

Oczywiście problem stukow w silniku nie ustał



Moderator: flapjck1
- zrobiłem tak jak napisałeś. Napięcie jest ok.markfive pisze:pomiar napięcia na zaciskach akumulatora przed uruchomieniem silnika (powinno być około 12,3 V) i podczas pracy silnika na ok 2500 obr/min ( powinno być około 13,8 V).
Zdecydowanie tak. Głównie wilgoć ma negatywny wpływ na delikatną elektrykę i korozję styków.Alan.mini pisze:...Obudowa jest pęknięta,czy jest mozliwosc, ze przez wilgotność relay przestaje współpracować?
Rozrusznik wymienilem bo trafil mi sie nowy za darmo.Starego nie sprawdzalem...markfive pisze:1. Dlaczego rozrusznik był wymieniony na inny ?
Sprawdziłeś jego działanie po wymontowaniu z samochodu ? Co nie działało w tym wyjętym rozruszniku ? Jeżeli wina była po stronie rozrusznika to wymiana na inny sprawny powinna załatwić sprawę.
2. Zakładając że rozrusznik faktycznie był niesprawny (w co wątpię) to czy ten drugi przed zamontowaniem był sprawdzony
3. Jeżeli rozrusznik jest sprawny to do zadziałania potrzebuje jedynie "prądu". Ponieważ pobiera on prąd o dużym natężeniu bardzo ważne jest dobre połączenie przewodów głównych "masa" od akumulatora do karoserii i "masa" między silnikiem a karoserią. "Plus" od akumulatora do zacisku "plus" rozrusznika. Potrzebny też jest dobry akumulator.
Jeżeli rozrusznik bez problemów kręci na tym samym akumulatorze zdemontowany z silnika i podłączony osobnymi kablami na zewnątrz, to powinien działać również po zamontowaniu.
Aby sprawdzić czy przyczyną są główne przewody czy instalacja sterująca należy uruchomić rozrusznik "zwarciem na krótko" większej / szerszej końcówki z zaciskiem "plus" (rozrusznik zamontowany, zaciągnięty ręczny hamulec, dźwignia biegów w pozycji luzu, zapłon nie włączony - bo po co, chcemy sprawdzić rozrusznik a nie uruchamiać w ten sposób silnik). Dla łatwego dostępu do rozrusznika trzeba zdemontować grill.
Jeżeli rozrusznik kręci w tej próbie i obraca wałem silnika to przyczyn niesprawności należy szukać w połączeniu między tym szerszym zaciskiem cewki automatu rozrusznika a przekaźnikiem który znajduje się w pudełku "relay box".
Przekaźnik uruchamiany jest przekręceniem kluczyka w stacyjce i jeżeli chodzi o "stuk" który słychać to jest to albo dźwięk uruchamianego przekaźnika albo głośniejszy stuk uruchamianego "automatu" rozrusznika. Jeżeli słychać ten stuk w "boksie" to znaczy że przekaźnik uruchamia się ale nie łączy napięcia dalej do rozrusznika. I tu mogą być dwa problemy, przewód między przekaźnikiem a rozrusznikiem albo zasilanie zacisku prądowego przekaźnika.
Tez jestem tego samego zdania(wiem wymienilem rozrusznik,ale jak juz wspomnialem trafil sie za darmo) i w tym celu zakupilem nowa wiazke do komory silnika.Nie jest to nowka sztuka z minispares bo te sa drogie,ale wiazka z Miniaka SPi mlodszego o rok od mojego.Trudno mi okreslic jej stan bo widzialem ja tylko na zdjeciach.Co na pewno moge stwierdzic to, ze w przeciwienstwie do tej ktora mam obecnie w samochodzie "nowa" ma wszystkie fabryczne wtyczki na koncowkach kabli itd.markfive pisze:Ponieważ za chwilę ktoś napisze, że w przekaźniku rozrusznika mogą być tez nadpalone / utlenione styki i będzie stukał a nie łączył, trzeba również wykluczyć tą ewentualność. "Relay box" da się otworzyć. ( Przytrzymać pudełko i pociągnąć za część przednia z gniazdami do wtyczek)![]()
Nadal twierdzę, że w tym konkretnym samochodzie problem tkwi w instalacji elektrycznej (wiązki w komorze silnikowej, wtyczki / końcówki przewodów i to szczególnie w okolicy "relay box'a" )
Moje uwagi mogą jednak przydać się również innym mającym podobne problemy.
Bede upieral sie za ta wiazka( i Marek chyba tez bo ja widzial) kakretniej chodzi mi o 2 wtyczki ktore podchodza do relay boxa.Obie sa nadpalone, a przedowy w nie wchodzace sa rowniez nadpalone/stopione.flapjck1 pisze:moze pies pogrzebany w akumulatorze? moze prad ma ale mocy rozruchowej 0 ?
sprawdz na spokojnie to wszystko co napisal Marek, dla pewnosci mozesz podmienic aku na inne ew. sprobowac odpalic auto z przewodow rozruchowych - jesli bedzie lepiej no to aku...
wiazka pod maska imho nie ma nic do rzeczy jesli automat puka, predzej przewod pradowy pod maska, masa lub klemy