Odpalanie Mini i cewka WN

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

Witam wszystkich po dłuższej przerwie,
Miniak trochę postał w garażu po awarii uszczelki pod głowicą ale udało się to ogarnąć.
Przyszedł czas na odpalenie ale oczywiście są problemy.
Opis sytuacji: Powietrze dochodzi, paliwo idzie ale chyba za dużo bo świeczki mokre, wymieniona cewka na oryginał Lucasa, kable WN nowe Lucas, świeczki nowe NGK dedykowane zamienniki, palec i kopułka nowa, rozrusznik kręci, aku nowe , kabel główny nowy. Wczoraj kręciłem i nic oprócz zmęczenia akumulatora. Jutro sprawdzę czy kolejność zapłonu jest taka jak a powinna być. Mam pytanie dotyczące napięcia dochodzącego do plusa cewki WN. Jaka wartość napięcia jest poprawna?
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: Gibki Staruszek »

paliwa idzie tyle ile trzeba tylko iskry nie ma to i zalewa go. wykręć świece i sprawdz czy masz iskrę ,i tu szukaj rozwiązania problemu.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: markfive »

Miniak długo stał więc pierwszą sprawą jest sprawdzenie styków przerywacza. Wymontować, oczyścić, zamontować, ustawic prawidłową przerwę i wtedy próbować uruchomic silnik. Powinno natychmiast pomóc jeżeli połączenia są prawidłowe i nic nie zostało zamienione miejscami czy uszkodzone podczas wymiany uszczelki p/g. Jezeli po uruchomieniu problem pojawi sią ponownie i pomimo prawidłowej przerwy na stykach bedzie gasł, wymienić kondensator.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: markfive »

kiujik pisze:...Mam pytanie dotyczące napięcia dochodzącego do plusa cewki WN. Jaka wartość napięcia jest poprawna?
W tym roczniku z silnikiem A+ cewka zasilana jest obnizonym napięciem przez przewód oporowy biały z różowym paskiem (ballast resistor) więc napięcie po właczeniu stacyjki w pozycję zapłonu wynosi ok 9 V - 11 V. W momencie samego rozruchu - podczas pracy rozrusznika prąd podawany jest bypasem bezposrednio z zacisku na automacie rozrusznika i w tym momencie ma chwilowo 12 V.
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: Chris11 »

Przerabiałem podobny temat i mimo tego, że po wykręceniu świec iskra była na każdej (i to nawet solidna, jak sprawdziłem organoleptycznie) to auto nie odpalało.
Po wymianie wszystkiego, co się dało: przerywacza, świec, kabli, kopułki, efekt przyniosła dopiero wymiana kondensatora.
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

Palec i kondensator nowy , styki na przerywaczu jeszcze świecą od nowości.
Jeszcze dzisiaj dowiem się co jest z iskrą na świecach - to zawęzi poszukiwania.
Moje spostrzeżenia kierują to dochodzenie na nieodpowiednią kolejność zapłonu ale to moja hipoteza. Zobaczymy co się okaże na końcu. Rozumiem że jeżeli iskra będzie na świecach to trzeba będzie ustawić zapłon bo coś się rozjechało tak?
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: Chris11 »

Przerywacz i kondensator mogą być nowe, ale niestety obecna jakość produkcji jest tak kiepska, że nie gwarantuje, że części są dobre.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: flapjck1 »

nie poddajesz sie z tym miniakiem :P ile lat on juz nie jezdzil?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

swoją drogą u mnie zasilanie cewki jest wzięte prosto ze stacyjki ... :?: i to nie jest moje rozwiązanie :!:
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

proszę ja ciebie to członek rodziny rozumiesz :wink:
odpuściłem trochę po tej uszczelce ale lepsza połowa mnie ciśnie o niego więc działam :mrgreen:
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

Gibki ty to masz nosa :mrgreen:
Faktycznie nie robi iskry. Masakra !
Pytanie gdzie powinien być podłączony minus cewki WN ? coś mi tu nie pasuje
Jutro porobię zdjęcia i wrzucę to zobaczycie zapewne więcej niż ja.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: markfive »

kiujik pisze:...gdzie powinien być podłączony minus cewki WN ?
Do przerywacza aparatu zapłonowego.
Chris11 pisze:Przerywacz i kondensator mogą być nowe, ale niestety obecna jakość produkcji jest tak kiepska, że nie gwarantuje, że części są dobre.
Obecnie dostępne zamienniki niczego już nie gwarantują. :smile: Całkowicie zrezygnowałem już z montowania do odbudowywanych silników aparatów stykowych. Klasyczne aparaty 59D4 przerabiam na bezstykowe (elektronik).
kiujik pisze:...u mnie zasilanie cewki jest wzięte prosto ze stacyjki ... i to nie jest moje rozwiązanie
Nic w tym złego. Takie rozwiazanie też działa. Nie potrzebny jest wtedy bypas od rozrusznika na moment rozruchu. Warunkiem prawidłowego działania jest dobranie cewki o odpowiedniej rezystancji uzwojenia pierwotnego. Cewka przeznaczona do zasilania przez przewód oporowy może przy takim połączeniu ulec uszkodzeniu po pewnym czasie. Szczególnie podatne na takie uszkodzenia są stosowane w miniakach cewki Bosch.
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

oto kilka fotek do wglądu w sytuację
zauważyłem że moja " seryjna " :lol: instalacja elektryczna posiada jakieś dziwne rozwiązanie - mianowicie minus cewki idzie do aparatu i gdzieś ...
Pytanie jaki opór powinna mieć cewka podpięta tak jak u mnie ? opór mojej cewki wynosi 1,9-2,0 Omów
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

Obrazek

Obrazek

Obrazek
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ