Odpalanie Mini i cewka WN
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Odpalanie Mini i cewka WN
Witam wszystkich po dłuższej przerwie,
Miniak trochę postał w garażu po awarii uszczelki pod głowicą ale udało się to ogarnąć.
Przyszedł czas na odpalenie ale oczywiście są problemy.
Opis sytuacji: Powietrze dochodzi, paliwo idzie ale chyba za dużo bo świeczki mokre, wymieniona cewka na oryginał Lucasa, kable WN nowe Lucas, świeczki nowe NGK dedykowane zamienniki, palec i kopułka nowa, rozrusznik kręci, aku nowe , kabel główny nowy. Wczoraj kręciłem i nic oprócz zmęczenia akumulatora. Jutro sprawdzę czy kolejność zapłonu jest taka jak a powinna być. Mam pytanie dotyczące napięcia dochodzącego do plusa cewki WN. Jaka wartość napięcia jest poprawna?
Miniak trochę postał w garażu po awarii uszczelki pod głowicą ale udało się to ogarnąć.
Przyszedł czas na odpalenie ale oczywiście są problemy.
Opis sytuacji: Powietrze dochodzi, paliwo idzie ale chyba za dużo bo świeczki mokre, wymieniona cewka na oryginał Lucasa, kable WN nowe Lucas, świeczki nowe NGK dedykowane zamienniki, palec i kopułka nowa, rozrusznik kręci, aku nowe , kabel główny nowy. Wczoraj kręciłem i nic oprócz zmęczenia akumulatora. Jutro sprawdzę czy kolejność zapłonu jest taka jak a powinna być. Mam pytanie dotyczące napięcia dochodzącego do plusa cewki WN. Jaka wartość napięcia jest poprawna?
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
paliwa idzie tyle ile trzeba tylko iskry nie ma to i zalewa go. wykręć świece i sprawdz czy masz iskrę ,i tu szukaj rozwiązania problemu.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Miniak długo stał więc pierwszą sprawą jest sprawdzenie styków przerywacza. Wymontować, oczyścić, zamontować, ustawic prawidłową przerwę i wtedy próbować uruchomic silnik. Powinno natychmiast pomóc jeżeli połączenia są prawidłowe i nic nie zostało zamienione miejscami czy uszkodzone podczas wymiany uszczelki p/g. Jezeli po uruchomieniu problem pojawi sią ponownie i pomimo prawidłowej przerwy na stykach bedzie gasł, wymienić kondensator.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
W tym roczniku z silnikiem A+ cewka zasilana jest obnizonym napięciem przez przewód oporowy biały z różowym paskiem (ballast resistor) więc napięcie po właczeniu stacyjki w pozycję zapłonu wynosi ok 9 V - 11 V. W momencie samego rozruchu - podczas pracy rozrusznika prąd podawany jest bypasem bezposrednio z zacisku na automacie rozrusznika i w tym momencie ma chwilowo 12 V.kiujik pisze:...Mam pytanie dotyczące napięcia dochodzącego do plusa cewki WN. Jaka wartość napięcia jest poprawna?
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Przerabiałem podobny temat i mimo tego, że po wykręceniu świec iskra była na każdej (i to nawet solidna, jak sprawdziłem organoleptycznie) to auto nie odpalało.
Po wymianie wszystkiego, co się dało: przerywacza, świec, kabli, kopułki, efekt przyniosła dopiero wymiana kondensatora.
Po wymianie wszystkiego, co się dało: przerywacza, świec, kabli, kopułki, efekt przyniosła dopiero wymiana kondensatora.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Palec i kondensator nowy , styki na przerywaczu jeszcze świecą od nowości.
Jeszcze dzisiaj dowiem się co jest z iskrą na świecach - to zawęzi poszukiwania.
Moje spostrzeżenia kierują to dochodzenie na nieodpowiednią kolejność zapłonu ale to moja hipoteza. Zobaczymy co się okaże na końcu. Rozumiem że jeżeli iskra będzie na świecach to trzeba będzie ustawić zapłon bo coś się rozjechało tak?
Jeszcze dzisiaj dowiem się co jest z iskrą na świecach - to zawęzi poszukiwania.
Moje spostrzeżenia kierują to dochodzenie na nieodpowiednią kolejność zapłonu ale to moja hipoteza. Zobaczymy co się okaże na końcu. Rozumiem że jeżeli iskra będzie na świecach to trzeba będzie ustawić zapłon bo coś się rozjechało tak?
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Przerywacz i kondensator mogą być nowe, ale niestety obecna jakość produkcji jest tak kiepska, że nie gwarantuje, że części są dobre.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
nie poddajesz sie z tym miniakiem ile lat on juz nie jezdzil?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
swoją drogą u mnie zasilanie cewki jest wzięte prosto ze stacyjki ... i to nie jest moje rozwiązanie
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
proszę ja ciebie to członek rodziny rozumiesz
odpuściłem trochę po tej uszczelce ale lepsza połowa mnie ciśnie o niego więc działam
odpuściłem trochę po tej uszczelce ale lepsza połowa mnie ciśnie o niego więc działam
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Gibki ty to masz nosa
Faktycznie nie robi iskry. Masakra !
Pytanie gdzie powinien być podłączony minus cewki WN ? coś mi tu nie pasuje
Jutro porobię zdjęcia i wrzucę to zobaczycie zapewne więcej niż ja.
Faktycznie nie robi iskry. Masakra !
Pytanie gdzie powinien być podłączony minus cewki WN ? coś mi tu nie pasuje
Jutro porobię zdjęcia i wrzucę to zobaczycie zapewne więcej niż ja.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Do przerywacza aparatu zapłonowego.kiujik pisze:...gdzie powinien być podłączony minus cewki WN ?
Obecnie dostępne zamienniki niczego już nie gwarantują. Całkowicie zrezygnowałem już z montowania do odbudowywanych silników aparatów stykowych. Klasyczne aparaty 59D4 przerabiam na bezstykowe (elektronik).Chris11 pisze:Przerywacz i kondensator mogą być nowe, ale niestety obecna jakość produkcji jest tak kiepska, że nie gwarantuje, że części są dobre.
Nic w tym złego. Takie rozwiazanie też działa. Nie potrzebny jest wtedy bypas od rozrusznika na moment rozruchu. Warunkiem prawidłowego działania jest dobranie cewki o odpowiedniej rezystancji uzwojenia pierwotnego. Cewka przeznaczona do zasilania przez przewód oporowy może przy takim połączeniu ulec uszkodzeniu po pewnym czasie. Szczególnie podatne na takie uszkodzenia są stosowane w miniakach cewki Bosch.kiujik pisze:...u mnie zasilanie cewki jest wzięte prosto ze stacyjki ... i to nie jest moje rozwiązanie
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
oto kilka fotek do wglądu w sytuację
zauważyłem że moja " seryjna " instalacja elektryczna posiada jakieś dziwne rozwiązanie - mianowicie minus cewki idzie do aparatu i gdzieś ...
Pytanie jaki opór powinna mieć cewka podpięta tak jak u mnie ? opór mojej cewki wynosi 1,9-2,0 Omów
zauważyłem że moja " seryjna " instalacja elektryczna posiada jakieś dziwne rozwiązanie - mianowicie minus cewki idzie do aparatu i gdzieś ...
Pytanie jaki opór powinna mieć cewka podpięta tak jak u mnie ? opór mojej cewki wynosi 1,9-2,0 Omów