Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

oskar
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 397
Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opalenica

Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: oskar »

Czy podłączenie jajka z wskaźnikiem ciśnienia oleju i poziomu benzyny do instalacji z licznikiem potrójnym (taki ok.90r.) jest możliwe?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: markfive »

Tak. Trzeba zastosować przejściówkę instalacji. Jeżeli chodzi o wskaźnik ciśnienia oleju to jest on "mechaniczny" czyli połączony jest rurką bezposrednio z wyjsciem na dotychczasowy czujnik lampki kontrolnej. Sa dostępne zestawy do podłaczenia z trójnikiem by równoczesnie wkręcić dotychczasowy czujnik lampki kontrolnej spadku cisnienia oleju.
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: _michal_ »

mozliwe jest - w którymś minimagu była nawet fotorelacja z takiej zmiany
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: _michal_ »

PM05 to numer wiązki do konwersji do kupienia w minispares.com
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Podłączenie "jajka".

Post autor: kamal1 »

Podłączenie jest banalnie proste. To tylko kilka przewodów zakończonych konektorami bądź
końcówkami lutowniczymi pod wkręt. Nieco trudności może sprawić połączenie z etyczką od
nowszych zegarów.Są na to 2 sposoby: 1. dolutowanie poszczególnych przewodów za wtyczką i zaizolowanie wtyczki i lutów. 2. nieco trudniejsze to wykonanie gniazda dopasowanego do wtyczki. (Ktoś kupił ode mnie komplet zegarów "jajko" wraz z wykonaną przezemnie wiązką zakończoną wspomnianym gniazdem.Nie pamiętam kto ale może mógłby podesłać zdięcie.
oskar
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 397
Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opalenica

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: oskar »

Wolałbym właśnie zrobić to we własnym zakresie, przewód olejowy mam, obawiałem się tylko tego podłączenia przewodów do nowszej wiązki. Jakby ktoś miał jakies zdjęcie to też będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
dziesio
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1105
Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: warszawa

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: dziesio »

mam zestaw do konwersji z nowszej instalacji zakupiony w minispares i mógłbym się go pozbyć.
oskar
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 397
Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opalenica

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: oskar »

spróbuję to podłączyć, a jak nie dam rady, to dam Ci znać.
oskar
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 397
Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opalenica

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: oskar »

Wszystko by było, tylko nie jestem jeszcze pewien do czego są przewody z kostki od licznika nowszego (90r.) w kolorach:
- zielono-czarny (chyba do wskaźnika benzyny, ale wolę zapytać)
- niebiesko-zielony
- biały

Jeśli ktoś kojarzy, będę wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
Biper
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 154
Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: Biper »

http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... pic=115376
z tym poradnikiem oraz z pomocą forumowiczów u mnie wyszło :)
oskar
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 397
Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opalenica

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: oskar »

Dzięki, w zasadzie prawie wszystko mi to wyjaśniło, choć ciężko z angielskim kolory odczytałem. Jak rozumiem przewód biały musi być podłączony żeby działał brązowo-żółty od kontrolki alternatora?

W linku przesyłam taki licznik od przodu:
http://www.google.pl/search?aq=&hl=pl&r ... B640%3B480

A poniżej zdjęcia jak mam podłączone:

Jak mogę prosić żeby ktoś rzucił okiem czy jest w miarę dobrze
Załączniki
IMG_2572.JPG
IMG_2572.JPG (149.27 KiB) Przejrzano 2120 razy
IMG_2577.JPG
IMG_2577.JPG (194.68 KiB) Przejrzano 2120 razy
IMG_2574.JPG
IMG_2574.JPG (206.47 KiB) Przejrzano 2120 razy
oskar
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 397
Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opalenica

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: oskar »

a w zasadzie chodzi przede wszystkim o przewody niebieskie:
Jeden z jednej strony podłączony jest do białego przewodu Ignition Live i brązowo-żółtego Ignition warning light w obudowie licznika a z drugiej rozgałęzia sie na dwa podłączone do wskaźnika paliwa (jak na zdjęciach).
No i te dwa niebieskie przewody na obudowie połączone z czarnym (są na wysokości temp. wody), dlatego chciałem je połączyć z niebiesko-zielonym z kostki.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: monsterk »

Szkoda że nie napisałeś na początku ze montujesz zegary z innocentii bo to ma znaczenie, i żadne kolory się nie zgadzają
oskar
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 397
Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opalenica

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: oskar »

Kolory od jajka są zupełnie inne, ale przewody z kostki podłączyłem w te miejsca, gdzie sa poszczególne wskaźniki. Licznik działa w zasadzie cały, ale pozostały mi te niebieskie przewody, o których pisałem wcześniej. Dlatego wolałbym żebyś pisał dalej, bo to mi nic nie mówi.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: monsterk »

Poszukaj schematu inno, bo ja sie jeszcze nie spotkalem z takim schematem
ODPOWIEDZ