


Moderator: flapjck1
To jest pojedyncza pionowa pompa dwustopniowa a nie dwie oddzielne pompy. Najpierw należy odpowietrzyć górną sekcję czyli w praktyce cały obwód do tej sekcji podpięty. Po odpowietrzeniu górnej sekcji pojawi się dopiero "ciśnienie" w dolnej sekcji i w drugiej kolejności odpowietrzamy obwód podpięty do sekcji dolnej. Taka jest procedura przy pierwszym napełnieniu układu płynem po wcześniejszym dokładnym przeglądzie całej instalacji i wymianie lub regeneracji elementów takich jak zaciski, cylinderki, szczęki, klocki, tarcze, bębny, przewody sztywne i elastyczne. W przypadku hamulców bębnowych należy wstępnie wyregulować luz pomiędzy szczękami a bębnem. Klocki w hamulcach tarczowych "podstawiają się same". Jakakolwiek nieszczelność w układzie uniemożliwia / utrudnia odpowietrzenie. Układ już napełniony i wstępnie odpowietrzony ( czyli w trakcie normalnej eksploatacji przy wymianie tylko jednego z elementów końcowych jak cylinderek czy zacisk) odpowietrza się zaczynając od tyłu i najdalej położonego lewego cylinderka po tym prawy tył, lewy przód i prawy przód.damianhel1987 pisze:...nie mogę odpowietrzyć układu sprawdzałem ciśnienie przy samej pompie i przy gornej sekcji jest ciśnienie zas przy dolnej znikome chciałbym zaznaczyć ze pompa jest nowa w czym może tkwic problem
damianhel1987 pisze:...zasadnicze pytanie która część pomy hamulcowej tzn gora czy dół zasila przod hamulcow?