: monsterk »

Coraz częściej się zdarza że kończy się gwint w obudowie skrzyni biegów, mam dwie metody na naprawę tego gwintu. Najłatwiej jest go zregenerować przy remoncie skrzyni biegów, wtedy to najłatwiej jest zaspawać otwór i nagwintować nowy gwint. Najgorzej jest gdy przytrafi się zerwanie gwintu przy zmianie oleju, wtedy jedynie wchodzi w rachubę wstawienie tzw. sprężynki helicoili
Załączniki
IMG_0535.JPG
IMG_0535.JPG (135.28 KiB) Przejrzano 2065 razy
IMG_0533.JPG
IMG_0533.JPG (113.95 KiB) Przejrzano 2065 razy
IMG_0532.JPG
IMG_0532.JPG (117.67 KiB) Przejrzano 2065 razy
Mayon
Wiarus
Wiarus
Posty: 652
Rejestracja: 01 paź 2007, 15:23
Posiadane auto:
Lokalizacja: Tczew

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: Mayon »

napisz jeszcze jakiego gwintownika użyłeś może się przydać ta wiadomośc
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: monsterk »

Mayon pisze:napisz jeszcze jakiego gwintownika użyłeś może się przydać ta wiadomośc
Taki jak jest na korku :wink:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: monsterk »

A tu druga naprawa na samochodzie
Załączniki
wkręcanie sprężynki
wkręcanie sprężynki
IMG_2569.JPG (97.44 KiB) Przejrzano 2048 razy
gwintowanie pod sprężynkę
gwintowanie pod sprężynkę
IMG_2568.JPG (115.16 KiB) Przejrzano 2048 razy
IMG_2567.JPG
IMG_2567.JPG (137.35 KiB) Przejrzano 2048 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: monsterk »

Gwint prawie gotowy, jeszcze tylko złamanie końcówki do wkręcania
Załączniki
IMG_2570.JPG
IMG_2570.JPG (106.93 KiB) Przejrzano 2044 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: Gibki Staruszek »

jest lepszy sposób niż sprężynki helicoili które często wykręcają się razem ze śrubą. Mowa o zestawie tulejek TIME-SERT (oczywiście wurth'a :razz: ) Dodam,że w aluminiowych silnikach rajdowych wszystkie gwinty robione są z tulejek time-serth ze specjalnej mocnej stali.Zestaw jest drogi ale potem można dokupować tylko same tulejki różnych rozmiarów.Można kupić pojedyncze zestawy pod jeden rozmiar gwintu.

http://www.youtube.com/watch?v=ggz8AguYtKM
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: monsterk »

Rzekłbym że to jest zbyt skomplikowany proces przez co jest drogi. Będzie u mnie handlowiec to go zapytam ile to utrudnienie będzie kosztować 😃
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: TRIP »

Gibki Staruszek pisze:jest lepszy sposób niż sprężynki helicoili które często wykręcają się razem ze śrubą.

Miałem kiedyś w ten sposób regenerowany gwint śruby spustowej w korpus skrzyni biegów w KTMie. W moim przypadku nie było z nią żadnych problemów, pomimo dosyć częstych wymian oleju.
Awatar użytkownika
czestermo
Zarząd
Zarząd
Posty: 1393
Rejestracja: 29 sty 2005, 12:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: czestermo »

a pytanko
nie można po prostu przegwintować na większy rozmiar?? i zastosować inny "korek"
sądu nie ma... ale wyrok wydany na wieczność, z ogólnego też mnie wyrzucą;-)
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: monsterk »

Korek od mini już sam w sobie jest duży, średnica zew gwintu 15,8mm i nasadka do odkręcenia niego 24mm. W to miejsce trudno coś większego wpasować i przy oryginalę lepiej pozostać
Awatar użytkownika
dziesio
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1105
Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: warszawa

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: dziesio »

ja w poprzedniej obudowie skrzyni biegow miałem przegwinowane i zamienione śrubę z łepkiem ampulowym. Problemem było to, że nie miała ona pułapki magnetycznej, także rozwiązanie było tylko tymczasowe.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: Gibki Staruszek »

monsterk pisze: ... zapytam ile to utrudnienie będzie kosztować 😃
ja myślę ,że jak raz tym zrobisz to zapomnisz o spawaniu. i pamiętaj, że dostępne są zestawy pod jeden gwint i można też pewnie dostać calowe choć wtedy radzę tulejek kupić na zapas bo w Polsce wiesz jak calowe są popularne :grin:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: monsterk »

Nie przekonałeś mnie, szczególnie ze zazwyczaj zaspawuje dużo większe otwory i tak zmasakrowane ze ani sprężynka i tulejka nie pomogą
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 890
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: Psztymucel »

Ja widzę mały sens zastosowania tego cuda... Gwint stalowy będzie dużo bardziej wytrzymały niż aluminiowy. Tak więc połączenie obydwóch metod powinno dać najlepsze rozwiązanie.

Inna sprawa jest, że konstrukcja tego rozwiązania powinna być taka, że gwint w skrzyni powinien być o jedną klasę wytrzymałości większy niż gwint na śrubie, tak aby w razie problemów urywać gwint w korku, a nie w skrzyni.

W.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: regeneracja gwintu korka spustowego oleju

Post autor: flapjck1 »

mam zastosowane takie gwinty w niektorych czesciach w nowych autach, urywa sie gwint w tulejce a nie tulejka w materiale
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ