jest opcja tansza ale jak zainteresowany to nie publicznieGibki Staruszek pisze:dokładnie ...jeden mam i styka , do tego cena ,dalej laweta , zezłomowanie tego co zostanie ...no koszty są spore...Konrad K_2 pisze:czemu nie bierzesz?
MINI V-tec
Moderator: flapjck1
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2524
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI V-tec
Chyba nie myślisz żeby go w nocy "przechwycić" !? 
Muszę się skupić na stanie obecnym i remoncie. Tu poleci i tak sporo kasy...

Muszę się skupić na stanie obecnym i remoncie. Tu poleci i tak sporo kasy...
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2524
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI V-tec
Konrad K_2 pisze:nie - "odkupi"
Nie kumam o czym Ty do mnie rozmawiasz ...?
- Konrad K_2
- Maniak
- Posty: 2524
- Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
tak przeglądam tematy o silnikach hondy, czy większość spaliła na panewkach ? Tak Gibki twój widziałem 

Renowacja Pojazdów " Classic Garage by DorX " 512 129 129
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
mi wiadomo o 4ech jezdzacych ,chyba kazdy z innym silnikiem ( w PL oczywko )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Super użytkownik
- Posty: 2487
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
Ja też wiem o 4 które wyjechały na drogę, jeden jest w tej chwili nieczynny.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas

- hello
- Wiarus
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
- Posiadane auto: '96 Sportspack
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
żeby nie tworzyć nowego tematu podepnę się tutaj. chodzi mi po głowie taki projekt i w 2017-2019 chciałbym przystąpić do realizacji (tj. od 2017 jeśli etapami lub w okolicach 2019 jeśli całość na raz). trochę przerósł mnie temat zakupu vtec'a od promotora, zresztą nie do końca o takie coś mi chodzi. i teraz z informacji, które zebrałem:
- w promotorze się takiego projektu nie podejmą
- superfastminis mi nie odpisuje zupełnie na maile
- GRacing wyceniło mi samą modyfikację mechaniczną z częściami na 25k EUR
- na ebayu UK można od czasu do czasu zobaczyć okazy w różnym stanie i cenie
jeśli ktoś może podrzucić wszelkie namiary na osoby, które takie konwersje robili z powodzeniem będę wdzięczny. tak żebym mógł zadzwonić i z pół godziny życia komuś zmarnować zestawem moich pytań. zastanawiam się jak temat ugryźć - czyli co kupić na bazę (i w jakim stanie) i czy robić sobie najpierw wnętrze czy zacząć od mechaniki. z takich bazowych założeń w 90% chcę zrobić coś takiego jak "VTec Sylwiusz i Piotr", tylko jednak 180-200 PS + rolldach. ile takich aut jeździ w Polsce? może właściciele się ujawnią?
- w promotorze się takiego projektu nie podejmą
- superfastminis mi nie odpisuje zupełnie na maile
- GRacing wyceniło mi samą modyfikację mechaniczną z częściami na 25k EUR
- na ebayu UK można od czasu do czasu zobaczyć okazy w różnym stanie i cenie
jeśli ktoś może podrzucić wszelkie namiary na osoby, które takie konwersje robili z powodzeniem będę wdzięczny. tak żebym mógł zadzwonić i z pół godziny życia komuś zmarnować zestawem moich pytań. zastanawiam się jak temat ugryźć - czyli co kupić na bazę (i w jakim stanie) i czy robić sobie najpierw wnętrze czy zacząć od mechaniki. z takich bazowych założeń w 90% chcę zrobić coś takiego jak "VTec Sylwiusz i Piotr", tylko jednak 180-200 PS + rolldach. ile takich aut jeździ w Polsce? może właściciele się ujawnią?
Honda > Mini
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
Najpierw mechanika w zdrowej budzie, cala reszta potem...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI V-tec
trzeba znaleźć burę do remontu , zastanowić się nad tylnym zawieszeniem (jeśli chcesz robić jakieś customowe) i do niego przerobić podłogę tyłu auta , na pewno wstawiasz nowe progi i łaty podłogi oraz robisz miejsca pod klatkę. odcinasz przód na wysokości amortyzatorów . Tu musisz mieć już silnik (jeśli chcesz prawie 200 km to polecam B18C4 ... najlepiej kupić z nim anglika) żeby wiedzieć jaki przedni wózek masz kupić(wózki też są różne ... pod standardowy przód i pod taki wydłużony(straszna kupa) . Jak to masz to wstawiasz do budy, wycinasz miejsca gdzie coś koliduje i kontrolujesz przykładając odcięty w całości przód czy nic nie zawadza . tu warto mieć chłodnicę i o niej też pamiętać przy wstępnym montażu. Jak już założysz silnik i zawieszenia i zrobisz instalację możesz odpalić i przetestować (bez blach przodu )jak wszystko działa. Jak jest ok to rozbierasz wszystko , kończysz blacharkę i lakierowanie i składasz jeszcze raz na gotowo. Przed blacharką warto mieć też koła (najlepiej 13'') i pod nie dostosować nadkola tył/przód. Pikuś 

- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
Warto miec docelowy dolot i wydech robiac pasowanie wszystkiego
one tez sa rozne
No i jeszcze. Roundnose czy clubman?


No i jeszcze. Roundnose czy clubman?

Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- hello
- Wiarus
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
- Posiadane auto: '96 Sportspack
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
właśnie też już na to wpadłem żeby szukać VTECa z całym autem z UK bo za śmieszną kasę chodzą, muszę się tylko obyć z tymi silnikami, żeby wiedzieć jakie konkretnie auto kupić. nie będzie na pewno pomagało to, że jestem motoryzacyjnym laikiem 
co do założeń:
- nie chcę flipfrontu, nie chcę przedłużać auta i nie clubman
- jak rozumiem z mini teca najlepiej ściągnąć komplet części, ale nie kompletny silnik (tak ktoś pisał w innym wątku z VTEC)? paczka "ultimate" to koszt $7200, paczka z kompletnym silnikiem $11200 - tylko nie rozumiem w sumie czy ta druga zawiera wszystko co pierwsza + silnik, czy nieco więcej elementów ale bez silnika. średnio tam też komunikują, które wchodzą bez przedłużania
- np. mini z promotora miało silnik Hondy B i było przedłużone, a taki sam silnik B w GRacingu wkładają bez przedłużania auta
- są w kraju jakieś osoby, u których można się zapisać na "zdrową budę"? jak rozumiem powinienem szukać auta z lat 90'tych ale nie po 1997 bo była słabsza blacha? już kiedyś o to pytałem i ktoś mi chyba coś takiego napisał
- są w kraju osoby, które otrzymawszy części będą mi to w stanie złożyć od początku do końca i mają doświadczenie w takich projektach? bo jako laik zastanawiam się czy nie sensowniej byłoby szukać gotowego, żeby nie popełnić po drodze wszystkich możliwych błędów
edit: zastanawiam się jeszcze czy AWD bez wydłużania auta jest możliwe? bo takie projekty pozwalają się rozmarzyć http://bringatrailer.com/2012/02/21/bat ... ocketship/

co do założeń:
- nie chcę flipfrontu, nie chcę przedłużać auta i nie clubman
- jak rozumiem z mini teca najlepiej ściągnąć komplet części, ale nie kompletny silnik (tak ktoś pisał w innym wątku z VTEC)? paczka "ultimate" to koszt $7200, paczka z kompletnym silnikiem $11200 - tylko nie rozumiem w sumie czy ta druga zawiera wszystko co pierwsza + silnik, czy nieco więcej elementów ale bez silnika. średnio tam też komunikują, które wchodzą bez przedłużania
- np. mini z promotora miało silnik Hondy B i było przedłużone, a taki sam silnik B w GRacingu wkładają bez przedłużania auta
- są w kraju jakieś osoby, u których można się zapisać na "zdrową budę"? jak rozumiem powinienem szukać auta z lat 90'tych ale nie po 1997 bo była słabsza blacha? już kiedyś o to pytałem i ktoś mi chyba coś takiego napisał
- są w kraju osoby, które otrzymawszy części będą mi to w stanie złożyć od początku do końca i mają doświadczenie w takich projektach? bo jako laik zastanawiam się czy nie sensowniej byłoby szukać gotowego, żeby nie popełnić po drodze wszystkich możliwych błędów
edit: zastanawiam się jeszcze czy AWD bez wydłużania auta jest możliwe? bo takie projekty pozwalają się rozmarzyć http://bringatrailer.com/2012/02/21/bat ... ocketship/
Honda > Mini
- Sadam
- Super użytkownik
- Posty: 2487
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
tylko kupić błędy popełnione przez innych, chyba, że zbudowany przez pro firmę, ale wtedy znów cena.hello pisze:bo jako laik zastanawiam się czy nie sensowniej byłoby szukać gotowego, żeby nie popełnić po drodze wszystkich możliwych błędów
Kalkulacja na 25k EUR z czapy się nie wzięła. Jak zaczniesz składać koszty do kupy to zobaczysz. Zdrowa buda po lakierze to jest 15000zł i w górę (zależnie z czego się zaczyna). koszty części? koszty dawców, koszty całego składania i rozkładania...
napisałbym, że ja chętnie, ale nie wiem czy nawet w 2019 dam radę

Przy takim pułapie mocy jak zakładasz powinno jeszcze starczyć FWD. Będzie taniej jak AWD. Silnik tak jak Gibki napisał B18C4 z Civic'a MB6 z Anglii (170KM, skrzynia ze szperą, auto brzydkie jak noc i dlatego koło 1000GBP da się kupić, a przynajmniej tak było 2-3 lata wstecz). I jeśli chodzi o silnik to taka opcja zawsze będzie najlepsza (a nie kupienie w pakiecie), nawet jakby wymagał remontu. Oprócz silnika dostajesz cały osprzęt, komputer wiązkę i tak dalej i auto do rozsprzedania na części.
Jakbyś chciał budować na D-serii to trzeba więcej pokombinować, żeby wyciągnąć taką moc. Sam silnik tańszy i łatwiej dostępny, ale moce seryjne kończyły się w okolicach 120KM. Wolnossące 150KM do zrobienia, o więcej będzie trzeba już powalczyć. A to znów koszty.
Co do budy to unikałbym najmłodszych. Jak uda się trafić ( a czasem się udaje) coś z lat 80 w dobrym stanie to będzie to najlepsza baza. Ale blacharka i tak będzie konieczna, chodzi o to by było jak najmniej do roboty, oprócz koniecznych przeróbek.
Temat jest jak rzeka, aspektów do przemyślenia tysiące.
Jeszcze mi się przypomniało:
http://www.allspeedengineering.com/
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas

- hello
- Wiarus
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
- Posiadane auto: '96 Sportspack
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: MINI V-tec
dzięki Sadam. w jakim realnie koszcie można się zamknąć w założeniach, które opisałeś? bo może już w przyszłym roku bym się za to zabrał. i w sumie może bez idealizowania tego projektu i czekania na niego X lat, czyli zrobić mocne mini na co dzień, a nie dzieło sztuki:
- zorganizowanie budy do 15k
- silnik z Civica MB6, auto z UK
- rama z UK a nie z mini tec'a
- rollcage, rolldach, 2 kubły, ale bez robienia wnętrza od nowa - tzn. wnętrze na początek w stanie w jakim by było auto wyjściowo
- bez klimy, bez wymiany szyb, bez obszywania skórą, bez nowej deski/wskaźników, systemu audio itd.
i kilka dalszych pytań:
- do powyższej listy, w jakich realnych pieniądzach można to próbować zamknąć?
- w GRacingu mówili mi, że ramy z MiniTec fabrycznie nie przechodzą ich przeglądów TUV, jak to jest w Polsce, czy taka rama z UK spełni wymogi?
- do jakich przebiegów powinienem szukać auta (Hondy)? lepiej brać mniejszy czy tańszy+remont? gdzie szukać Miniaka-bazy? bo chyba nie na allegro, mam wrażenie, że mając znajomości tu na forum znalazłbym szybciej i lepiej
- jak taka buda z lat 80' po renowacji znosi warunki codzienne? tj. całoroczna eksploatacja wyłączając zimę, ale z jazdą również w deszczu i parkowaniem pod chmurką. po ilu latach na oko pojawią się pierwsze bąble do poprawek?
- zorganizowanie budy do 15k
- silnik z Civica MB6, auto z UK
- rama z UK a nie z mini tec'a
- rollcage, rolldach, 2 kubły, ale bez robienia wnętrza od nowa - tzn. wnętrze na początek w stanie w jakim by było auto wyjściowo
- bez klimy, bez wymiany szyb, bez obszywania skórą, bez nowej deski/wskaźników, systemu audio itd.
i kilka dalszych pytań:
- do powyższej listy, w jakich realnych pieniądzach można to próbować zamknąć?
- w GRacingu mówili mi, że ramy z MiniTec fabrycznie nie przechodzą ich przeglądów TUV, jak to jest w Polsce, czy taka rama z UK spełni wymogi?
- do jakich przebiegów powinienem szukać auta (Hondy)? lepiej brać mniejszy czy tańszy+remont? gdzie szukać Miniaka-bazy? bo chyba nie na allegro, mam wrażenie, że mając znajomości tu na forum znalazłbym szybciej i lepiej
- jak taka buda z lat 80' po renowacji znosi warunki codzienne? tj. całoroczna eksploatacja wyłączając zimę, ale z jazdą również w deszczu i parkowaniem pod chmurką. po ilu latach na oko pojawią się pierwsze bąble do poprawek?
Honda > Mini