Odpalanie Mini i cewka WN

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: Sadam »

kiujik pisze:oto kilka fotek do wglądu w sytuację
zauważyłem że moja " seryjna " :lol: instalacja elektryczna posiada jakieś dziwne rozwiązanie - mianowicie minus cewki idzie do aparatu i gdzieś ...
Pytanie jaki opór powinna mieć cewka podpięta tak jak u mnie ? opór mojej cewki wynosi 1,9-2,0 Omów
Pewnie gdzieś oryginalnie do obrotomierz
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

Poczyściłem dla pewności przerywacz i wymieniłem kabelek który był w środku bo poprzedni był już mocno wysłużony. Potem próba zakręcenia i nic. Następnie obadanie świec i ich przerw. Dwie mają 0.75, po jednej 0.8 i 0.85. Jaką przerwę zrobić dla wszystkich?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: markfive »

kiujik pisze:...jaki opór powinna mieć cewka podpięta tak jak u mnie ?
Odpowiedź znajdziesz w FAQ na mojej stronie w tym miejscu
kiujik pisze:...opór mojej cewki wynosi 1,9-2,0 Omów
To cewka dedykowana do do instalacji z przewodem oporowym. Poza tym jest to tandetny zamiennik. Najlepszym rozwiązaniem było by znalezienie sprawnej cewki Ducelliera nawet przeznaczonej do zasilania przez rezystor. Te cewki są bardzo wytrzymałe a zasilanie wyższym napięciem rzadko im szkodzi.
Sprawdź czy Twoja cewka jest sprawna.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: markfive »

kiujik pisze:Poczyściłem dla pewności przerywacz i wymieniłem kabelek który był w środku bo poprzedni był już mocno wysłużony. Potem próba zakręcenia i nic. Następnie obadanie świec i ich przerw. Dwie mają 0.75, po jednej 0.8 i 0.85. Jaką przerwę zrobić dla wszystkich?
Przerwa na elektrodach świec 0,6 - 0,7 mm. Wielkość przerwy ma wpływ na równą pracę silnika w całym zakresie obrotów, ale nia ma wpływu na to, ze silnik nie chce zapalić.
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

dzisiaj sprawdziłem czy jest iskra i jest dziwna sytuacja
nie daje iskry jak kręci rozrusznik puszczam kluczyk w stacyjce i na moment pojawia się iskra. Co to może być ?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: markfive »

Miałem kiedyś taki przypadek, co prawda w innym samochodzie i powodem była uszkodzona stacyjka. Sprawdź kontrolką z żarówką podłączoną do zacisku + cewki czy potwierdzi sią brak zasilania cewki w momencie pracy rozrusznika.
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

Wreszcie postęp! Przyczyną był zły punkt zasilania cewki. Test z żarówką od strony stacyjki nie pozostawił cienia wątpliwości. Po zmianie w elektryce błąd został naprawiony.
Odpalił za pierwszym razem ale chodzi na trzy cylindry. Metodą sprawdzania elementów wyszło że świeca na cylindrze nr 4 jest uszkodzona i nie daje iskry. Reszta ukopcona na czarno więc regulacja gaźnika niebawem nastąpi. Cewka się potwornie grzeje więc mam pytanie:
jakie parametry musi mieć balast rezystor dla w.w cewki ?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: markfive »

kiujik pisze:...Cewka się potwornie grzeje więc mam pytanie:
jakie parametry musi mieć balast rezystor dla w.w cewki ?
Parametrów balast rezystora nie znam. Tu zostawiam pole do popisu dla innych znawców tematu :smile: . Natomiast miałem już problemy z podobnymi cewkami (zamiennikami oferowanymi jako cewki Lucasa ). Problem - mocne nagrzewanie się cewki i poważna zmiana parametrów oporności w stosunku do cewki zimnej oraz nienormalnie okopcone świece pomimo prawidłowej regulacji gaźników i zapłonu. Układ elektryczny podobny, zasilanie bez rezystora (cewka dedykowana do takiego sposobu zasilania). Zmieniłem cewkę na Zelmot BE200B czyli standard do układów zapłonu stykowego zasilanego bezzposrednio z 12 V dla PF 125 i PF126. Problemy zniknęły. Pisałem już o tymna forum w tym miejscu . Radził bym jednak w tym przypadku przede wszystkim wymienić kondensator na oryginalny Lucas (nie zamiennik), lub w ostateczności zrezygnować z konensatora umieszczonego w aparacie i podłączyć mocowany na zewnątrz inny firmowy (też moze być stosowany w PF 126) o pojemności około 0,20 - 0,25 mf. Kiepski kondensator może dawać podobne efekty - grzanie sie cewki i słabą iskrę /okopcone świece
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

co musiałbym zmienić żeby mieć zapłon elektroniczny?
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: icemac »

kiujik pisze:co musiałbym zmienić żeby mieć zapłon elektroniczny?
cewkę, aparat, kable, zasilanie do aparatu ...
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: flapjck1 »

ew zamiast aparatu wkladke "elektronik" w zamian zwyklego modulu stykow
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
kiujik
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 122
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
Posiadane auto:
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: kiujik »

właśnie mi o tego "elektronika" chodzi
muszę wpaść jednak do ciebie flap
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Odpalanie Mini i cewka WN

Post autor: flapjck1 »

wpadaj, daleko nie masz :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ