Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Opalenica
Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
Czy podłączenie jajka z wskaźnikiem ciśnienia oleju i poziomu benzyny do instalacji z licznikiem potrójnym (taki ok.90r.) jest możliwe?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
Tak. Trzeba zastosować przejściówkę instalacji. Jeżeli chodzi o wskaźnik ciśnienia oleju to jest on "mechaniczny" czyli połączony jest rurką bezposrednio z wyjsciem na dotychczasowy czujnik lampki kontrolnej. Sa dostępne zestawy do podłaczenia z trójnikiem by równoczesnie wkręcić dotychczasowy czujnik lampki kontrolnej spadku cisnienia oleju.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 450
- Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Scotland, UK
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
mozliwe jest - w którymś minimagu była nawet fotorelacja z takiej zmiany
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
-
- Swój Człowiek
- Posty: 450
- Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Scotland, UK
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
PM05 to numer wiązki do konwersji do kupienia w minispares.com
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
Podłączenie "jajka".
Podłączenie jest banalnie proste. To tylko kilka przewodów zakończonych konektorami bądź
końcówkami lutowniczymi pod wkręt. Nieco trudności może sprawić połączenie z etyczką od
nowszych zegarów.Są na to 2 sposoby: 1. dolutowanie poszczególnych przewodów za wtyczką i zaizolowanie wtyczki i lutów. 2. nieco trudniejsze to wykonanie gniazda dopasowanego do wtyczki. (Ktoś kupił ode mnie komplet zegarów "jajko" wraz z wykonaną przezemnie wiązką zakończoną wspomnianym gniazdem.Nie pamiętam kto ale może mógłby podesłać zdięcie.
końcówkami lutowniczymi pod wkręt. Nieco trudności może sprawić połączenie z etyczką od
nowszych zegarów.Są na to 2 sposoby: 1. dolutowanie poszczególnych przewodów za wtyczką i zaizolowanie wtyczki i lutów. 2. nieco trudniejsze to wykonanie gniazda dopasowanego do wtyczki. (Ktoś kupił ode mnie komplet zegarów "jajko" wraz z wykonaną przezemnie wiązką zakończoną wspomnianym gniazdem.Nie pamiętam kto ale może mógłby podesłać zdięcie.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Opalenica
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
Wolałbym właśnie zrobić to we własnym zakresie, przewód olejowy mam, obawiałem się tylko tego podłączenia przewodów do nowszej wiązki. Jakby ktoś miał jakies zdjęcie to też będę wdzięczny.
- dziesio
- Super użytkownik
- Posty: 1105
- Rejestracja: 17 sty 2005, 21:17
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
mam zestaw do konwersji z nowszej instalacji zakupiony w minispares i mógłbym się go pozbyć.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Opalenica
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
spróbuję to podłączyć, a jak nie dam rady, to dam Ci znać.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Opalenica
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
Wszystko by było, tylko nie jestem jeszcze pewien do czego są przewody z kostki od licznika nowszego (90r.) w kolorach:
- zielono-czarny (chyba do wskaźnika benzyny, ale wolę zapytać)
- niebiesko-zielony
- biały
Jeśli ktoś kojarzy, będę wdzięczny za pomoc.
- zielono-czarny (chyba do wskaźnika benzyny, ale wolę zapytać)
- niebiesko-zielony
- biały
Jeśli ktoś kojarzy, będę wdzięczny za pomoc.
- Biper
- Swój Człowiek
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
- Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
http://www.theminiforum.co.uk/forums/in ... pic=115376
z tym poradnikiem oraz z pomocą forumowiczów u mnie wyszło
z tym poradnikiem oraz z pomocą forumowiczów u mnie wyszło
-
- Swój Człowiek
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Opalenica
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
Dzięki, w zasadzie prawie wszystko mi to wyjaśniło, choć ciężko z angielskim kolory odczytałem. Jak rozumiem przewód biały musi być podłączony żeby działał brązowo-żółty od kontrolki alternatora?
W linku przesyłam taki licznik od przodu:
http://www.google.pl/search?aq=&hl=pl&r ... B640%3B480
A poniżej zdjęcia jak mam podłączone:
Jak mogę prosić żeby ktoś rzucił okiem czy jest w miarę dobrze
W linku przesyłam taki licznik od przodu:
http://www.google.pl/search?aq=&hl=pl&r ... B640%3B480
A poniżej zdjęcia jak mam podłączone:
Jak mogę prosić żeby ktoś rzucił okiem czy jest w miarę dobrze
- Załączniki
-
- IMG_2572.JPG (149.27 KiB) Przejrzano 2120 razy
-
- IMG_2577.JPG (194.68 KiB) Przejrzano 2120 razy
-
- IMG_2574.JPG (206.47 KiB) Przejrzano 2120 razy
-
- Swój Człowiek
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Opalenica
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
a w zasadzie chodzi przede wszystkim o przewody niebieskie:
Jeden z jednej strony podłączony jest do białego przewodu Ignition Live i brązowo-żółtego Ignition warning light w obudowie licznika a z drugiej rozgałęzia sie na dwa podłączone do wskaźnika paliwa (jak na zdjęciach).
No i te dwa niebieskie przewody na obudowie połączone z czarnym (są na wysokości temp. wody), dlatego chciałem je połączyć z niebiesko-zielonym z kostki.
Jeden z jednej strony podłączony jest do białego przewodu Ignition Live i brązowo-żółtego Ignition warning light w obudowie licznika a z drugiej rozgałęzia sie na dwa podłączone do wskaźnika paliwa (jak na zdjęciach).
No i te dwa niebieskie przewody na obudowie połączone z czarnym (są na wysokości temp. wody), dlatego chciałem je połączyć z niebiesko-zielonym z kostki.
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
Szkoda że nie napisałeś na początku ze montujesz zegary z innocentii bo to ma znaczenie, i żadne kolory się nie zgadzają
-
- Swój Człowiek
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Opalenica
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
Kolory od jajka są zupełnie inne, ale przewody z kostki podłączyłem w te miejsca, gdzie sa poszczególne wskaźniki. Licznik działa w zasadzie cały, ale pozostały mi te niebieskie przewody, o których pisałem wcześniej. Dlatego wolałbym żebyś pisał dalej, bo to mi nic nie mówi.
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji
Poszukaj schematu inno, bo ja sie jeszcze nie spotkalem z takim schematem