Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

viso

Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: viso »

Mam problem z gaźnikiem SU , silnik pracuje prawidłowo i płynnie wchodzi na obroty ale powyżej 3 tys obr zaczyna się dławić . Jak przytkam wlot powietrza na obudowie filtra problem ustępuje i silnik pracuje prawidłowo powyżej 3 tys/obr.
Jaki olej najlepiej zastosować do tego gaźnika i jaka powinna być jego ilość ?
zdjęcie tego gaźnika w załączniku.
Załączniki
gaznik_SH_HIF_1.jpg
gaznik_SH_HIF_1.jpg (326.84 KiB) Przejrzano 4185 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: se7ven »

W lecie 20W50 w zimie ATF.
W tym gaźniku nie tylko olej jest ważny - spręzyna, jaki tłumik?, sprawdź środek czy nic się nie blokuje (chodzi płynnie góra- dół).
A jak już zamieszczasz taki post to napisz jakie są komponenty silnika (aparat, iglica) i jego stan
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
viso

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: viso »

właśnie tłumik końcowy został wymieniony
Załączniki
Tłumik konstrukcja stal nierdzewna
Tłumik konstrukcja stal nierdzewna
tłumik_inox_mini.JPG (326.44 KiB) Przejrzano 4178 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: se7ven »

Tłumik wydechu nie ma nic wspólnego. Chodzi o tłumik w gaźniku (jaki jest symbol na czarnej pokrywie LZX ....)
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
viso

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: viso »

Nie nic mechanicznie nie jest blokowane , zresztą jak robię próbę z przysłoniętym wlotem powietrza to silnik wchodzi na wyższe obroty powyżej 3tys bez problemu .
Tłumik po zrobieniu i montażu wygląda tak
Załączniki
tłumik_wymiana.jpg
tłumik_wymiana.jpg (600.06 KiB) Przejrzano 4177 razy
viso

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: viso »

Oznaczenie LZX 1505
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: markfive »

Może napisz co w koncu wykombinowałeś z pompą paliwa. Czy nadal masz pompe z SPI czy inną do gaźnikowców o której pisałes w innym temacie. Jeżeli tak to po co teraz trójnik na dojściu paliwa do gaźnika. Czy na pompie z SPI też nie wchodził na obroty powyżej 3 tys ? czy to nowy problem.
viso

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: viso »

Pompa została wymieniona na pompę tak jak pisałem na pompę wstępną stosowaną między innymi w golfie II , nowy zamiennik .

zdjęcia przeróbki w załącznikach

Pompa wewnętrzna (prepompa)
Średnica: 36 mm.
Ciśnienie: 0,24 bar
ZAMIENNIK OE NR:
E10241, E8200
E22-041-065, E22-057-013Z
7.21088.62.0
357906092C ; 191906092
0014703194 ; A0014703194

Zdjęcie gaźnika jest wykorzystane to sprzed przeróbki , paliwo jest na pewno podawane bo jak już pisałem wystarczy przysłonić wlot powietrza do filtra i silnik pracuje w całym zakresie obrotów prawidłowo .
Załączniki
pompa_3.jpg
pompa_3.jpg (63.98 KiB) Przejrzano 4115 razy
pompa_2.jpg
pompa_2.jpg (32.38 KiB) Przejrzano 4115 razy
pompa_1.jpg
pompa_1.jpg (58.05 KiB) Przejrzano 4115 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: markfive »

OK, ale nadal nie odpowiadasz na pytanie czy problem pojawił sie po wymianie pompy czy był tez przedtem na pompie SPI. Druga sprawa czy nadal jest trójnik i powrót do zbiornika bo z tą nową pompą te rzeczy są nie potrzebne ( znacznie spada ciśnienie paliwa dostarczanego do gaźnika.
Czy nie zmieniałeś nastawów gaźnika ( regulacja położenia oprawy dyszy głównej ), Czy jest drożny otwór podciśnienia dla tłoka w gaźniku, Czy jest właściwy poziom oleju w amortyzatorze tłoka.
viso

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: viso »

Problem wcześniej nie występował , trójnik jest zaślepiony w stronę powrotu paliwa i nie jest to sprawa podawania paliwa bo jak przysłoni się wlot powietrza do filtra powietrza to silnik pracuje ok.
Olej do cylinderka zastosowałem 5W40 taki miałem może on jest za rzadki w tych wysokich temp.?
Ilość oleju , 13mm poniżej górnej krawędzi .
W razie czego mam jeszcze jeden gaźnik ale ten pracował prawidłowo.
kilka zdjęć i jaki dokładnie jest to typ gaźnika ?
Załączniki
gaźnik_22_SU.JPG
gaźnik_22_SU.JPG (322.47 KiB) Przejrzano 4043 razy
gaźnik_21_su.JPG
gaźnik_21_su.JPG (316.93 KiB) Przejrzano 4043 razy
gaźnik_2_SU.JPG
gaźnik_2_SU.JPG (322.37 KiB) Przejrzano 4043 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: se7ven »

Włóż spręzynę czerwoną, tłumik 2015, gęsty olej 20W50 i powinno działać ok. po doregulowaniu iglicy.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: Gibki Staruszek »

viso pisze: ...i nie jest to sprawa podawania paliwa bo jak przysłoni się wlot powietrza do filtra powietrza to silnik pracuje ok.
no właśnie jest to sprawa podawania paliwa ... jak silnik wchodzi na obroty potrzebuje więcej paliwa a teraz go nie dostaje . Natomiast dostaje więcej powietrza , robi sie zła mieszanka i dupa ... jak przytykasz wlot ograniczasz powietrze i proporcje mieszanki znowu wracają do normy i zaczyna chodzić dobrze . Szukaj usterki w gaźniku ... to tak jakby przepustnica się otwierała w całym zakresie pracy a iglica stawała na jakimś poziomie.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: markfive »

viso pisze: W razie czego mam jeszcze jeden gaźnik ale ten pracował prawidłowo.
kilka zdjęć i jaki dokładnie jest to typ gaźnika ?
Gaźnik SU HIF 38. Średnica od strony przepustnicy 38 mm , jeżeli 44 mm to SU HIF 44 .
Zacznij od wymiany gaźnika, bez rozbierania tego co masz i kombinacji ze sprężynami, iglicami itp. To nie jest zadanie dla użytkownika bez doświadczenia i praktyki w temacie gaźników SU. Załóż drugi gaźnik ( jeżeli jest kompletny i sprawny) , podłącz linki, paliwo i uzupełnij olej w amortyzatorze. Przy powolnym otwieraniu przepustnicy na każdym oleju powinien wchodzic na obroty do 6 tys. Reakcja na gaz - "efekt pompki przyspieszajacej" głównie zależy od gęstosci oleju i stopnia mechanicznego zuzycia elementów gaźnika.
Po zmianie gaźnika na inny sprawny będzie wiadomo czy przyczyną jest gaźnik czy co innego.
viso

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: viso »

Powodem problemów była iglica , pokryta korozyjnym nalotem . Po oczyszczeniu iglicy z nalotu gaźnik i silnik pracują prawidłowo , płynnie do 6 tys obr/min.
Oczyszczona iglica widać że nie ma takiej gładzi jak nowa , są ślady po korozji , oznaczenie
na iglicy BEJ .
Kilka zdjęć obrazujących stan iglicy
Załączniki
iglica_oczyszczona.JPG
iglica_oczyszczona.JPG (202.26 KiB) Przejrzano 3941 razy
gaźnik_iglica_1.JPG
gaźnik_iglica_1.JPG (319.85 KiB) Przejrzano 3941 razy
gaźnik_elementy.JPG
gaźnik_elementy.JPG (203.29 KiB) Przejrzano 3941 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr

Post autor: se7ven »

Od razu ją skoszuj i kup nową BFY
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
ODPOWIEDZ