Wyciek oleju

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1443
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Wyciek oleju

Post autor: se7ven »

Chris11.
Posiadasz klucz dynamometryczny? Szpilki i nakrętki też lubią się ciągnąć więc lepiej zapodać nowe. Klawiatura może być wyklepana (jak rozbierzesz będziesz widział ).
To tak na szybko.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 519
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Wyciek oleju

Post autor: Chris11 »

flapjck1 pisze:zasadniczo, nie obraz sie ale cos spierdolisz :) aczkolwiek na bledach czlowiek sie uczy :)
Pocieszające. :)
A jak z tą regeneracją głowicy? Rozumiem, że musiałbym ją rozebrać ze wszystkiego, żeby oddać do regeneracji, a z tego, co widzę na filmach to nikt się w to nie bawi.

Czy powierzchnie bloku traktować papierem ściernym, czy tylko odtłuścić?

Sorry za te pewnie trywialne pytania, ale jestem dziewicą w tej materii... :) W ogóle mechanik ze mnie jak z koziej dupy trąba, ale jak to zwykłem mówić: "dopóki nie spróbujesz odpowiedź zawsze brzmi 'nie'". :D
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wyciek oleju

Post autor: flapjck1 »

No wiec wlasne :)
Glowica: odkrecasz klawiature i cala reszte wywozisz do zakladu obrobki silnikow i kazesz im sprawdzic prowadnice, zawory i splanowac plaszczyzne
Jesli sie na to zdecydujesz kup od razu wczesniej uszczelniacze zaworowe - i od razu kup brazowe vitony dedykowane do mpi, standardowe to smiec jakich malo aktualnie

Blok czyszcisz ze wszystkich starychresztek uszczelki, nagarow itepe, najlepiej papier scierny na jakims sztywnym liniale
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 519
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Wyciek oleju

Post autor: Chris11 »

Do tego wszystkiego nie potrzebuję jakichś specjalnych narzędzi, których na pewno nie mam? :)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wyciek oleju

Post autor: flapjck1 »

klucz 14 mm - 13 mm ( albo 1/2" ) - 11 mm, srubokret plaski i krzyzakowy

do montazu jeszcze dynamometryczny potrzebny
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 519
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Wyciek oleju

Post autor: Chris11 »

Używanie tych samych szpilek jest mocno ryzykowne, bo nie mogę namierzyć nowych do kupienia?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wyciek oleju

Post autor: flapjck1 »

w znakomitej wiekszosci przypadkow mozesz uzyc starych, ale jesli beda uszkodzone gwinty, wzery skorodowania itepe to lepiej wymienic
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 519
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Wyciek oleju

Post autor: Chris11 »

Ok.
Zabrałem się do tematu wymiany UPG.
Głowica pójdzie na regenerację.
Czy przy okazji tego "remontu" warto coś jeszcze przejrzeć/zrobić?

Jaki płyn chłodniczy najlepiej zalać, bo po wykręceniu zaworu ogrzewania i zdjęciu wszystkich gumowych węży troche mnie zdziwiła ilość osadów - bodajże kamienia?
Miałem zalanego Prestone.
Awatar użytkownika
hillman
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 437
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Wyciek oleju

Post autor: hillman »

Szpilki. Na środku drobnego gwintu ulega rozciągnięciu....
Szczotkujesz szczotką stalową, myjesz w nitro. Suwmiarką mierzysz średnicę gwintu na górze i na środku. Jeśli są odchyłki to złom.Inna metoda na szybko ... czysta nakrętka i wkręcasz. Pod palcami czuć czy daje opór na środku, czyli złom... Oczywiście nakrętka musi być idealna. Przykład na foto jest ekstremalny.
Darek.
Załączniki
Zużyta-rozciągnięta-śruba.jpg
Zużyta-rozciągnięta-śruba.jpg (468.97 KiB) Przejrzano 409 razy
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
hillman
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 437
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Wyciek oleju

Post autor: hillman »

Zapomniałem.
Dokręcanie głowicy. Dokręcamy na 50 % i idziemy do domu, następnego dnia na 80%.... i następnego na 100%. Po np.500 km. sprawdzamy na 100 - 110 %.
Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 519
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Wyciek oleju

Post autor: Chris11 »

Dzięki za info.
Głowica zdjęta i pojawiły się kolejne pytania. :)

Po pierwsze - czym najlepiej oczyścić blok silnika z resztek starej uszczelki i syfu?
Po drugie - 3 z 4. szpilek wykręciły się z bloku razem z nakrętkami, które stoją dęba mimo zaaplikowania sporej ilości odrdzewiacza... Jest jakiś prosty sposób na ich wykręcenie?
Awatar użytkownika
hillman
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 437
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Wyciek oleju

Post autor: hillman »

Imadło. dwa klocuszki dzewniane i palnik... woda . Nie grzejemy do czerwonosci..
Szybka metoda, wkręcasz szpilki w blok, a nakrętkę wkręcasz. Jeśli szpilka po tym stoi w bloku, nakręcasz dwie nakrętki wzajemnie je kontrując i wykręcasz szpilkę z bloku.
Darek.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 519
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Wyciek oleju

Post autor: Chris11 »

No właśnie przyjąłem tą drugą metodę, bo nie mam palnika, ale odpuściłem, bo nie wiem, czy czegoś przypadkiem bardziej nie spieprzę (szpilki, gwintu, nie wiem).
Awatar użytkownika
hillman
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 437
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Wyciek oleju

Post autor: hillman »

Na partyzanta.. :)
Piekarnik co kobita placki działa.... 250 stopni. 30 minut i miska z wodą.. i dalej jak pisałem...
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 519
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Wyciek oleju

Post autor: Chris11 »

Idę dalej z robotą... Blok prawie wyczyszczony, głowica idzie do regeneracji, a teraz zastanawia mnie, czy bawić się w czyszczenie tłoków z nagaru, czy olać, bo po złożeniu za chwilę i tak będą wyglądały tak samo?
ODPOWIEDZ