Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Moderator: flapjck1
Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Mam problem z gaźnikiem SU , silnik pracuje prawidłowo i płynnie wchodzi na obroty ale powyżej 3 tys obr zaczyna się dławić . Jak przytkam wlot powietrza na obudowie filtra problem ustępuje i silnik pracuje prawidłowo powyżej 3 tys/obr.
Jaki olej najlepiej zastosować do tego gaźnika i jaka powinna być jego ilość ?
zdjęcie tego gaźnika w załączniku.
Jaki olej najlepiej zastosować do tego gaźnika i jaka powinna być jego ilość ?
zdjęcie tego gaźnika w załączniku.
- Załączniki
-
- gaznik_SH_HIF_1.jpg (326.84 KiB) Przejrzano 4178 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
W lecie 20W50 w zimie ATF.
W tym gaźniku nie tylko olej jest ważny - spręzyna, jaki tłumik?, sprawdź środek czy nic się nie blokuje (chodzi płynnie góra- dół).
A jak już zamieszczasz taki post to napisz jakie są komponenty silnika (aparat, iglica) i jego stan
W tym gaźniku nie tylko olej jest ważny - spręzyna, jaki tłumik?, sprawdź środek czy nic się nie blokuje (chodzi płynnie góra- dół).
A jak już zamieszczasz taki post to napisz jakie są komponenty silnika (aparat, iglica) i jego stan
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
właśnie tłumik końcowy został wymieniony
- Załączniki
-
- Tłumik konstrukcja stal nierdzewna
- tłumik_inox_mini.JPG (326.44 KiB) Przejrzano 4171 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Tłumik wydechu nie ma nic wspólnego. Chodzi o tłumik w gaźniku (jaki jest symbol na czarnej pokrywie LZX ....)
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Nie nic mechanicznie nie jest blokowane , zresztą jak robię próbę z przysłoniętym wlotem powietrza to silnik wchodzi na wyższe obroty powyżej 3tys bez problemu .
Tłumik po zrobieniu i montażu wygląda tak
Tłumik po zrobieniu i montażu wygląda tak
- Załączniki
-
- tłumik_wymiana.jpg (600.06 KiB) Przejrzano 4170 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Może napisz co w koncu wykombinowałeś z pompą paliwa. Czy nadal masz pompe z SPI czy inną do gaźnikowców o której pisałes w innym temacie. Jeżeli tak to po co teraz trójnik na dojściu paliwa do gaźnika. Czy na pompie z SPI też nie wchodził na obroty powyżej 3 tys ? czy to nowy problem.
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Pompa została wymieniona na pompę tak jak pisałem na pompę wstępną stosowaną między innymi w golfie II , nowy zamiennik .
zdjęcia przeróbki w załącznikach
Pompa wewnętrzna (prepompa)
Średnica: 36 mm.
Ciśnienie: 0,24 bar
ZAMIENNIK OE NR:
E10241, E8200
E22-041-065, E22-057-013Z
7.21088.62.0
357906092C ; 191906092
0014703194 ; A0014703194
Zdjęcie gaźnika jest wykorzystane to sprzed przeróbki , paliwo jest na pewno podawane bo jak już pisałem wystarczy przysłonić wlot powietrza do filtra i silnik pracuje w całym zakresie obrotów prawidłowo .
zdjęcia przeróbki w załącznikach
Pompa wewnętrzna (prepompa)
Średnica: 36 mm.
Ciśnienie: 0,24 bar
ZAMIENNIK OE NR:
E10241, E8200
E22-041-065, E22-057-013Z
7.21088.62.0
357906092C ; 191906092
0014703194 ; A0014703194
Zdjęcie gaźnika jest wykorzystane to sprzed przeróbki , paliwo jest na pewno podawane bo jak już pisałem wystarczy przysłonić wlot powietrza do filtra i silnik pracuje w całym zakresie obrotów prawidłowo .
- Załączniki
-
- pompa_3.jpg (63.98 KiB) Przejrzano 4108 razy
-
- pompa_2.jpg (32.38 KiB) Przejrzano 4108 razy
-
- pompa_1.jpg (58.05 KiB) Przejrzano 4108 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
OK, ale nadal nie odpowiadasz na pytanie czy problem pojawił sie po wymianie pompy czy był tez przedtem na pompie SPI. Druga sprawa czy nadal jest trójnik i powrót do zbiornika bo z tą nową pompą te rzeczy są nie potrzebne ( znacznie spada ciśnienie paliwa dostarczanego do gaźnika.
Czy nie zmieniałeś nastawów gaźnika ( regulacja położenia oprawy dyszy głównej ), Czy jest drożny otwór podciśnienia dla tłoka w gaźniku, Czy jest właściwy poziom oleju w amortyzatorze tłoka.
Czy nie zmieniałeś nastawów gaźnika ( regulacja położenia oprawy dyszy głównej ), Czy jest drożny otwór podciśnienia dla tłoka w gaźniku, Czy jest właściwy poziom oleju w amortyzatorze tłoka.
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Problem wcześniej nie występował , trójnik jest zaślepiony w stronę powrotu paliwa i nie jest to sprawa podawania paliwa bo jak przysłoni się wlot powietrza do filtra powietrza to silnik pracuje ok.
Olej do cylinderka zastosowałem 5W40 taki miałem może on jest za rzadki w tych wysokich temp.?
Ilość oleju , 13mm poniżej górnej krawędzi .
W razie czego mam jeszcze jeden gaźnik ale ten pracował prawidłowo.
kilka zdjęć i jaki dokładnie jest to typ gaźnika ?
Olej do cylinderka zastosowałem 5W40 taki miałem może on jest za rzadki w tych wysokich temp.?
Ilość oleju , 13mm poniżej górnej krawędzi .
W razie czego mam jeszcze jeden gaźnik ale ten pracował prawidłowo.
kilka zdjęć i jaki dokładnie jest to typ gaźnika ?
- Załączniki
-
- gaźnik_22_SU.JPG (322.47 KiB) Przejrzano 4036 razy
-
- gaźnik_21_su.JPG (316.93 KiB) Przejrzano 4036 razy
-
- gaźnik_2_SU.JPG (322.37 KiB) Przejrzano 4036 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Włóż spręzynę czerwoną, tłumik 2015, gęsty olej 20W50 i powinno działać ok. po doregulowaniu iglicy.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
no właśnie jest to sprawa podawania paliwa ... jak silnik wchodzi na obroty potrzebuje więcej paliwa a teraz go nie dostaje . Natomiast dostaje więcej powietrza , robi sie zła mieszanka i dupa ... jak przytykasz wlot ograniczasz powietrze i proporcje mieszanki znowu wracają do normy i zaczyna chodzić dobrze . Szukaj usterki w gaźniku ... to tak jakby przepustnica się otwierała w całym zakresie pracy a iglica stawała na jakimś poziomie.viso pisze: ...i nie jest to sprawa podawania paliwa bo jak przysłoni się wlot powietrza do filtra powietrza to silnik pracuje ok.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Gaźnik SU HIF 38. Średnica od strony przepustnicy 38 mm , jeżeli 44 mm to SU HIF 44 .viso pisze: W razie czego mam jeszcze jeden gaźnik ale ten pracował prawidłowo.
kilka zdjęć i jaki dokładnie jest to typ gaźnika ?
Zacznij od wymiany gaźnika, bez rozbierania tego co masz i kombinacji ze sprężynami, iglicami itp. To nie jest zadanie dla użytkownika bez doświadczenia i praktyki w temacie gaźników SU. Załóż drugi gaźnik ( jeżeli jest kompletny i sprawny) , podłącz linki, paliwo i uzupełnij olej w amortyzatorze. Przy powolnym otwieraniu przepustnicy na każdym oleju powinien wchodzic na obroty do 6 tys. Reakcja na gaz - "efekt pompki przyspieszajacej" głównie zależy od gęstosci oleju i stopnia mechanicznego zuzycia elementów gaźnika.
Po zmianie gaźnika na inny sprawny będzie wiadomo czy przyczyną jest gaźnik czy co innego.
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Powodem problemów była iglica , pokryta korozyjnym nalotem . Po oczyszczeniu iglicy z nalotu gaźnik i silnik pracują prawidłowo , płynnie do 6 tys obr/min.
Oczyszczona iglica widać że nie ma takiej gładzi jak nowa , są ślady po korozji , oznaczenie
na iglicy BEJ .
Kilka zdjęć obrazujących stan iglicy
Oczyszczona iglica widać że nie ma takiej gładzi jak nowa , są ślady po korozji , oznaczenie
na iglicy BEJ .
Kilka zdjęć obrazujących stan iglicy
- Załączniki
-
- iglica_oczyszczona.JPG (202.26 KiB) Przejrzano 3934 razy
-
- gaźnik_iglica_1.JPG (319.85 KiB) Przejrzano 3934 razy
-
- gaźnik_elementy.JPG (203.29 KiB) Przejrzano 3934 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Gaźnik SU , silnik dławi się powyżej 3tys obr
Od razu ją skoszuj i kup nową BFY
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197